Google AdWords (Ads) – unul din cele mai populare servicii de promovare a afacerii pe internet, prin intermediul publicității contextuale. Cu ajutorul lor putem publica în rețea anunțurile cu caracter publicitar, care vor fi văzute de milioane de utilizatori online.
Datorită posibilității de a configura minuțios publicitatea, anunțurile vor fi afișate doar celor care sunt cu adevărat interesați de produs. Respectiv, cu AdWords trimiterea dumneavoastră numaidecât va atinge publicul țintă. Haideți să clarificăm ce reprezintă Google Ads, cum să lansăm pe el o campanie publicitară și ce trebuie luat în considerație pentru a nu cheltui banii degeaba.
Google – unul din cele mai populare servicii din lume. Chrome și alte produse ale companiei sunt zilnic folosite de către miliarde de oameni. Dar v-ați gândit vreodată care e sursa principală de profit pentru Google? Conform rapoartelor deschise ale companiei – publicitatea.
De fiecare dată când dumneavoastră căutați ceva, mai sus de TOPul rezultatelor observați publicitatea contextuala. Ea este direct legată de căutările pe care le introduceți în bară. Asemenea anunțuri pot apărea nu doar în rezultatele motoarelor de căutare, dar și pe site-urile partenere Google (rețea contextuală și mediatică).
După cum sistemul de căutare prelucrează zilnic un număr mare de solicitări, el oferă o serie de posibilități pentru realizarea campaniei de publicitate. Pentru a promova site-ul prin Rețeaua contextual-mediatică Google, e necesar să deschideți un cont pe platforma AdWords. Cu ajutorul ei puteți face mize pe cuvintele cheie. Anunțul dvs. cu aceste solicitări cheie vor apărea la căutarea corespunzătoare a utilizatorului, în cazul în care miza este suficient de mare (mai mare decât mizele altor agenți publicitari). Dacă nu afișează anunțuri Google adwords, atunci mizul nu este jucat.
Serviciul oferă următoarele posibilități pentru promovarea afacerii:
Interfață comodă și clară, care permite să gestionați simplu campaniile, chiar și fără cunoștințe speciale.
Publicarea anunțurilor nu doar în rezultate, dar și în toata rețeaua contextual-mediatică Google.
Alegerea unor terenuri exacte, unde se vor afișa anunțurile (site-uri, bloguri, rețele de socializare, forumuri și altele) în cadrul rețelei contextual-mediatică.
Urmărirea eficienței campaniei cu ajutorul mecanismelor interne AdWords.
Posibilitatea de a lansa campaniile separat.
Atragerea rapidă a clienților pe site.
Structură flexibilă de stabilire a prețurilor.
Cost mai mic pentru click decât în Yandex.Direct.
Serviciul propune câteva metode de achitare a anunțurilor publicitare. Dumneavoastră alegeți singuri varianta optimă, în conformitate cu o anumită strategie. Ea depinde mult de investițiile financiare și scopurile desfășurării campaniei publicitare – creșterea conversiei, recunoașterea mai bună a brandului, stimularea vânzărilor și altele.
Achitarea click-urilor. În acest caz, dvs. plătiți de fiecare dată când utilizatorii online fac click pe anunțul publicitar. Dacă e necesară mărirea traficului – aceasta este o variantă optimă. Cum lucrează acest model: la început dvs. indicați o sumă maximă, pe care sunteți gata să o oferiți pentru un click. După, funcționează miza minimă, asigurând amplasarea anunțurilor pe pozițiile necesare. Acesta și este prețul real pentru trecerea în AdWords.
Achitarea difuzării. În acest caz, aveți nevoie să achitați din start pentru 1000 de difuzări. Dacă doriți să atrageți atenția spre brandul dvs., să îl faceți recunoscut, cum se spune „după auz”, atunci alegeți anume acest plan tarifar. Publicitatea va fi arătată utilizatorilor care fac parte din publicului dvs. țintă, în cadrul rețelei contextual-mediatice Google.
AdWords – serviciu multifuncțional, dar suficient de simplu în utilizare. Noi am divizat procesul de crearea a campaniei publicitare în 7 pași.
Pentru a vă înregistra în AdWords, e necesar în primul rând să creați un cont Google. În forma specială, indicați datele personale:
După apăsarea butonului „Mai departe”, trebuie să introduceți numărul de telefon:
Apoi să îl confirmați, cu ajutorul unui cod special:
După, introduceți alte date necesare:
Dacă aveți deja un cont Google, doar intrați în Google Ads. În fereastra apărută, găsiți forma de înregistrare. Trebuie să introduceți adresa electronică Google și informația suplimentară.
În etapa următoare, în fața dvs. se va deschide interfața Google AdWords. Pentru desfășurarea unei analize calitative, merită să vă înregistrați deodată pe Google Analytics. Recomandăm magazinelor online mari să-și lege contul AdWords de Google Merchant Center.
Publicul țintă – persoanele cărora li se vor arăta anunțurile dvs. Ar fi de dorit să concretizați cât mai multe criterii: locația, limba, genul, vârsta, etc. Să determinați publicul țintă a publicității vă va ajuta harta intersectării publicului cu conținutul.
Prin adăugarea clienților potențiali în campania AdWords, dvs. puteți alege pretendenții dintr-o diversitate de categorii largi (automobiliști, iubitori de sport, călătorii) și înguste (vizitatorii portalului dvs/aplicației). Dvs. corelați tematica afacerii cu categoriile analogice, pentru ca doar anumitor utilizatori online să li se afișeze publicitatea dvs. Google.
Folosind mecanismele publicitare AdWords, dvs. plătiți nu doar pentru afișări sau click-uri, dar din start trebuie să stabiliți bugetul pe care sunteți gata să îl investiți pentru promovare. De asta vor depinde mulți factori de afișare a publicității anunțurilor. De exemplu, configurați inițial o limită financiară de 50-80 de dolari pe lună.
Dacă lansați o campanie publicitară pentru prima oară, atunci la instalarea plății pe click puteți folosi varianta pe care o recomandă Google Ads - „Cantitatea maximală de click-uri”. Cum funcționează? Serviciul încearcă să emită cât mai multe conversii în cadrul bugetului, pe contul afișării anunțurilor pe cele mai avantajoase poziții. Prețul real pe click este cel mai des mai mic decât cel maximal.
Dacă introduceți manual plata pe click și dați importanță diferită mizelor, cuvintelor cheie separate, în acest mod puteți influența volumul traficului și investițiile făcute. Odată ce veți observa că anumite cuvinte cheie sau locuri pe pagină se diferențiază vizibil de celelalte după eficiență, ajustați bugetul în favoarea lor, cu ajutorul fixării manuale a mizei.
Pentru a începe difuzarea anunțurilor cu ajutorul AdWords, e necesar să adăugați prima campanie publicitară. De exemplu, crearea campaniei în rețeaua de căutări – anume ea este recomandată începătorilor de către specialiști. Haideți să descifrăm fiecare etapă:
Alegem, de exemplu, „Vânzări”.
Rețea de căutare. Publicitatea va fi arătată doar în rezultatele căutării, când utilizatorul online va introduce solicitarea corespunzătoare.
Rețeaua contextual-mediatică (KMC). Anunțurile se pot difuza pe toate site-urile partenere, care au încheiat înțelegeri cu Google, cu privire la plasarea publicității. Apropo, aici ele sunt mult mai multe decât în rețeaua analogică Yandex.
Societățile comerciale. Acestea simplifică lucrul proprietarilor de magazine online cu multe pagini și asortiment mare de produse. Așa anunțuri se creează practic total automat, datorită unui fișier special. Această publicitate poate fi plasată în căutare și în rețeaua contextual-mediatică.
Video. Blocurile publicitare sunt amplasate pe Youtube.
Deci, noi alegem „Rețea de căutări”, iar după, mai jos indicăm modul prin care vom atinge scopul și site-ul web al companiei. Apăsăm „Continuare”.
Atrageți atenția, în blocul „Rețea” este o bifă în drept cu punctul „Activați anunțurile în rețeaua contextual-mediatică Google”. Nu merită să o scoateți, după cum ea presupune afișarea anunțurilor pe site-uri/forumuri/bloguri, care sunt identice tematicii anunțului dvs. Aceasta este o publicitate potrivită, care poate mări rata de conversii. Eliminând această funcție, campania se va limita la rezultatele căutării.
Puțin mai jos, în setările suplimentare, trebuie să indicați începutul și sfârșitul campaniei publicitare și alți parametri.
De exemplu, indicând „Rusă”, „Română”, „Engleză”, anunțurile dvs. vor fi difuzate pe diverse site-uri în limbile selectate.
O nuanță importantă este programul de difuzare a anunțurilor. După cum se cunoaște, activitatea utilizatorilor variază, în dependență de zi și oră. Dacă vă cunoașteți bine publicul țintă, atunci puteți configura afișarea anunțurilor în acel interval de timp, când potențialii dvs. clienți sunt mai mult predispuși să cumpere și să perceapă publicitatea.
Anunțul publicitar se divizează în 2 părți: titlul și descrierea. Pentru un singur anunț e necesar să se inventeze 3 titluri diferite și 2 descrieri. În ideal, lungimea headline-ului nu trebuie să depășească 30 de simboluri, iar lungimea descrierii – 90 de simboluri.
De asemenea, există anunțuri de ajutor, așa-zisele anunțuri adaptabile. Ele se diferențiază de metodele ordinare prin capacitatea de a se adapta solicitărilor utilizatorilor. La crearea anunțului adaptabil, indicați 15 titluri diferite și 4 descrieri unice. Alegerea titlului optim și a descrierii se efectuează automat.
Iată câteva sfaturi, care vă vor ajuta să faceți anunțurile mai eficiente:
Fraza cheie în titlu. Aceasta va mări clickabilitatea anunțului (CTR).
Apel la acțiune în titlu. Acesta va permite să îndreptați utilizatorul și să-i explicați ce trebuie să facă. Pentru crearea unui titlu sensibilizator, analizați șabloanele CTA (Call to action), posibil, vreo unul din ele va fi potrivit anume pentru dumneavoastră.
Indicați avantajele propunerii dvs. în descriere (reducere, caracteristică avantajoasă, posibilitatea de a primit gratuit), pentru a cointeresa utilizatorul.
Utilizați majusculele la crearea descrierii, pentru a ridica clickabilitatea.
Folosiți fraza cheie la începutul descrierii.
Alegerea corectă a cuvintelor cheie determină, în mare parte, eficiența campaniei publicitare. Ele trebuie să fie direct legate de sfera dvs. de activitate. Închipuiți-vă că sunteți proprietarul unui magazin online. La dvs. se vând telefoane mobile, accesorii și componentele tehnice. E logic să presupunem că persoana care își caută un smartphone nou, va introduce în bara de căutare: „cumpăr smartphone”, „smartphone Samsung” și altele.
Cuvintele cheie, pe care dvs. le veți utiliza la scrierea anunțului, trebuie să fie corespunzătoare. Se presupune că solicitarea „cumpără telefon mobil” va duce anume la magazinul dvs. online, deci cuvântul cheie trebuie să fie identic. Aici apare principala întrebare: cum determinăm cuvintele cheie pentru o campanie publicitară?
În lumea promovării SEO se folosește termenul „nucleu semantic”, el caracterizează mai exact tipul activității, tematica site-ului și reprezintă un set ordonat de cuvinte cheie și sintagme (anume acele solicitări cheie).
Pentru a redacta nucleul semantic și a desfășura o campanie publicitară pe baza lui, putem utiliza servicii speciale – Yandex.Wordstat, planificatorul cuvintelor cheie Google Ads, Serpstat, Key Collector și altele. Acestea funcționează conform următorului principiu: dvs. introduceți fraza cheie, care determină cel mai bine nișa dvs. de afaceri sau un produs concret, de exemplu, biciclete. După, algoritmul în regim automat alege cele mai potrivite solicitări ținând cont de cantitatea lunară de afișări, de exemplu: „cumpără bicicletă”, „magazin de biciclete”, „site de biciclete”, „magazin online biciclete” și altele.
„Solicitările îngust specializate și cu frecvență redusă vor ajuta să creșteți rentabilitatea campaniei desfășurate, dar vor micșora publicul vizat. Cuvintele cheie se arată unui număr mare de utilizatori online, însă mulți din ei pot fi neinteresați.”
Ca să nu dați greș, Google AdWords propune ajutorul său sub forma de recomandări. Urmându-le, puteți ridica vizibilitatea anunțurilor, cantitatea conversiilor, simplifica gestionarea contului, adăuga anunțurile adaptabile, rectifica grupurile de anunțuri cu trafic mic și altele. Însă, aceste servicii sunt cu plată.
În fiecare bloc de recomandări este butonul „Utilizează”. Fiți atenți: după apăsarea lui, din bugetul dvs. pentru publicitate va fi extras automat costul de aplicare a recomandării.
De exemplu, vi se propune să primiți mai multe conversii cu 3,8%, folosind strategiile automate de determinare a mizelor. După cum vedem, alături este indicat costul acestui serviciu – 124$, care va fi extras.
Recomandările de la Google Ads într-adevăr funcționează: ele simplifică de câteva ori lucrul agentului de publicitate începător și cu toate acestea, setează campania publicitară din punct de vedere a profitului pentru consumatori. Dacă nu sunteți foarte limitați în buget, nu ezitați să utilizați recomandările.
Rezultatele campaniei AdWords sunt influențate de numeroși factori, dar nici jumătate din ei nu reușesc să fie considerați de către un începător. Bazându-ne pe experiența proprie și cunoștințele în promovarea SEO, putem să vă recomandăm la ce să atrageți atenția, ca banii investiți în campania publicitară să aducă un profit și mai mare.
Înainte de lansarea campaniei, trebuie întocmit un plan, altfel riscați să „risipiți” bugetul. Un plan bun numaidecât va include analiza concurenților în nișa dvs. de afaceri: ce cuvinte cheie se utilizează, ce eficiență au și altele. Pentru asta, putem utiliza informația deschisă și diverse servicii suplimentare.
Dacă la concurenți totul e bine cu publicitatea contextuală, dvs. nu puteți pur și simplu să o furați. Analizați acțiunile oponenților, gândiți-vă cum puteți face propria campanie și mai eficientă. Posibil, veți avea nevoie de ajutorul unui marketolog cu experiență.
Acesta este foarte important, dacă dvs. doriți să testați diferite idei și să vedeți care din ele funcționează, care aduc daune. De exemplu, dvs. ați compus un anunț reușit și presupuneți că acesta va începe să aducă zeci de conversii, de aceea investiți 50 de dolari pe zi. Dacă setarea campaniei s-a făcut greșit (a fost ales publicul țintă greșit, publicitatea se difuzează la o oră inconvenabilă, etc.), atunci investițiile dvs. nu vor fi justificate. O campanie AdWords reușită presupune mai multe conversii decât costul unui click.
Indubitabil, Google Ads reprezintă un instrument puternic de promovare a afacerii în rețea, cu un sistem propriu de analiză. Însă, el nu poate să vă spună ce se întâmplă după ce utilizatorul online va face click pe anunț. În așa caz, în ajutor vine Google Analytics, care reprezintă un mecanism pentru urmărirea calitativă a țintei. Dacă îl legați de contul AdWords, veți primi de câteva ori mai multe instrumente pentru aprecierea eficienței campaniei publicitare și ajustarea ei în timp util.
Google AdWords - „cheia de aur”, cu ajutorul căreia dvs. puteți deschide ușa oricărui teren online și promova cu succes afacerea dvs, îmbunătățind cunoașterea brandului și înmulțind profitul. Însă, rolul principal este jucat nu de mărimea bugetului, dar de determinarea exactă a scopurilor și obiectivelor campaniei publicitare.
De asemenea, are influență sfera dvs. de activitate și propunerea: într-un caz e mai profitabil să se instaleze prețul unui click, în altul – a afișărilor. După cum campania publicitară necesită configurare complexă, e mai bine ca proprietarii afacerilor mari și mijlocii să se adreseze profesioniștilor în domeniul promovării SEO.