Social Media Marketing reprezintă o metodă eficientă de promovare a afacerii, datorită publicului larg și a publicității targetate. Acesta este un tip ordinar de marketing, cu scopuri și strategii.
Rețelele de socializare sunt un mediu de divertisment. Pe Facebook nimeni nu va căuta materiale de construcții la preț avantajos. Însă, dacă utilizatorul va vrea să studieze reputația și recenziile altor clienți despre companie, atunci în primul rând va accesa rețelele sociale.
Promovarea SMM se manifestă cel mai bine în nișele în care clienții de la început cercetează problema, iar după, caută cea mai bună propunere și cel mai bun realizator. De asemenea, rețelele de socializare vor fi utile companiilor care au des vânzări repetate.
În etapa „analizei”, conținutul bine gândit va forma utilizatorului o impresie corectă despre brand, iar în caz de cumpărături repetate – va incita mai rapid efectuarea lor.
Conținutul de pe rețelele de socializare provoacă încrederea utilizatorilor, dacă el este atractiv, interesant și se răspândește corect (prin distribuiri, comentarii). Cu ajutorul SMM, dvs. puteți transmite publicului țintă informația de care aveți nevoie. Să enumerăm principalele posibilități al acestui mecanism de online-marketing.
Aveți o propunere comercială? Atrageți atenția asupra lui și creați o bază de clienți. Social media este mediul perfect pentru asta. Să creați o pagină pe FB, VK, Twitter sau Instagram și să o promovezi va fi de câteva ori mai ieftin decât să faceți publicitate mass-media (la televiziune sau radio). Iar promovarea pe facebook și alte rețele sociale vă va ajuta să găsiți publicul țintă. Cu atât mai mult, publicul rețelelor de socializare îl depășește considerabil pe cel televizat, după cantitate.
„Caracterul de divertisment al rețelelor de socializare se potrivește perfect intrării pe piață a noilor produse sau reabilitării celor vechi, dar cu particularități actualizate”.
Pe rețelele de socializare se regăsește un public internațional. Dvs. utilizați un singur canal de promovare și cu toate acestea, cuprindeți un număr maximal de clienți potențiali. Aceasta este o variantă mai avantajoasă pentru afacerile mici și mijlocii, cu un buget limitat pentru publicitate.
Există o serie de nișe care nu sunt legate de o anumită regiune. De regulă, ne referim la tot ce ține de tehnologiile informaționale, învățământul la distanță, cursurile online și altele. De exemplu, companiile care se ocupă de marketing online și elaborarea site-urilor pot găsi clienți în toată lumea. Ei sunt cointeresați de ieșirea pe piața altor țări, unde serviciile lor vor fi mai bine plătite.
Pentru mulți consumatori, factorul decisiv de cumpărare este recomandarea altor clienți, în special dacă acestea sunt persoane cunoscute. Conform cercetărilor companiei McKinsey, recomandările experților sunt capabile să atragă atenția brandului de 30 de ori mai eficient decât publicitatea online tradițională. Dacă amplasăm o recenzie pozitivă sau o recomandare pe site, atunci acestea vor fi văzute de câteva ori mai puțini cumpărători, decât dacă vom răspândi această informație pe rețelele de socializare.
„Părerea experților este un instrument puternic pentru formarea reputației și eliminarea dubiilor publicului țintă, cu privire la calitatea serviciilor/produselor furnizate”.
Poziția înaltă în lista de căutare este un rezultat bun, dar traficul din căutare nu reprezintă nici pe departe toți clienții potențiali care pot fi atrași pe site prin internet.
Datorită puterii cuvântului, putem povesti despre servicii și produs în așa mod, încât utilizatorul numaidecât va vrea sa treacă pe resursa web principală și să afle detaliile. Dacă site-ul dvs. chiar e capabil să vândă, atunci creșterea traficului numaidecât va cauza creșterea profitului.
Dacă dvs. sunteți producător și realizați o gamă largă de produse, atunci probabil unele din ele sunt mai solicitate. Însă, nu întotdeauna ceea ce este cumpărat de clienți, corespunde cu ceea ce ei vor să cumpere.
În rețelele de socializare puteți desfășura orice sondaje, discuții și afla ce interesează cel mai mult publicul dvs. țintă. Cunoașterea cererii permite rectificarea politicii de prețuri în momentul potrivit și propunerea, în condiții maximal avantajoase, a produselor pe care le vrea publicul țintă. Aceasta este calea corectă spre creșterea profitului și popularitatea dvs.
Chiar dacă de obicei rețelele de socializare nu sunt văzute drept un teren de vânzare a produselor și serviciilor, ele sunt des utilizate cu acest scop, respectând relevanța și propunerea corectă. Având un grup propriu, puteți face publicitate produselor noi, indica prețuri, oferi caracteristici și descrie avantajele. Acest canal este utilizat cu succes de magazinele online, care primesc cereri nu doar de pa site-ul principal, dar și de pe rețelele de socializare.
SMM promovarea Tik Tok, Facebook, Instagram si alte rețele sociale se bazează pe principiile afacerii, strategiile de promovare și indicii de eficiență (KPI). În totalitate, asta permite crearea unui plan de conținut maximal orientat spre client și folosirea mecanismelor optimale de publicitate.
„În rezultat, dvs. vedeți cât vă costă fiecare abonat nou, lead, client și puteți aprecia eficiența promovării după o serie de valori”.
Când dvs. desfășurați o campanie publicitară complexă, atunci promovarea pe rețelele de socializare va asigura nivelul necesar de interacțiune și feedback la propunerea dvs. Acesta este un meniu optim pentru a comunica cu clienții reali și potențiali: să îi informați despre oferte, să le dați sfaturi utile și recomandații, mărind în acest fel loialitatea față de brand.
Rezumând, vom evidenția posibilitățile principale SMM pentru afacere:
Țineți minte, pe rețelele de socializare, comunicarea dintre companie și client se construiește pe baza încrederii reciproce. De aceea, postingul, lucrul cu negativul și SMM trebuie încredințate profesioniștilor îndrăgostiți de munca lor.
V-au rămas întrebări pe această temă? Luați legătura cu specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultație calificată gratuit.