«Produsele se fabrica intr-o fabrica, dar marcile sunt create in minte.»
Walter Landor
Inainte de a analiza in detaliu conceptul de brandbook, sugeram sa va familiarizati cu originile si sa aflati ce este un brand si ce valoare are.
Nu orice companie sau afacere este un brand. A avea un produs de calitate, un logo frumos si un flux de lucru bine stabilit nu inseamna sa fii un brand. Initial, un brand a fost considerat a fi o anumita nota sau marca comerciala cu care a fost marcat un produs. In prezent, brand-ul este un concept mult mai mare, mai serios si mai impresionant. Principala caracteristica distinctiva a unui brand este impactul sau psihologic asupra mintii consumatorilor. Un brand nu este doar un produs bun, este un produs pe care toata lumea il doreste, este un produs asociat cu amintiri bune si emotii puternice.
Deci, brand-ul ar consta din trei componente:
Imagine
aceasta este bazata pe opiniile consumatorilor despre continutul brand-ului, despre personalitatea si functionalitatea acestuia.
Cultura
interactiunea brand-ului cu traditiile locale. Astfel, marca nu mai este perceputa ca un domeniu cultural separat, ci ca o parte integranta a patrimoniului national.
Psihologia
este probabil cea mai importanta caracteristica a unui brand si a aparut in mod natural. Brand-ul, prin imaginile, formele si manifestarile sale, doar „arunca momeala” in subconstient, iar consumatorul insusi isi construieste propriile idei si fantezii. De aceea, un produs de brand este atat de dezirabil si isi ocupa locul fara cusur pe piata.
Deci, daca aveti un produs interesant si de inalta calitate, o echipa excelenta, un obiectiv clar si o misiune, trebuie doar sa va ocupati de branding. Creati-va un brand cat mai curand posibil si in toate modurile posibile si nu uitati ca suntem cu voi! Vom fi bucurosi sa contribuim la crearea marcii dvs.
Una dintre principalele modalitati de a va face cunoscuti este crearea unui brand book. Prezenta unui brand book va mari semnificativ statutul si reputatia dvs. pe piata si, de asemenea, va contribui la claritatea si eficientizarea proceselor interne.
este responsabila pentru componenta vizuala. Aceasta ne prezinta aspectul logo-ului brand-ului, culoarea si parametrii acestuia.
este un fel de instructiune despre modul de utilizare a acestui logo si a identitatii corporative in general.
Deci, un brandbook este o carte de carti in domeniul afacerilor, un element extrem de important daca aveti de gand sa mentineti, sa dezvoltati si sa va popularizati afacerea. Acesta capteaza insasi esenta afacerii dvs., de la elementele ce tin de aspect pana la filosofia si misiunea marcii dvs. Acesta este un adevarat tezaur de informatii valoroase atat pentru relatiile din cadrul companiei, cat si pentru interactiunea externa cu potentialii clienti, parteneri, reprezentanti publicitari, etc. Brandbook-ul reprezinta stil, rang, dovada ca v-ati ocupat locul potrivit pe piață și nu planuiti sa-l parasiti.
Fiecare brandbook contine cele 10 porunci ale sale sau, mai simplu, o lista de reguli care determina valoarea companiei si strategia de desfasurare a afacerii respective. In plus, este un instrument excelent in promovarea marketingului si atragerea publicului tinta.
Un brandbook poate fi la fel de lung ca un roman sau scurt ca o nuvela, dar cu siguranta trebuie sa contina anumite blocuri sau capitole. De fapt, volumul depinde de tipul dvs. de activitate si, eventual, de durata existentei companiei dvs. pe piata.
Branbook-ul este util in special in cazul extinderii companiei sau atunci cand angajati un angajat nou sau temporar. De exemplu, aveti nevoie de serviciile unui designer pentru a dezvolta un produs publicitar. Deci, pentru a evita pierdere de timp si posibile neintelegeri, ar fi foarte profitabil sa-l familiarizati cu brandbook-ul dvs. In afara de aceasta, veti putea evita rezultatele nedorite si posibilele asemanari cu concurentii.
Al doilea si foarte important risc este utilizarea incorecta a logo-ului. Dupa cum se intelege deja, logo-ul, fiind principala trasatura distinctiva a brand-ului, este un element extrem de important. Adica, absenta unui brandbook poate duce la o pierdere mare de timp si la un rezultat mai putin decat ideal.
De asemenea, unul dintre aspectele importante este paleta de culori. Culoarea este primul lucru care atrage atentia, dar chiar si dupa definirea culorilor principale ale unui brand sau ale unui logo anume, este posibil ca mediul sau locul de utilizare sa nu fie intotdeauna in concordanta cu acestea. Branbook-ul, pe de alta parte, contine o multime de optiuni de culori si combinatii pentru astfel de ocazii. Deci, nu va trebui sa angajati de fiecare data un designer sau sa va ganditi singuri unde si cum, pot fi folosite anumite elemente ale brand-ului dvs in cel mai potrivit mod.
Steve Forbes
In concluzie, as vrea sa spun — Investiti!
Investiti in dvs., in personalitatea dvs., in compania dvs., in brand-ul dvs. si in oamenii faini care vor face cel mai bun brandbook pentru dvs. Studio Webmaster este cea mai buna alegere in domeniul IT, dar si in designul digital si grafic.