Webmaster
+(373) 60-10-6666Contactați-ne
PPC

Google Adwords: auditul campaniilor publicitare – de sine stătător, pentru începători [check-list]

  1. Principala
  2. Blog
  3. PPC
  4. Сheck-list pentru auditul campaniilor publicitare de sine stătător pentru începători în Goggle Ads
Timp de citire: 7 minute
Nu aveți timp să citiți?
Lăsați o cerere
Diana Rotari Rotari Diana
Data Publicării : 23.09.2019
clasament 0.00 Evaluări: 0

Nu sunteți sigur de corectitudinea configurării campaniei publicitare în Google Adwords? Cheltuielile pentru metoda dată de promovare cresc, iar rata de click (CTR) scade? Dacă publicitatea din căutare nu oferă nici un rezultat sau campania a fost setată de proprietarul afacerii, fără cunoștințe speciale și abilități în acest domeniu, atunci audit-ul site-ului este indispensabil pentru prosperarea afacerii. În caz contrar, dumneavoastră riscați să nu obțineți nimic din cheltuielile pe care le faceți.

 

Check-list pentru auditul campaniilor publicitare în Adwords

1. Verificați divizarea campaniilor

După cum am scris și în articolul precedent (Publicitatea Google: cele mai răspândite greșeli ale începătorilor în Adwords), setarea corectă a campaniilor este foarte importantă.

Dacă campaniile diferitor grupuri de produse sunt divizate, dumneavoastră puteți indica ratele ușor și corect, limitând bugetul zilnic. Doar în două click-uri, puteți să opriți publicitatea pentru serviciile pe care nu le prestați temporar:

Fiți de acord, este mult mai ușor să opriți o campanie sau un grup de anunțuri, decât fiecare anunț și cuvânt cheie, separat. În acest caz, dumneavoastră trebuie să accesați secțiunea „Cuvinte cheie”, să găsiți în listă toate cuvintele cheie necesare, să le bifați și să alegeți acțiunea corespunzătoare (șterge/oprește/deconectează).

Problema este în faptul că, de obicei, ne referim nu doar la câteva solicitări cheie, dar chiar la zeci de căutări. Dumneavoastră veți pierde mult timp, puteți să vă încurcați și să deconectați întâmplător un cuvânt cheie important. De aceea, una din primele povățuiri ale managerului PPC este: separă și domină!

2. Localizarea geografică

O greșeală frecventă la setarea publicității contextuale – targetarea incorectă după țări. Fără a cunoaște sau observa, puteți afișa publicitatea pe tot globul, când serviciile se prestează doar în cadrul Moldovei. Din cauza unei asemenea greșeli, tot bugetul va fi risipit în zadar, foarte rapid. Doar câteva procente din trecerile pe site vor fi din Moldova, iar celelalte – din Rusia, Ucraina, Kazahstan și alte țări CSI, dacă anunțul a fost scris în limba rusă.

Puteți verifica targetingul în setările campaniei, alegând punctul „Localizare”

De asemenea, în campanie este o pagină separată pentru configurarea detaliată a localizării geografice, vizualizarea orașelor excluse și statistica după țări. Ea se găsește sub setări și arată în felul următor:

3. Analiza cuvintelor cheie

Verificați cuvintele cheie din fiecare grup de anunțuri: uitați-vă dacă acestea se potrivesc după subiectul anunțurilor, dacă însăși anunțurile se afișează după cuvintele dumneavoastră cheie (puteți vedea asta, accesând statului cuvântului cheie):

Analizați statistica cuvintelor cheie și nu uitați să corectați ratele pentru pozițiile necesare.

4. Cuvintele negative

Puteți adăuga cuvintele negative o singură dată, printr-o listă enormă sau le puteți completa pe parcurs, reieșind din căutări. Puteți vedea cuvintele negative pe pagina cuvintelor cheie, alegând tab-ul corespunzător:

Dacă nu adăugați cuvintele negative, din nou – doar veți pierde o parte considerabilă din buget, pentru căutările de care nu aveți nevoie. De exemplu, un magazin de tehnică de uz casnic nouă, nu are nevoie să cheltuie pe afișarea anunțului publicitar, după căutarea „frigider ieftin la mâna a doua”.

5. Extinderea anunțurilor

Ceea ce ridică într-adevăr cantitatea de click-uri relevante este extinderea anunțurilor. Adăugând un număr de telefon, o adresă și link-uri suplimentare, puteți crește considerabil cantitatea de comenzi. În momentul actual, în Google Adwords există 10 tipuri de extensiuni:

  1. Link suplimentar – dumneavoastră puteți adăuga sub anunț 4 linkuri la spre alte pagini ale site-ului principal: 

  1. Concretizarea – în mod analogic, se regăsește sub anunț, însă deja nu puteți faceți click pe ea. În concretizări, puteți să indicați diverse avantaje ale companiei dumneavoastră, pentru client.
  1. Descriere structurată – o scurtă descriere textuală, care va necesară pentru o anumită enumerare. De exemplu, „Servicii: crearea site-urilor, promovarea site-urilor, elaborarea magazinelor online, promovare SMM”.
  1. Numerele de telefon – una din cele mai utile extensiuni. Dumneavoastră puteți adăuga câteva numere de telefon, care vor fi afișate alături de anunțul dumneavoastră. Iar dacă anunțul va fi afișat pe un dispozitiv mobil, atunci sub el va apărea butonul „Telefonează 060 106 666”, la apăsarea căruia numărul se va forma automat, pe telefonul persoanei interesate:

  1. Mesaje – adaugă butonul, cu ajutorul căruia clientul vă va putea expedia un mesaj direct din anunț.

  2. Adresa – lângă anunțul dumneavoastră va apărea o adresă pe care puteți face click, iar de pe telefon se va indica și distanța până la localizarea oficiului. 

  1. Adresa partenerilor – dacă marfa dumneavoastră se vinde în diferite magazine, atunci dumneavoastră puteți indica unde produsele dumneavoastră sunt în stoc.
  1. Prețul – sub anunț apar prețurile pentru produse sau servicii, pe care dumneavoastră le setați de sine stătător. Blocul este compus dintr-o descriere textuală, prețuri și titlu clickabil, care va transfera clientul la produsul de care acesta este interesat: 

  1. Linkuri la aplicație – în anunțul dumneavoastră va apărea butonul „Descarcă aplicație”. Aceasta este o extensiune foarte utilă, dacă dumneavoastră aveți o aplicație mobilă.
  1. Recenzii – mai jos de anunțuri, apar recenziile. Dumneavoastră nu le puteți scrie manual, Google va avea nevoie de o sursă verificată, pentru a confirma veridicitatea lor.

După cum vedeți, extensiunile sunt multe, toate fiind necesare pentru determinarea scopurilor. Combinați extensiunile, urmăriți eficiența, pentru a obține un profit maximal din publicitatea contextuală. 

6. Analiza de control a anunțurilor compuse

Înainte de publicarea anunțurilor, vizualizați-le încă o dată, efectuați o analiză de bază: verificați unde CTR-ul este mai înalt, ce anunțuri sunt accesate mai des, experimentați. Doar prin intermediul experienței, veți putea înțelege ce setări lucrează mai bine, anume pentru afacerea dumneavoastră.

 

Câteva cuvinte despre conectarea Google Adwords la Google Analytics

Pentru analiza eficientă a traficul este necesar să conectați/legați Adwords și Analytics. Dacă nu veți face asta, atunci analiza va numără trecerile la anunțuri, drept trafic limitat. Datorită legăturii, la fiecare anunț se creează un marcaj UTM, care în Google Analytics oferă o statistică separată după Paid Search:

Cu ajutorul legăturii, dumneavoastră nu veți mai încurca Paid Search-ul și organica, ceea ce va oferi posibilitatea de a analiza rapid și exact traficul și altă statistică, după publicitatea contextuală.

Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)