+(373) 60-10-6666Contactați-ne
  1. Principala
  2. Întrebări și răspunsuri
  3. Ce este optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare?

Ce semnifică optimizarea de căutare a site-urilor?

Lăsați o cerere

Căutare online

Optimizarea motorului de căutare (search engine optimization) a unui site este un set de lucrări care vizează îndeplinirea tuturor cerințelor motoarelor de căutare, pentru a obține poziții de top în clasamentul unei resurse de internet în motoarele de căutare.

Optimizarea motorului de căutare a site-urilor poate fi împărțită aproximativ în interne și externe. Metoda de optimizare internă vizează un set de lucrări interne tehnice cu site-ul, cum ar fi lucrul cu navigarea, conținutul și utilizabilitatea. O astfel de metodă precum optimizarea externă, la rândul său, îmbunătățește vizibilitatea site-ului prin obținerea de link-uri de intrare de înaltă calitate (greutatea linkului).

Atât metodele interne, cât și cele externe de optimizare a motorului de căutare sunt foarte importante și numai completarea reciprocă poate aduce rezultatul dorit în clasarea cuvintelor cheie în motoarele de căutare de top. De exemplu, dacă construiți masa legăturilor și creșteți fluxul de trafic către resursa dvs. web, dar nu efectuați optimizare internă de înaltă calitate pentru navigarea pe site, viteza de încărcare a paginii, fixarea conținutului supra-optimizat de calitate scăzută pe site, acest lucru va speria utilizatorul și, în cele din urmă, traficul care a venit pe site nu va da niciun rezultat dorit.

Ce include optimizarea pentru motoarele de căutare și promovarea site-ului?

vnutrennyaya-optimizaciya-saita

Optimizarea paginilor de resurse web. Primul lucru de făcut în optimizarea motorului de căutare a unui site este să efectuați o verificare a paginii complete. Acestea includ indicatori atât de importanți pentru motoarele de căutare, cum ar fi: ortografierea metaetichetelor, titlurile H1-H6, adresa URL a paginilor (CNC - Computer numerical control) citită de om, scrierea conținutului SEO de înaltă calitate, titlul corect și descrierea(description) din punctul de vedere al motoarelor de căutare (titlu - 58 de caractere, descriere - 137 de caractere) și, de asemenea, asigurați-vă că titlurile H1 nu se repetă cu titlе. Subtilitățile metodei de optimizare a paginii includ adăugarea cuvântului cheie principal cu o intrare directă în titlu și prescrierea acestuia în CNC-ul paginii.

Principiul de bază al motoarelor de căutare este „faceți pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare” și merită să fiți de acord cu acest lucru, chiar dacă atrageți trafic pe site-ul dvs. cu conținut deliberat de calitate scăzută sau alt factor slab optimizat, atunci există o mare probabilitate ca în curând ieși din topul promoției. Aici, trebuie acordată multă atenție conținutului site-ului. Ar trebui corectat dacă aveți informații învechite și de calitate scăzută pe site, editați tot conținutul neoriginal, verificați textul pentru lizibilitate, stil, cuvinte cheie și caracterul textului. De asemenea, merită menționat stocarea paginilor. Practica arată că cu cât utilizatorul face mai puține clicuri pe obiectivul final, cu atât mai bine. Prin urmare, atunci când dezvoltați un site, încercați să vă limitați cu o punere în pagini pe trei niveluri.

Optimizarea imaginilor. O metodă destul de importantă de optimizare a motorului de căutare a site-ului, care crește viteza de încărcare a paginii. În majoritatea cazurilor, imaginile cântăresc mai mult decât toate celelalte elemente ale paginii și încetinesc viteza de încărcare a acesteia. Schimbați, dacă este posibil, formatele care pot reduce semnificativ greutatea imaginii. De exemplu, formatul .webp poate fi o astfel de soluție. Utilizați imagini vectoriale ori de câte ori este posibil. Pe lângă reducerea greutății imaginii, puteți redimensiona imaginea la dimensiunea necesară, puteți limita gama de culori și puteți aplica codificarea delto. Un alt plus va fi prescrierea metaetichetelor pentru imagini, meta-alt și title. Acest lucru va ajuta roboții de căutare să-l identifice și să-l indexeze mai repede la accesarea cu crawlere.

Conectare internă. Înseamnă plasarea de linkuri în textul unei pagini către o altă pagină. Obiectivele acestei metode de optimizare pot fi diferite. De exemplu, legarea competentă în text prin cuvinte cheie poate trimite utilizatorul pe o altă pagină pentru a găsi informațiile care îi lipsesc, crescând astfel factorul de clasare comportamentală. Această metodă de optimizare a motorului de căutare a unui site ajută, de asemenea, la distribuirea greutății între pagini, ceea ce îi mărește autoritatea în cadrul site-ului și este un factor important în intrarea în motoarele de căutare de top.

Factori comerciali. Un factor important în promovarea site-urilor web pe care roboții de căutare îl iau în considerare atunci când se clasează pentru interogări comerciale precum: preț, comandă, cumpărare etc. Acești factori includ pagini de produse și servicii, detalii de contact, formulare de comandă și de apel invers, chatbots, filtre de produse, fotografii și recenzii.

Pentru ca motoarele de căutare să țină cont de acest factor, este necesar să lucrați în mod constant pentru a vă îmbunătăți resursa de internet (adăugați fotografii și videoclipuri noi, adăugați metode de plată și livrare ușor de utilizat). Toate acestea se fac pentru a se asigura că utilizatorii rămân cât mai mult posibil și comandă pe site. La rândul său, factorul comercial poate îmbunătăți factorii comportamentali ai site-ului.

Factori comportamentali. Este important nu numai pentru motoarele de căutare, ci și pentru propria lor analiză. Poate arăta cum se comportă utilizatorii pe site, cât de convenabil și interesant este pentru ei să fie pe el. Analiza PF utilizează astfel de date statistice din Google Analytics ca: numărul de sesiuni ale utilizatorilor, ratele de respingere, numărul de pagini vizualizate în cadrul unei sesiuni, durata medie a sesiunii. Merită, de asemenea, să vă uitați la harta comportamentului utilizatorului furnizată de Google Analytics. Promovarea SEO a unui site depinde în mare măsură de indicatorii comportamentali și poate juca un rol colosal în promovarea acestuia.

Factori sociali. Această metodă de promovare a site-ului web este de a crește vizibilitatea unei resurse web utilizând rețelele sociale. Creați-vă propriul grup sau pagina de afaceri. În primul rând, vă va oferi o creștere a gradului de cunoaștere a mărcii și o creștere a traficului și, în al doilea rând, conform statisticilor, site-urile care se află în primele rezultate ale motoarelor de căutare își au reprezentările în rețelele de căutare. Acesta este un factor de clasare destul de puternic, care este luat în considerare de Google și Yandex.

Optimizare tehnică. Pentru început, merită să spunem că optimizarea tehnică corectă ajută roboții de căutare să-și amâne rapid și fără erori resursa de internet. Având în vedere că motoarele de căutare afișează aproape întotdeauna numai site-uri optimizate tehnic în cele mai bune rezultate, este pur și simplu necesar să corectăm toate erorile. Yandex.Webmaster și Google Search Console vă pot ajuta în această sarcină dificilă. De exemplu, aici puteți vedea dacă există pagini rupte pe site sau dacă resursa web este optimizată pentru dispozitive mobile, precum și mulți alți parametri.

De asemenea, puteți utiliza programe terțe care fac o treabă bună de a analiza căutarea duplicatelor titlului, descrierii și metaetichetelor H1. Programul Screaming Frog poate deveni asistent.

Viteza de încărcare a paginii. Factor care afectează ratele de respingere. Puteți analiza viteza de încărcare a paginii utilizând serviciul Google - PageSpeed Insights.

robots.txt. (Fail robots.txt.) Acesta este un fișier text, a cărui sarcină este de a spune motoarelor de căutare ce pagini ar trebui indexate și care nu. De asemenea, conține redirecționări.

Optimizarea site-ului extern

site-links

Odată cu apariția algoritmilor „Minusinsk” și „Penguin”, filtrele factorului de clasare a linkurilor în motoarele de căutare Yandex și Google au crescut semnificativ. Prin urmare, la promovarea unui site folosind link-uri, este necesar să se ia în considerare o serie de factori care afectează faptul că motoarele de căutare le iau în considerare.

Cercetare 2020. Numărul de linkuri unice, domeniile donatorilor și paginile unice care se leagă de domeniul acceptor au aproape același impact asupra promovării site-ului web. Prin urmare, este mai bine să plasați mai multe link-uri pe pagini diferite ale unui bun donator decât același număr din mai multe dintre cele slabe.

Apariția exactă a cheii în ancora de legătură devine opțională. Încercați să utilizați sinonime ale cuvintelor dvs. cheie în ancorarea legăturii și înconjurați-vă legătura cu conținut tematic pentru modul în care conduce legătura.

Domeniile donatorilor. Încercați să alegeți donatori de calitate. Domeniile de calitate includ domeniile subiectului dvs., la care fac referire site-urile autorizate cu subiecte similare și regiunea dvs.

Marketing de mulțime. Aceasta este o metodă de postare a linkurilor folosind răspunsuri pe forumuri, bloguri, comentarii despre produse, unde textul menționează numele companiei sub forma unei ancore către care conduce linkul. Astfel de link-uri nu sunt o prioritate, deoarece au una mică, dar sunt utile, deoarece în acest fel puteți lăsa un număr semnificativ de referințe la site-ul dvs., crescând astfel vizibilitatea mărcii pe Internet. De asemenea, motoarele de căutare consideră că această metodă de plasare a linkurilor este naturală și, prin urmare, utilă.

Marketing de mulțime. Aceasta este o metodă de postare a linkurilor folosind răspunsuri pe forumuri, bloguri, comentarii despre produse, unde textul menționează numele companiei sub forma unei ancore către care conduce linkul. Astfel de link-uri nu sunt o prioritate, deoarece au una mică, dar sunt utile, deoarece în acest fel puteți lăsa un număr semnificativ de referințe la site-ul dvs., crescând astfel vizibilitatea mărcii pe Internet. De asemenea, motoarele de căutare consideră că această metodă de plasare a linkurilor este naturală și, prin urmare, utilă.

Când plasați text cu un link, trebuie să țineți cont de tipul de site. Pe forumuri, împărtășiți impresiile dvs., provocați discuții și scrieți texte sub formă de opinii personale și reflecții pe bloguri. De asemenea, elaborați textul din comentarii, care ar trebui evidențiat cu informații valoroase legate de subiectul materialului.

Sursa primara. Acordați atenție faptului că informațiile dvs. sunt sursa originală și nu sunt copiate de pe alte site-uri. Textul unic din jurul linkului va crește valoarea acestuia.

Comunicate de presă. Postați în mod constant informații despre site-ul dvs., știri de afaceri, anunțuri. Acest lucru va servi drept semnal verde motoarelor de căutare și le va informa că site-ul este viu și lucrează activ pentru a îmbunătăți și a crește experiența utilizatorului.

Mobilizare. Metodă plătită de postare a linkurilor către surse mari și autorizate. Deși motoarele de căutare au o atitudine negativă față de comunicare, astfel de link-uri sunt foarte utile și pot aduce o resursă web la vârf în câteva zile. Când plasați astfel de linkuri, încercați să vă asigurați că link-ul plasat în text este natural și nu trezește suspiciuni pentru motoarele de căutare.