SMM (Social Media Marketing) – instrument de maketing, dar nu doar de promovare, în cadrul rețelelor de socializare. El face parte din strategia de comunicare a companiei. SMM atrage traficul pe site și cu toate acestea, lucrează doar cu clienții potențiali.
Avantajele marketingului SMM:
Instrumentele principale, cu ajutorul cărora se realizează strategia de marketing pe rețelele de socializare: oferte interactive, crearea și promovarea comunităților brandului pe social media, scrierea, publicarea și promovarea conținutului, comunicarea activă.
Se pare că în acest șir nu e nimic complicat, ce nu ar putea face un utilizator activ al rețelelor de socializare. Însă, când trebuie să construim strategia campaniei publicitare și să scriem planul de conținut, ochelarii roz cad de la sine. În acest articol, vom descrie minuțios cum se planifică publicațiile și ce obstacole pot interveni în calea unui specialist SMM.
Toată promovarea SMM in Tik-Tok, se bazează pe scopuri. Dvs. stabiliți scopurile, lucrați în conformitate cu ele, iar apoi apreciați rezultatul. Drept scop poate servi:
După, trebuie să redactăm KPI, în care totul va fi descris detaliat. Dacă scopul e să vindeți, atunci trebuie să apreciați cantitatea de lead-uri, clienți pentru o perioadă determinată, adresări prin rețelele de socializare. Stabiliți scopuri reale, bazându-vă pe bugetul de publicitate.
Pentru a vă concentra pe solicitările publicului țintă, la stabilirea scopurilor pe Instagram, de exemplu, determinați obiectivul contului. Ce rol acesta va juca? Răspunsul, desigur, implică utilizatorii.
Pentru piața B2B misiunea de bază este ajutorul clienților în creșterea profitului. Dacă promovați un produs concret, atunci scopul contului va fi să soluționați problema publicului țintă.
Când va veni timpul pentru întocmirea raportului cu privire la lucrul efectuat, bazați-vă pe scopuri: ele vă vor spune dacă funcționează promovarea SMM și dacă da, atunci cât de bine.
Planul de conținut (content-plan) reprezintă documentul principal în lucrul specialistului SMM și unul din instrumentele de promovare, care înainte de realizare trebuie numaidecât convenit cu clientul. El reprezintă o anumită listă sau un tabel, în care se descrie minuțios ce, când și unde a fost publicat.
Dacă specialistul e responsabil de 2-3 proiecte și pentru fiecare trebuie planificate postările, de exemplu, de 3 ori pe săptămână, la diferite ore, atunci fără un plan de conținut corect, e ușor să uiți de o publicație. Deodată vor apărea întrebări din partea clienților.
De ce aveți nevoie de un plan de conținut: dvs. puteți analiza rubricile și formatul de afișarea a informațiilor (care „au intrat”, iar care nu au reușit să atragă) și să rectificați la timp strategia de conținut.
Însăși planul de conținut nu reprezintă interes pentru utilizatorii ordinari ale rețelelor de socializare, dar el reprezintă o parte componentă a promovării SMM, care organizează exact lucrul pentru toți cei care sunt implicați în proiect. De aceea, acest document trebuie să răspundă următoarelor cerințe:
Sfat: includeți în planul de conținut publicațiile interesante și utile pentru publicul dvs. țintă. Scrieți texte, care vor soluționa problemele utilizatorilor și atunci lucrul dvs. va fi apreciat corespunzător.
Marketingul eficient în rețelele de socializare nu se rezumă la „oala” de idei – locuri, unde dvs. înscrieți toate ideile reușite (spontane și nu prea). Carnet, file Excel, Word, aplicații pentru smartphone – nu contează în ce format, principalul, notați-le. Apoi, recitiți acest șir de idei înainte de a pregăti o nouă publicație, dvs. probabil veți găsi o soluție reușită de conținut și o veți putea realiza fără ajutor extern.
Ca „oala” să se completeze mai rapid și ușor, trebuie format un background cultural-profesionist:
Abonați-vă la blogurile cu autoritate, conform tematicii dvs., citiți și din nou, citiți.
Cercetați publicul dvs. țintă (cine e abonat la pagina dvs. sau lasă comentarii): ce le place, ce scriu pe pagini, ce distribuie.
Ascultați mai mult sfaturile experților.
Analizați noutățile din domeniul în care activați: ce evenimente se desfășoară, ce noutăți sunt.
Luați din internet cât mai mult posibil. O idee bună poate veni spontan, de exemplu, drept o reacție la o noutate auzită.
În măsura în care s-a umplut „oala”, începeți să filtrați ideile dvs. „geniale”: analizați care din ele pot fi interesante pentru publicul țintă și care trebuie lăsate pentru un alt proiect.
Una din cele mai simple metode de a face un conținut 100% interesant pentru abonați. Determinați și colectați cuvintele cheie, care cel mai mult interesează publicul dvs. și folosiți-le în calitate de subiecte pentru postări. De exemplu, asta poate fi făcut cu ajutorul serviciului de selectare a cuvintelor în Yandex.
Totuși, nu exagerați cu SEO-copywritingul, textele dvs. trebuie să rămână logice, interesante și utile. Mereu gândiți-vă la publicul țintă.
Desfășurați sondaje pe paginile dvs. și reieșind din rezultate, determinați interesele și preferințele publicului țintă. De asemenea, o sursă de inspirație pot deveni datele statistice din rețelele de socializare. Din când în când, puteți prelua anumite idei din materialele blogerilor și întreprinderilor cu renume.
Când dvs. ați început să aveți idei pentru proiect, este timpul să le introduceți în planul de conținut. Iată un șablon tipic:
Michael Stelzner (expert în social media) a determinat proporțiile ideale ale conținutului, pe categorii, care vor aduce la cointeresare publicului: 40% conținut care implică, 30% conținut de brand, 25% de învățare și 5% publicitar.
Nu e obligatoriu să respectați aceste proporții, însă are rost să vă orientați după ele, dacă sunteți SMM manager începător. Apropo, conținutul de brand este conținutul despre companie. El poate fi accentuat cu ajutorul unei așezări speciale în pagină, a ilustrațiilor tematice, a expresiilor, folosind deviza brandului. Iată exemplul unui plan de conținut clar:
Astăzi, publicitatea SMM dictează tendințele noi în promovare. De exemplu, blogurile comerciale de top și public-urile din rețelele de socializare cel mai des au o serie de publicații de brand, diversificate cu posturi de divertisment, noutăți și posturi de reputație.
Există trei indicatori de bază ale eficienței promovării în rețelele sociale, dacă apreciem lucrul unui anumit specialist SMM. În dependență de terenul social – acestea sunt:
Like-urile. Creșterea organică a like-urilor se calculează reieșind din indicii „Îmi place” sub o singură publicație pentru o anumită perioadă, fără utilizarea instrumentelor de promovare.
Comentarii. Cu cât mai multe comentarii sunt, cu atât mai mare e indicele implicării publicului în activitatea companiei (ER). De asemenea, acest coeficient este influențat de likeuri, abonări, distribuiri, clickuri și alte acțiuni cheie.
Abonați. Creșterea organică a abonaților (OL) – este abonarea utilizatorilor la grupul/pagina companiei fără comunicarea preventivă cu publicitatea. Acest indice denotă calitatea conținutului afișat, recunoașterea brandului. Pe Facebook, de exemplu, el poate fi văzut în rubrica „Statistica”.
Intensitatea creșterii abonaților de asemenea spune despre cât de interesant și bine gândit este planul de conținut și cât de activ specialistul interacționează cu publicul.
Însă, factorul decisiv al eficienței de lucru a specialistului SMM reprezintă, desigur, creșterea profitului companiei. Închipuiți-vă că ați scris o postare pe Facebook, care în prima zi va primi 190 de likeuri, 23 comentarii, dintre care 3 persoane s-au adresat companiei și au cumpărat produsul, iar 1 chiar a devenit client permanent. Acesta este într-adevăr SMM care funcționează!
Apropo, o promovare SMM eficientă influențează și clasarea site-ului în motoarele de căutare. Cât mai bine sunt dezvoltate rețelele de socializare ale companiei, cu atât mai multe treceri pe site aveți. Algoritmii de căutare țin cont de asta și ridică site-ul web pe poziții înalte.
În acest fel, SMM reprezintă un ajutor eficient pentru promovarea SEO (optimizarea după motoarele de căutare).
Rezumând, întocmim un algoritm integral al acțiunilor pentru crearea planului de conținut:
Împreună cu promovarea SMM ar fi de dorit să desfășurați SMO – optimizarea site-ului după rețelele de socializare. Acest proces include introducerea butoanelor „like”, butoanelor „Distribuie”, autorizarea prin rețelele de socializare și altele.
Mai aveți întrebări pe această temă? Luați legătura cu specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultație calificată gratuit.Mai mult de 10 ani ne ocupăm profesionist de promovare SMM și alte tipuri de marketing online. Știm exact cum să promovăm corect un site web pe rețelele de socializare și cum să folosim mecanismele de publicitate pentru a face o afacere să obțină profit. Vă vom ajuta să construiți strategii publicitare corecte, să promovați brandul dvs. în rețelele de socializare și să-l faceți cunoscut, solicitat, rentabil.