Webmaster
+(373) 60-10-6666Contactați-ne
SMM

Prin ce se diferențiază SMM-ul alb de cel negru? Un marketing corect pe rețelele sociale

  1. Principala
  2. Blog
  3. SMM
  4. Un marketing corect pe rețelele sociale. Prin ce se diferențiază SMM-ul alb de cel negru?
Timp de citire: 8 minute
Nu aveți timp să citiți?
Lăsați o cerere
Ana Topor Topor Ana
Data Publicării : 25.10.2019
clasament 0.00 Evaluări: 0

În unul din articolele anterioare, noi am descoperit multe nuanțe ale abordării „negre” față de promovare, în rețelele sociale. Astăzi, noi vom povesti prin ce se diferențiază acesta de cel alb și cum să vă ocupați corect de promovare, care va aduce afacerii un rezultat pozitiv.

Dacă pe scurt, atunci marketingul cinstit și necinstit se diferențiază pe toate fronturile. Cel mai simplu ar fi să enunțăm ceea ce le leagă – aici ne referim la social media și, respectiv, instrumentele de SMM. Doar că aceste instrumente se utilizează diferit. Iar în ce constă diferența – vom clarifica imediat.

 

 

M — înseamnă Marketing

Principala literă din abrevierea SMM – ultima, care semnifică marketing. Pentru a crea un brand unic și solicitat, dumneavoastră aveți nevoie anume de el.

Marketing – totalitatea de procese, destinate creării și promovării produselor și serviciilor companiei pentru clienții potențiali și reali; gestionarea relațiilor cu cumpărătorii, în condiții avantajoase organizației. De asemenea, marketing-ul are grijă de satisfacerea necesităților consumatorilor, prin intermediul analizei vânzărilor de pe piață.

După cum vedem, SMM negru se îndepărtează de concepția „marketing”. Utilizatorii online moderni într-adevăr nu au nevoie de spam și vânzări obsesive, iar manipulările încât niciodată nu au reprezentat o valoare pentru clienți.

Important: produsele propuse sau serviciile trebuie să reprezinte valoare pentru oameni, ceea ce înseamnă că ele trebuie promovate la timpul și locul potrivit. De aceea, orice marketing în rețelele sociale începe cu anumite scopuri și crearea planului de lucru.

Crearea și planificare scopurilor

Stabilind un scop corect, dumneavoastră veți primi un rezultat planificat de promovare SMM. Drept scop poate servi:

  • distribuirea informațiilor despre reduceri, oferte, noutăți;

  • crearea unei comunități orientate spre client;

  • formarea și susținerea reputației;

  • atragerea utilizatorilor țintă în pâlnia de conversii.

Atingând scopurile propuse, dumneavoastră gestionați cererea și influențați pozitiv vânzările.

 

Formarea unei comunități orientate spre client

Cel mai comod ar fi să organizați o asemenea comunitate în baza forumurilor tematice și a terenurilor sociale. Principalul este să începeți, iar o strategie de marketing construită corect va asigura creșterea naturală.

Țineți minte: oamenii trebuie să se aboneze la dumneavoastră conștient. Pentru ce să măriți numărul de abonați până la 15 mii, dacă 95% din ei vor reprezenta conturi false sau nu vor face parte din publicul țintă?

Principala dumneavoastră misiune – crearea unei asemenea comunități, care va fi căutată, găsită și căreia i se vor alătura cu plăcere. Pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră pe rețelele de socializare există trei instrumente:

  • Un conținut actual și util. Aceasta este una din principalele cauza din care utilizatorii online se adaugă în grupul dumneavoastră.

  • Virality (viralitate). Aceasta reprezintă distribuirea naturală și rapidă a conținutului printre utilizatori.

  • Publicitatea targetată. Oferă posibilitatea de a arăta anunțuri publicitare exclusiv clienților potențiali.

Un grup activ cu un trafic înalt – este doar jumătate din succesul strategiei SMM. În continuare va trebui să lucrați nu asupra cantității de abonați, dar asupra calității lor.

 

 

Informarea publicului țintă

Pentru transmiterea eficientă a informațiilor nu este suficient doar să faceți remarci în comentariile altor grupuri, despre produsul pe care îl realizează compania dumneavoastră. Ca să fiți auzit, înțeles și ca să cointeresați, indispensabil este să prezentați corect utilizatorilor online mesajul dumneavoastră.

În primul rând, trebuie să cercetați necesitățile și așteptările publicului țintă, după care să alegeți cele mai potrivite terenuri sociale pentru promovare. Paginile companiei dumneavoastră pot fi create în toate rețelele de socializare, însă accentul merită a fi pus pe cele, care s-au dovedit a fi cele mai promițătoare după rezultatele analizei.

Prin acestea specialistul dezvoltă comunitatea brandului, dar de asemenea caută terenuri tematice pentru comunicare cu publicul (forumuri, bloguri, public-uri). Specialistul SMM creează un calendar al publicațiilor (planul de conținut), unde marchează anunțarea posturilor, descrie general conținutul. Iată câteva idei pentru a face conținutul divers, interesant și interactiv:

  • Pozele reale ale produsului, oficiului, colaboratorilor organizației;

  • Sondaje pentru determinarea intereselor publicului, solicitării producției;

  • Concursuri, tombole, când aveți nevoie să ridicați operativ interesul față de activitatea organizației;

  • Infografia, care va arăta succesul companiei (în special actual pentru sfera IT), rezultatele sondajelor, statistica mondială actuală în sfera dumneavoastră de afaceri;

  • Clipuri video despre produse, timelapse-uri;

  • Emisii directe pentru comunicarea vie cu publicul țintă, ridicarea autorității.

Toate tipurile de conținut enumerate pot fi create și promovate reușit pe diverse platforme ale rețelelor sociale – Facebook, Instagram, Telegram, VB și altele. La fel de des se utilizează crowd-marketing-ul.

Separat, merită să vă readucem aminte de conținutul situațional: el practic nu poate fi planificat, de aceea trebuie să fiți tot timpul atenți și într-un caz comod, să includeți în publicații ceva cu potențial viral – meme-uri populare, hashtag-uri, clipuri video și altele.

 

Atragerea utilizatorilor în pâlnia de conversii

Una din principalele sarcini ale marketingului pe rețelele de socializare – asigurarea trecerilor (de trafic) pe principala resursă a companiei. Cum puteți face asta? Iată câteva răspunsuri:

  • SMO. Socializarea site-ului oferă vizitatorilor posibilitatea de a se împărtăși cu publicația dumneavoastră pe propria pagină FB, VK și altele.
  • Titluri atrăgătoare. Dacă dumneavoastră aveți un titlu într-adevăr fain, acesta deja asigură 90% de siguranță că dumneavoastră vi se va atrage atenția.

  • Design. Amenajarea vizuală corectă vor completa publicația dumneavoastră și vor evidenția avantajos în banda de noutăți, printre asemenea concurenți precum bebelușii, motănașii, cățelușii și alte drăgălășenii:

  • Hashtag-urile. Utilizați #hashtaguri tematice și etichetați în postări cei mai activi membri ai grupei, pentru a atrage atenția lor asupra principalei resurse.
  • Link-uri la paginile site-ului web. În comunitatea dumneavoastră, puteți oferi link-uri la secțiunile corespunzătoare ale site-ului, de exemplu, la completarea blocului „Informații de contact”, „Nivelul de prețuri” și altele.

 

Gestionarea reputației

Aceasta reprezintă un complex de măsuri de determinare a factorilor, capabili să se reflecte asupra reputației brandului, dar și impactul sistematic asupra acestor factorilor în interesele sale.

Gestionarea reputației include:

  • monitorizarea referințelor companiei pe internet;

  • cercetarea reacției utilizatorilor online la aceste referințe;

  • determinarea atitudinii utilizatorilor față de afacere;

  • interacțiunea cu clienții (potențiali și reali).

Utilizând gestionarea reputației, dumneavoastră puteți prelucra eficient recenziile negative din rețea, ridica serviciul clienți, utiliza terenurile rețelelor sociale drept un canal stabil de comunicare cu publicul țintă.

Cea mai simplă metodă de a afla despre recenziile negative cu privire la brandul dumneavoastră pe internet – introducerea în bara de căutare a sistemului sau în căutarea rețelelor sociale, solicitarea „Denumirea companiei+recenzii”. De asemenea, pentru asta există servicii speciale de urmărire.

Iată câteva metode, prin care puteți afla părerea utilizatorilor despre brandul dumneavoastră:

  • crearea discuțiilor pe forumuri;

  • anchetarea;

  • întrebări-bliț;

  • intervievarea.

Reacțiile publicului online la referințele pozitive și negative ale companiei vor forma imaginea ei. Însă comunicarea cu clienții are un impact și mai mare asupra reputației, decât publicitatea de imagine. Apropo, să comunice cu publicul țintă poate atât specialistul SMM, cât și conducătorul sau alți colaboratori.

 

În concluzie

Costul serviciilor SMM este egal cu eforturile cheltuite și rezultatul obținut. Da, SMM negru este mult mai ieftin, pentru că se bazează pe metode necinstite, unde costul unui abonat sau like poate ajunge până la 0,01$.

Însă comparați singuri: este egală oare publicitatea obsesivă, spam-ul și determinarea necesităților reale ale publicului țintă, cererii? Pot oare fi comparate postările relevante, comentariile false, cu un conținut comercial corect, comunicarea sinceră în lucrul cu feedback-ul? Cu siguranță – nu.

Când vine vorba despre buna reputație a brandului, care se obține prin efort considerabil și în mulți ani, nu merită să economisiți. SMM alb – cheia dumneavoastră spre succesului companiei și venit stabil.

Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)