Crearea site-ului web reprezintă un proces complex, care include elaborarea concepției de design, programarea, conținutul informațional, introducerea tehnologiilor web și de marketing, care răspund de satisfacerea necesităților vizitatorilor resursei și proprietarului lui. Aceasta reprezintă o colaborare dintre client și echipa de specialiști, de aceea trebuie să cunoașteți de ce aveți nevoie pentru a transforma ideea într-un instrument de afaceri promițător.
Aceasta este prima și cea mai responsabilă decizie, pe care urmează să o luați. Anume de aceasta depinde în mare parte rezultatul final. Ce variante sunt:
freelancerii;
studiourile de profil;
companiile IT care prestează servicii complexe (crearea si promovarea site-ului web).
Țineți minte, rezultatele motoarelor de căutare nu scot în TOP cei mai buni elaboratori. Pentru a găsi un dezvoltator optim, faceți cunoștință cu recomandările noastre:
formulați clar scopurile și sarcinile proiectului pe care doriți să îl materializați;
pregătiți o listă preventivă din 10 companii (sortați și selectați-le pe cele mai bune după experiență (anii pe piață), portofoliu, recenzii ale clienților);
solicitați propunerea comercială de la aceste companii, comparați prețurile și condițiile;
pe baza analizei, determinați cei mai avantajoși și cu experiență parteneri, pentru o viitoare colaborare.
Pentru a determina calea prin care vom reuși să atingem scopurile și sarcinile stabilite, este indispensabil să elaborăm o sarcină tehnică exactă, indicând pașii pe care îi vom urma. Dar ca să fiți înțeles corect, trebuie să comunicați cu specialiștii în același limbaj: nu „un design frumos”, dar un design în culoarea albastru închis și cu imagini în format lat, nu „un meniu comod”, dar un meniu-listă, amplasat în partea stângă a paginii, cu o anumită ordine a secțiunilor. Cu cât mai exacte vor fi descrierile voastre, cu atât mai rapid și calitativ veți obține rezultatele, cu o cantitate minimă de prelucrări.
Dacă vă este dificil să formulați preferințele, puteți găsi un site-web, care după aspectul vizual și structură vă place cel mai mult și să îl arătați managerului de proiect, în calitate de exemplu. În orice caz, într-o companie profesionistă vă vor ajuta să întocmiți detaliat sarcina tehnică.
Numele domeniului reprezintă denumirea viitorului dumneavoastră portal în bara de căutare, de exemplu google.com, webmaster.md. O parte a numelui, până la punct, trebuie să fie legată de activitatea dumneavoastră, iar după punct – să se indice zona geografică (.com, .org, .net, .biz, etc.). Specialiștii IT concretizează dacă numele de domeniu ales este disponibil și vă ajută să determinați corect regiunea domeniului.
Hostingul presupune amplasarea fizică a site-ului pe server în centrul de date ale furnizorului de servicii, prin alte cuvinte, amplasarea lui geografică. La alegerea furnizorului de hosting și a pachetului de servicii, se ia în considerație performanța calculatorului, software-ul furnizat și altele.
Sistemul de gestionare a conținutului site-ului web este ceea ce permite gestionarea de sine stătătoare a conținutului, fără a atrage un colaborator specializat în echipă. CMS-urile pot fi gratuite sau cu plată, multifuncționale sau adaptate după anumite tipuri de portaluri, de exemplu, magazine online. Anumite companii pot crea CMS-uri de la zero, după necesitățile afacerii proprii (de studio la cheie). Acest fapt este mult mai comod, eficient, dar principalul – mai avantajos din punct de vedere financiar.
Din acest moment, lucrul asupra elaborării site-ului trece în totalmente în mâinile specialiștilor IT. Optimizatorul colectează cele mai relevante căutări, solicitate de către utilizatorii online în bara de căutare și tematicile corespunzătoare ale resursei dumneavoastră. Aceasta este „inima” oricărei resurse, împrejurul căreia se construiesc alte „organe” și sisteme.
Aici totul este simplu: dumneavoastră vă formulați preferințele maximal exact (încă la etapa de întocmire a sarcinii tehnice), iar designerii web le vor transforma în realitate. Însă, designul în cea mai mare parte este determinat de destinația resursei web (landing, site corporativ, magazin online) și datele existente despre publicul țintă (femei/bărbați, în vârstă de 18-35 ani/26-65 ani și altele).
În următoarea etapă, concepția de design creată se transformă în coduri html. Este important să înțelegem că chiar și cel mai mic text de pe site-ul dumneavoastră web influențează imaginea, implicarea publicului și vânzările. De aceea, de front-end și conținut trebuie să se ocupe profesioniștii.
La această etapă de design, front-end-ul și CMS-ul sunt legate într-un tot întreg, se prelucrează logica de funcționare a site-ului, se prescriu principalii algoritmi de interacțiune a utilizatorilor cu el. De asemenea, programatorul determină cum portatul va interacționa cu resursele terțe (module, programe, service-uri).
Înainte de a anunța despre lansarea noului site-web, un grup de studiu îl testează din punct de vedere a corectitudinii și funcționării stabile, siguranței, vitezei de încărcare a paginilor și altele. Dacă clientul nu are nici o preferință/nemulțumire în această etapă, resursa se plasează în rețea și devine accesibilă pentru toți utilizatorii online.
Elaborarea simplă a site-urilor web nu este suficientă, pentru ca acestea să înceapă să lucreze și să aducă profit. Pentru a asigura un număr mare de vizite, pentru a atrage clienții potențiali și a îmbunătăți recunoașterea este indispensabilă promovarea pe internet – un șir de măsuri destinate popularizării resursei web în motoarele de căutare și rețelele sociale. Cu acest scop se pot utiliza diferite instrumente de marketing online: SEO, SMM, publicitate contextuală, optimizare internă, content-marketing, email-marketing și altele.
Se reușește obținerea unui rezultat optim, doar dacă de crearea și promovarea site-ului se ocupă un singur realizator. Cât lucrează asupra proiectului, specialiștii reușesc să îl cerceteze minuțios, să determine publicul țintă, să cerceteze concurenții, punctele slabe și punctele forte ale afacerii dumneavoastră. Acest fapt permite lansarea unor campanii publicitare eficiente și atingerea rapidă a rezultatului – profitul stabil și înalt.