Nu este secret că combinarea culorilor pentru site dispune de o însemnătate enormă, cît şi pentru crearea stilului de marcă al companiei. Una şi aceeaşi machetă a paginii web, elaborată în culori diferite, poate fi percepută de utilizatori foarte diferit: una atrage atenţia, iar alta din contra respinge, chiar dacă celelalate elemente ale designului vor fi identice.
La crearea web design ale paginii web este important de înţeles de la început ce emoţii noi dorim să transmitem: încredere faţă de propriul produs, pentru ca el să fie cumpărat fără ezitare sau de făcut un accent „strigător”pe ofertă ? Sau poate scopul constă în a crea o atmosferă liniştită, de încredere, pentru ca utilizatorului să îi fie comod să se afle pe site pentru o perioadă îndelungată, căutînd informaţia necesară? Înainte de a elabora combinaţia de culori pentru website, trebuie să vă decideţi ce fel de reacţie şi emoţii vreţi să treziţi la utilizatori.
Întrebarea selecţiei gamei de culori, în sine, depinde de mulţi factori. Aici nici într-un caz nu trebuie de orientat doar la semnificaţia culorii. Există şi alţi factori care determină paleta de culori a sitelui:
tematica (adică cărui produs sau serviciu îi este destinat resursa);
tipul (online-magazin, site pentru o întreprindere, site de tip carte de vizită, landing şi altele);
publicul de bază (cui îi veţi vinde produsele sau serviciile);
Dacă vorbim despre combinaţiile de culori utilizate pentru butoanele de îndemn spre acţiune (a comanda, a cumpăra, a se înregistra, a se abona şi aşa mai departe), atunci pentru sporirea conversiei nu există o culoare anumită.
„Dacă de vorbit reieşind doar din practica noastră, atunci se primeşte următoarea situaţie. De obicei, partea vizuală a sitelui depinde în proporţie de 90 la 100 de stilul de marcă al companiei clientului, de gama de culori al logo-ului şi brandbook-ului, dacă acesta există. În mod corespunzător, pentru a accentua careva elemente se foloseşte cea mai aprinsă culoare din gama de culori oferită. Dacă, spre exemplu, paleta de culori este monocromatică sau destul de pastel, atunci pentru indicarea accentelor se poate de adăugat o nuanţă externă, dar alegerea ei oricum va depinde de decizia culorilor de bază comentează,” — Iacovleva Marina, conducătorul departamentului de design în Studio Webmaster.
În acest fel, alegerea paletei de culori ale sitelui necesită o abordare complexă şi analiza detaliată a domeniului.
Referitor la tema teoriei culorilor există un număr vast de articole, cărţi, în care este descris în mod detaliat semnificaţia fiecărei culori în parte şi regulile de interacţiune între ele. Desigur, aceste concepte de bază sunt luate în considerare la crearea unui design web profesional, dar sunt utilizate în combinație cu factorii de mai sus.
Luînd în considerare faptul că fiecare culoare are psihologia ei, atunci tematica web sitelui în multe va decide combinaţia ei de culori. De exemplu, preponderenţa culorii negre vorbeşte despre rafinament, eleganţă, stil.
Albastru — culoarea siguranţei, permanenţei. El creează atmosfera de încredere. Pentru aceste calităţi, el este preferat de către site-urile medicale, bancare, de exemplu.
În cazul lui Dalmors.md (dedicat producerii de peşte) tematica singură a determinat culoarea:
Verde — simbolizează curăţenia, ecologia, prospeţimea. El deseori este utilizat în designul site-urilor specializate pe produse ecologice, mîncare, flori, etc.:
Roşu: unii îl percep drept culoarea violenţei, pe cînd alţii drept culoarea pasiunii. Şi doar un singur lucru este greu de contrazis : roşul într-o manieră efectivă atrage atenţia asupra sa, de aceea el este des utilizat pe site-urile online magazinelor, dar nu ca un fundal comun, ci ca metodă de captare a atenţiei utilizatorilor. Doar anume pe astfel de internet resurse, scopul principal este de a vinde.
Realizarea părţii vizuale a paginii web decide foarte multe: cît timp vizitatorii vor petrece pe site, la ce ei vor atrage atenţia, ce şi cît vor cumpăra, dacă se vor întoarce iar şi iar. De asemenea, designul se află într-o în legătură foarte strînsă cu partea tehnică a întrebării: chiar dacă pagina dumneavoastră principală şi paginile categorii sunt proiectate într-o manieră absolut genială aceasta nu va aduce nici un profit, dacă site-ul se încarcă greu sau referinţele frumoaselor butoane direcţionează utillizatorul spre pagini nepotrivite.
Misiunea oricărei afaceri — a aduce profit, şi în acest sens nu este posibil de a supraaprecia importanţa vizualului pentru site. De aceea noi recomandăm să comandaţi proiectara web-designului de la profesionişti, care pot să prezinte un portofoliu cu lucrări de succes şi garanţii sub formă de contract. În caz contrar dumneavoastră riscaţi să primiţi o resursă care nu se bucură de popularitate şi nu aduce profit, chiar dacă pe ea se vînd produse de o calitate destul de înaltă.