Setarea publicității contextuale reprezintă o întreagă operă de artă și va costa scump să deveniți specialist în acest domeniu. Scump – în sens direct. Din cauza greșelilor banale de publicitate contextuala, începătorii pot cheltui zilnic mai multe resurse financiare decât ar fi necesar, iar ulterior nu pot selecta corect statistica și explica unde au plecat banii.
Ca să nu roșiți în fața clienților, astăzi vă vom povesti despre 5 cele mai răspândite greșeli, pe care le pot face începătorii specialiști PPC și vă vom recomanda cum să le evitați. De asemenea, pentru o înțelegere completă, puteți citi articolul nostru despre cum să utilizați Google adwords.
Probabil, cea mai răspândită greșeală este lipsa de atenție. Din cauza ei puteți să nu includeți un cuvânt cheie important, să stabiliți un buget zilnic incorect sau și mai rău, să adăugați în lista de cuvinte negative un cuvânt cheie și să nu observați acest fapt nici peste o lună. De aceea:
Întotdeauna verificați toate solicitările, uneori acestea pot să nu fie evidente, însă foarte importante.
Stabiliți bugetul din timp: selectați corect limitele zilnice și ratele cuvintelor-cheie.
Fiți foarte atent, când completați lista de cuvinte negative, ca să nu includeți în ea întâmplător un cuvânt cheie.
Multe persoane fac greșeli la crearea site-ului, care îi împiedică să seteze corect bugetul zilnic. De exemplu, în locul la 3 campanii, creează una singură.
Dacă vă ocupați, de exemplu, de vânzarea ceaiului, atunci nu merită să adăugați toate tipurile de băuturi în cuvintele-cheie ale unei singure campanii. Ar fi mai bine să le divizați în 3-4 campanii – ceai verde, ceai negru, ceai alb, ceai roșu. Această acțiune este necesară pentru a regula bugetul zilnic pentru fiecare tip: ceaiul verde poate fi un produs mai solicitat decât cel roșu și ar fi logic să setați un buget de 20$ pentru el, de exemplu, iar pentru celelalte – de câte 10$.
Înțeleg că acum voi descoperi repetat Noua Zeelandă, însă într-adevăr, mulți manageri PPC nici nu cunosc de existența unei asemenea funcții. Serios. Ei risipesc bugetul în zadar, iar ulterior afirmă că ar fi configurat tot corect și nu știe de ce nu ar crește vânzările.
Din nou, ne vom referi la ceai. Închipuiți-vă că dumneavoastră vindeți ceai doar în Chișinău. Deseori veți întâlni solicitări precum „cumpără ceai în Bălți”, „cumpără ceai în Soroca” și altele. Anume pentru ele se utilizează cuvintele negative: este suficient să adăugați în lista de cuvinte negative, cuvântul „Bălți” și după, nici o căutare legată de Bălți nu va face legătură cu anunțurile dumneavoastră. Cu această funcție puteți economisi 50% din buget, pentru că fiecare click vă costă bani, iar click-urile irelevante nu vor aduce profit.
Un exemplu practic:
Clientul se ocupă de izolarea fonică a apartamentelor și de tot ce este legat de aceasta, însă nu și de izolarea fonică a automobilelor. Pe parcursul unei zile s-au înregistrat aproximativ 50 de căutări cu privire la izolarea fonică auto. După efectuarea lucrărilor de determinare și curățare a cuvintelor negative, afișarea anunțurilor clientului după aceste solicitări irelevante s-a redus până la „foarte rar, aproape niciodată”. Așa arată lista de cuvinte negative (și acesta este doar 1%, în realitatea ea este de câteva ori mai mare):
Remarketingul – un instrument indispensabil de marketing, care impune clienții să revină pe site-ul dumneavoastră. Principiul după care lucrează marketingul:
persoana accesează resursa dumneavoastră și primește o marcă specială în cookie-urile browserului;
peste ceva timp, el părăsește site-ul web;
anunțurile dumneavoastră i se afișează pe alte portaluri;
la urma urmei, utilizatorul ia decizia de a reveni anume la dumneavoastră.
Prin ce este util remarketing-ul
Crește indicatorul de conversii
Menține clienții permanenți
Contribuie la creșterea vânzărilor
“Important! Anunțurile publicitare se afișează doar acelor vizitatori ai site-ului, care și-au manifestat interesul față de produsul/serviciul dumneavoastră”.
O greșeală foarte frecventă este selectarea incorectă a opțiunilor de potrivire a cuvintelor cheie. Haideți să analizăm, ce tipuri de potrivire pot fi:
Potrivirea largă - cuvânt cheie
Potrivirea după expresie - "cuvânt cheie"
Potrivirea exactă - [cuvânt cheie]
La selectarea potrivirii largi, vor fi utilizate greșelile de scriere, sinonimele și alte căutări asemănătoare. Aceast tip de potrivire este ales pentru cuprinderea unui public cât mai larg.
La utilizarea potrivirii după expresie (care se marchează prin "") anunțurile vor fi afișate doar după introducerea, în întregime, a cuvintelor cheie.
La utilizarea potrivirii exacte (se indică prin []) anunțurile se vor afișa doar la scrierea cuvintelor cheie, fără sinonime suplimentare sau greșeli.
Defapt, există mult mai multe greșeli care apar la setarea și menținerea publicității contextuale, iar noi am accentuat doar câteva din ele. Acestea merită a fi eliminate din practică, dacă doriți să deveniți un specialist PPC într-adevăr bun (Middle, Senior). Și ultima întrebare, care vă va lăsa dezarmat: dumneavoastră ați introdus deja codul Google Analytics pentru propriile campanii publicitare? Dacă încă nu, atunci aceasta este prima acțiune pe care trebuie să o întreprindeți, după citirea acestei publicații.