+(373) 60-10-6666Contactați-ne
Conținut
PPC

Cross-minusing: lucrul cu minus-cuvinte în Google Ads

  1. Principala
  2. Blog
  3. PPC
  4. Definirea și curățarea cuvintelor cheie negative în Google Ads: cross-minusing
Timp de citire: 13 minute
Nu aveți timp să citiți?
Lăsați o cerere
 

Imaginați-vă că vindeți accesorii pentru telefoane mobile (huse, sticle de protecție, pelicule, încărcător). Cheltuind câteva sute de mii de dolari pentru reclamă calitativă, ați obținut 500 de accesări, dar nici unul dintre utilizatori nu a lăsat nici o cerere, nu a făcut nici o comandă și chiar nici nu a telefonat. Și totul din motiv că site-ul a primit 95% de trafic necorespunzător pentru astfel de solicitări de afaceri irelevante precum „telefon mobil”, „cum să alegeți un telefon mobil”, „comandați o imagine individuală pe husă”.

Pentru a interzice afișarea anunțurilor cu cuvintele și expresiile care nu corespund cu sfera dumneavoastră de activitate și cu tematica campaniei publicitare din Google Ads se utilizează cuvinte/expresii-cheie negative. Curățarea periodică a cuvintelor-cheie negative (Cross-minus) crește semnificativ eficiența publicității contextuale, așa că astăzi vă vom spune cum să o efectuați în doar 5-7 minute pe zi.

Sfaturi de utilizare cross-back în Google Ads

 

Tipuri de fraze-cheie negative

În campaniile AdWords, frazele-cheie negative pot avea trei tipuri de potrivire:

  • amplă

  • exactă

  • de fraze

Ce înseamnă asta și care este diferența dintre ele? În mod implicit, anunțurile Google utilizează o clasificare largă pentru expresii-cheie negative - anunțurile contextuale nu sunt afișate pentru solicitările care constau din toate părțile frazelor-cheie negative aranjate în orice ordine. Cu toate acestea, se va afișa dacă solicitarea constă doar dintr-o parte din fraza-cheie negativă, de exemplu:

Tipuri de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

Datorită setării potrivirii de fraze, anunțurile pentru expresia-cheie negativă selectată nu vor apărea, chiar dacă include alte cuvinte.

Tipuri de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

Atenție de ghilemele — anume așa se indică potrivirea de fraze.

Alegând potrivirea exactă, anunțurile dumneavoastră care corespund exact cu fraza-cheie negativă nu se vor afișa la solicitare. Dacă utilizatorul introduce în căutare fraza care conține și alte cuvinte împreună cu cuvintele-cheie negative alese, atunci publicitatea contextuală se va afișa, de exemplu, în felul următor:

Tipuri de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

Atenție la parantezele pătrate — anume așa se indică potrivirea exactă.

Ar trebui să abordați cu atenție elaborarea listelor de cuvinte-cheie negative, deoarece din cauza numărului prea mare a acestora, anunțurile dvs. de căutare din Google Ads le vor vedea foarte puțini utilizatori de internet.

Important: lungimea maximală a unei fraze-cheie negative nu poate să depășească 10 cuvinte. Dacă cuvântul-cheie negativ va fi al 11-lea în ordinea cuvintelor căutate, atunci anunțul publicitar oricum se va afișa.

De exemplu, noi am identificat «недорого» drept cuvânt-cheie negativ. Dacă utilizatorul a introdus în căutare «синий спортивный костюм для мальчика десяти лет Reebok весна осень недорого», atunci publicitatea dvs. se va afișa astfel:

Lucrul cu cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

Dar în cazul solicitării «синий спортивный костюм для мальчика десяти лет Reebok недорого» atunci anunțul pentru acest cuvânt-cheie negativ nu va fi afișat:

Lucrul cu cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

 

Cum să adăugăm cuvinte-cheie negative în campania publicitară sau în grupuri de anunțuri

Trebuie de remarcat că adăugarea cuvintelor-cheie negative în campaniile publicitare în limitele rețelei contextual-mediatice permite neafișarea anunțurilor pe paginile site-urilor web, care conțin aceste cuvinte.

Astfel, pentru adăugarea cuvintelor-cheie negative aveți nevoie să:

Intrați în contul dvs. Google Ads ►► alegeți și apăsați „Cuvinte-cheie” ►► apoi „Cuvinte-cheie negative” ►► clic pe semnul «+» ►► alegeți metoda, locul adăugării (grup sau campanie) și campania sau grupul de anunțuri.

Adăugarea de cuvinte cheie negative la compania de publicitate Google Ads

Adăugarea de cuvinte cheie negative la compania de publicitate Google Ads

Adăugarea de cuvinte cheie negative la compania de publicitate Google Ads

Configurarea cuvintelor cheie negative într-o campanie de anunțuri Google Ads

În continuare, într-un câmp special, trebuie introduse cuvintele-cheie negative în coloană, nu mai mult de o frază sau un cuvânt în rând. Puteți salva cuvintele-cheie negative în lista curentă sau creând una nouă. Și nu uitați de potrivire!

Important: Dacă una și aceeași îmbinare de cuvinte se aplică drept cuvânt-cheie negativ, și ca cuvânt-cheie, anunțurile publicitare despre acestea nu se vor afișa.

Adăugarea cuvintelor-cheie negative la nivelul grupelor se poate efectua după același principiu: Doar că în rubrica „Unde adăugați?” trebuie să selectați „Grup de anunțuri” și să o specificați.

Configurarea cuvintelor cheie negative într-o campanie de anunțuri Google Ads

 

Cum puteți crea liste de cuvinte-cheie negative?

Nici un utilizator nu poate ști conform căror cuvinte-cheie negative ați setat afișarea anunțurilor din căutare. Cu atât mai puțin dacă caută în Google o frază asemănătoare după descriere sau după sens, aceasta deseori duce la afișarea de reclame irelevante. Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, funcționalul Google Ads prevede toate posibilitățile: identificați și creați liste de cuvinte-cheie negative care vor fi anume acele solicitări irelevante din căutare. Utilizând toate posibilitățile de optimizare a publicității contextuale, puteți să adăugați aceleași cuvinte-cheie negative în diverse îcampanii ân mod automat.

Pentru a crea lista de cuvinte-cheie trebuie să vă gândiți bine, la care solicitări anunțurile dvs. nu trebuie să se afișeze, adică care nu se potrivesc 100% la propunerea dvs. În ajutorul începătorilor, Google oferă rapoarte „Solicitări de căutare” cu diverse opțiuni.

De fapt, iată ce spune însăși nota de la Publicitatea Google:

Minus cuvintele Google Ads

Într-un cont Google Adwords se pot crea până la 20 de liste care nu depășesc 5000 de cuvinte/fraze-cheie negative.

După cum am menționat mai sus, o listă de cuvinte-cheie negative poate fi atașată în același timp pentru câteva campanii publicitare, ceea ce este foarte comod, dacă pe viitor va trebui de completat lista cuvintelor-cheie negative în aceleași campanii. Rețineți că: modificările se aplică tuturor campaniilor la care ați atașat această listă de cuvinte-cheie negative.

Așa trebuie să arate o listă de cuvinte-cheie negative (la fiecare frază atașăm simultan tipul potrivirii cu ajutorul parantezelor sau a ghilimelelor):

Formarea unei liste de cuvinte cheie negative într-o campanie de anunțuri Google Ads

 

Atașarea listei la o campanie publicitară

Utilizând această metodă, puteți selecta una dintre listele curente de fraze-cheie negative sau puteți crea una nouă și o puteți atașa imediat. Acțiunile dvs.:

În meniu este necesar de selectat „Campanii” ►► indicați campania publicitară necesară ►►în meniu în partea stângă - „Cuvinte-cheie” ►►„Cuvinte-cheie negative” ►► clic pe semnul «+» ►► alegeți „Utilizare listă cuvinte-cheie negative” ►► specificați listele care trebuie atașate ►►«Salvează»

 

Aplicarea listelor la o campanie de anunțuri Google Ads

 

Adăugarea și atașarea listelor de cuvinte-cheie negative la mai multe companii în același timp

Există două modalități diferite de atașare a listelor de cuvinte-cheie negative simultan la două sau mai multe campanii. Să analizăm detaliat fiecare dintre acestea.

Modalitatea Nr. 1 (prin intermediul paginii campaniei)

Utilizând această metodă, nu vom avea posibilitatea de a crea o listă nouă și să o atașăm imediat. Adăugarea cuvintelor-cheie negative prin intermediul paginii „Campanie” permite să lucrăm doar cu listele de cuvinte-cheie negative existente. Aceasta este metoda cea mai utilizată. Ordinea dvs de acțiuni:

În meniu trebuie să selectați «Кампании» ►► bifați campania pentru care trebuie să aplicați ►► «Изменить»  ►► «Изменить  таргетинг» ► ► «Списки мину-слов». 

 

cuvinte-cheie negative - Google Ads

Apoi se va afișa o fereastră unde trebuie să indicați lista cu cuvintele-cheie negative și să faceți clic pe «Применить».

cuvinte-cheie negative

Puteți să vizualizați modificările efectuate făcând clic pe «Просмотр».

Adăugarea listelor de cuvinte cheie negative la mai multe companii Google Ads

Modalitatea Nr. 2 (prin «Biblioteca generală»)

Utilizând această modalitate puteți să alegeți listele curente sau să creați liste noi. Este foarte comod, în special, când trebuie de atașat o listă de cuvinte-cheie negative simultan la toate campaniile în Adwords.

Așadar, pentru a adăuga o listă nouă va trebui să:

Faceți clic pe semnul «Инструменты и настройки»►►«Общая библиотека»►►«Списки минус-слов».

Aplicarea listelor de cuvinte cheie negative la mai multe companii Google Ads

Mai apoi va apărea o fereastră unde trebuie să indicați denumirea listei, să adăugați cuvintele-cheie negative și să faceți clic pe «Сохранить»:

Adăugarea unei liste de cuvinte cheie negative companiilor Google Ads

Procedura de adăugare a listelor existente la câteva campanii publicitare:

Faceți clic pe semnul «Инструменты и настройки» ►► «Общая библиотека» ►► «Списки минус-слов» ►► Marcați cu flăgulețe listele necesare ►► «Применить к кампаниям» ►► Indicați campaniile ►► «Применить».

Adăugarea unei liste de cuvinte cheie negative companiilor Google Ads

Aplicarea unei liste de cuvinte cheie negative pentru companiile Google Ads

 

Cum se șterg listele de cuvinte-cheie negative?

Uneori, cheltuielile mari într-o nișă extrem de competitivă nu vă permit să plătiți constant costurile publicității contextuale, deaceea veți fi nevoiți să o optimizați. Dacă planificați să schimbați o campanie publicitară pe alta, posibil că veți avea nevoie să ștergeți lista de cuvinte-cheie negative care a fost utilizată. Pentru aceasta este necesar:

Să deschideți fila «Все кампании» ►► alegeți campania necesară ►► faceți clic pe «Ключевые слова» ►► treceți în rubrica​ «Минус-слова».

Ștergerea unei liste de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

►► Apoi alegeți lista de cuvinte-cheie negative ►► faceți clic pe «Изменить» ►► faceți clic pe butonul «Удалить».

Ștergerea unei liste de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

Dacă aveți nevoie să ștergeți lista de cuvinte-cheie negative simultan din toate campaniile publicitare, atunci ordinea de acțiuni va fi următoarea:

Faceți clic pe semnul ​ «Инструменты и настройки» ►► apoi «Общая библиотека» ►► «Списки минус-слов».

Ștergerea unei liste de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

►► Alegeți lista necesară ►►

Ștergerea unei liste de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

►► Apăsați «Изменить» și apoi «Удалить»:

Ștergerea unei liste de cuvinte cheie negative în anunțurile Google Ads

 

Cât de des trebuie de curățat cuvintele-cheie negative?

Se recomandă de efectuat periodic procedura Cross-minus. Se poate realiza în fiecare dimineață, o dată pe săptămână, dar totuși specialiștii recomandă de efectuat în fiecare zi. Să analizăm pe etape procedura de curățare a cuvintelor-cheie negative.

Lucrul cu cuvinte cheie în anunțurile Google

►► ►► apăsăm «Запросы»

Curățarea cuvintelor cheie negative în anunțurile Google Ads

►► selectăm cu o bifă cuvântul care este necesar de adăugat în lista de cuvinte-cheie negative ►► facem clic pe «Добавить как минус-слово»

Curățarea cuvintelor cheie negative în anunțurile Google Ads

►► Specificăm la ce nivel se va efectua adăugarea cuvântului-cheie negativ

Curățarea cuvintelor cheie negative în anunțurile Google Ads

Dacă adăugați la nivel de campanie sau grup de anunțuri, trebuie doar să faceți clic pe «Сохранить».

În cazul în care alegeți o listă de cuvinte-cheie negative, selectați doar pe cea de care aveți nevoie:​

Curățarea cuvintelor cheie negative în anunțurile Google Ads

Sau marcăm cu o bifă​ «Сохранить в новом списке и применить минус-слова» și prescriem numele listei.

Curățarea cuvintelor cheie negative în anunțurile Google Ads
 

Concluzii

În rețeaua de căutare, cuvântul-cheie determină tematica afacerii dvs. în conformitate cu interesele utilizatorilor – anume după acest principiu le este afișată publicitatea contextuală. Cu ajutorul identificării exacte și curățând regulat cuvintele-cheie negative în campaniile dvs. publicitare, puteți împiedica afișarea anunțurilor dacă interesele utilizatorilor de internet și produsele/serviciile pe care le oferiți nu corespund. Ce oferă asta? Optimizați publicitatea contextuală, sporind eficacitatea acesteia și, în același timp, economisiți, deoarece afișarea anunțurilor către utilizatorii ineficienți este redusă practic la zero.

Data Publicării : 16.10.2019
Evaluări: 0 clasament 0.00
Topor Ana
Autor
Ana Topor
Conducătorul departamentului de marketing. În Studio Webmaster sunt din anul 2015. În marketing mai mult de 8 ani. Citesc aproximativ 100 de cărţi pe an, nu-mi pot imagina viaţa fără sport, sunt îndrăgostită pînă peste cap de fotografie. Iubesc filmul alb-negru. Înainte am practicat artele marţiale. Deviza mea: „Niciodată nu te lăsa bătut, şi cu aceasta puţini care se împotrivesc :)
Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)