Promovarea aplicațiilor în Google Play, ca și în App Store, în ziua de azi este una din cele mai actuale metode de a obține venit. Marea majoritate de utilizatori preferă dispozitivele mobile și acest lucru nu e uimitor, deoarece acum, cu ajutorul smartphone-ului avem posibilitatea nu doar de a găsi rapid și simplu informația necesară, dar și de a comanda un produs sau serviciu, a cumpăra ceva și multe altele.
Anume din acest motiv, indiferent de sfera dv. de activare, disponibilitatea de o aplicație mobilă este un avantaj considerabil. Desigur, puteți zice că e suficientă versiunea mobilă a site-ului, dar totuși, anume cu aplicația mobilă veți putea întrece bine concurenții dv. Vorbind de Google Play în parte, respectând anumite reguli, promovarea aplicației va decurge fără complicații. Magazinul de aplicații de la Google constituie o platformă bună pentru mărirea publicului țintă. Regulile și condițiile, de care am vorbit mai sus sunt absolut standarde și posibile de efectuat.
Promovarea aplicației în Google Play, prin multe e asemeni promovării unei surse web în SERP-ul de la Google.
Din orice punct de vedere, promovarea începe cu auditul. Înainte de a elabora strategia de promovare, e nevoie de efectuat analiza minuțioasă a aplicației. E necesar de identificat deficiențele aplicației, pentru ulterioara lichidare a lor, după care e nevoie de a găsi avantajele pentru a le utiliza maximal de efectiv. În afară de aceasta, etapa dată inițială include și analiza concurenților.
Această etapă este, probabil, cea mai complexă. Aceasta poate fi denumită: Optimizare on-app sau ASO. În cazul promovării SERP, aceasta ar purta denumirea de optimizare on-page, efectuată conform cerințelor SEO. Exact ca și în promovarea SEO, totul începe cu colectarea nucleului semantic, deoarece principiile clasificării aplicațiilor sunt similare cu principiile clasificării altor resurse web. Și acest lucru, la rândul său, este strâns legat de cuvintele cheie. Este important de specificat că există o diferență considerabilă între SEO și ASO, ce ține de identificarea frecvenței cuvintelor cheie. Dacă pentru căutarea obișnuită, Google ne oferă Keyword Planner, atunci în cazul Google Play, nu există o resursă web oficială similară. Desigur, există o serie de resurse cu care puteți determina frecvența cuvintelor, dar numai aproximativ. Obținerea unui nucleu semantic relevant pentru o aplicație necesită experiență și talent profesional pentru a identifica cele mai bune resurse, a compara rezultatele și a trage concluziile corecte.
Curiozitate! Relevanța cuvintelor cheie în Google Play este mai considerabilă decât în App Store.
Cu toate acestea, dacă vorbim despre un site, spre exemplu, pe lângă elementele meta Title și Description, se pune un mare accent pe conținutul textual. În cazul unei aplicații, descrierea acesteia joacă același rol important. În continuare, vă propunem să faceți cunoștință cu elementele de optimizare internă și prelucrarea acestora:
Există două variante de bază:
Promovarea în TOP-ul aplicațiilor Google Play;
Promovarea în TOP-ul categoriei de aplicații.
În primul caz, în rezultatul analizei concurenților, a creării conceptului și a prognozărilor, se dezvoltă o campanie de promovare. Acesta constă în atracția masivă a publicului prin diferite metode de promovare. Bineînțeles, această metodă este mai scumpă și este potrivită pentru aplicații cu un public țintă foarte mare. Rezultatul acestei strategii este, de asemenea, consecvent – un nr. mare de instalări organice.
A doua opțiune nu este mai puțin eficientă, de-asemenea oferă rezultate excelente în ceea ce privește veniturile. Se potrivește mai mult business-lor mai modeste și necesită un buget mai mic.
Social media este un instrument puternic pentru promovare în lumea contemporană. Oamenii petrec în rețelele de socializare o cantitate imensă de timp, ca rezultat fiind apariția unui așa domeniu precum marketingul SMM. Instrumentele sale sunt folosite la această etapă. Folosind această metodă, puteți să vă personalizați anunțurile astfel încât videoclipul promoțional al aplicației dvs. să „atingă” exact publicul țintă. Desigur, acesta nu este un pas obligatoriu, dar nu trebuie să pierdeți o astfel de oportunitate excelentă în fața unui instrument atât de eficient pentru promovarea aplicațiilor pe Google Play.
Ca și în cazul promovării în browsere, link building-ul este o metodă foarte eficientă și pentru aplicații. Experiența noastră și o serie de experimente au arătat că Google Play ține cont de link-uri în clasarea aplicațiilor.
De ce avem nevoie de aceasta? În primul rând, este un instrument excelent de urmărire, care vă permite să preziceți activitatea viitoare a aplicației. În al doilea rând, utilizând metricile, puteți determina eficacitatea strategiei de promovare selectate. Este important să acordați o atenție specială următoarelor:
În promovare, trebuie să folosiți totul. Puteți obține rezultatul dorit numai investind în afacerea cu randamentul maxim. În acest context, propunem să faceți cunoștința cu încă două metode suplimentare:
Site-ul vă va permite o gestionare a conținutului mai flexibilă, deoarece magazinul are anumite restricții. Veți avea ocazia să familiarizați mai bine utilizatorii cu aplicația dvs. Drept urmare, traficul de căutare va fi adăugat la traficul din magazin.
Magazinul face posibilă utilizarea publicității, care este foarte benefică, deoarece, indiferent dacă doresc sau nu concurenții dvs., aplicația dvs. va fi în orice caz afișată pe primele poziții ale magazinului.
Este important să înțelegem că doar o abordare integrată și complexă va aduce cel mai bun rezultat. Pentru aceasta, cel mai bine este să contactați un studio IT profesional, care este Studio Webmaster. Echipa noastră, vă garantează succesul aplicației dv. în magazinul Google Play.