Extensiile în Google Adwords reprezintă informațiile suplimentare din anunțurile dumneavoastră publicitare. Cu ajutorul lor, dumneavoastră oferiți clientului mai multe detalii utile și vă evidențiați avantajos pe fonul altor anunțuri. Acest fapt, la rândul său, va ridica într-un mod considerabil CTR (click-through rate – indicele clickabilității). Așa arată toată lista de extensii:
Acum le vom clarifica pe toate, pe rând.
O extensie foarte utilă pentru creșterea CTR. Dumneavoastră puteți adăuga la propriul anunț 4 link-uri suplimentare, care vor duce la contacte sau alte servicii. Pentru a le adăuga, dumneavoastră trebuie să introduceți:
textul link-ului, până la 25 de simboluri;
două descrieri, care vor conține maxim 35 de simboluri;
însăși linkul la pagină.
Este cel mai bine să indicați link-urile suplimentare ale acelor pagini web ale site-ului, care pot cointeresa clientul potențial și îi pot fi utile, de exemplu:
paginile cu servicii – Promovare SEO, Promovare SMM, Elaborare după Android, Copywriting și altele;
paginile cu alte informații – Reduceri și oferte, Recenzii, Contacte și altele.
În acest fel extensia dată va arăta în rezultatele căutării:
Cu ajutorul concretizărilor, puteți indica informațiile suplimentare despre compania dumneavoastră sau despre produs, de exemplu, puteți scrie despre garanții. Ca și link-urile suplimentare, concretizările vor evidenția anunțul dumneavoastră și vor ridica indicele de clickabilitate.
În acest fel vor arăta concretizările în lista de căutare (în cazul dat – acestea sunt cuvintele “Гарантия лучшей цены. Бесплатные замеры. Бесплатная консультация. Спокойствие гарантировано”):
Descrierea structurată – seria de servicii, branduri, modele și altele. Iată lista completă:
Exemplu de completare:
Iar așa aceasta va arăta în sistemul de căutare:
Una din principalele extensii, care permite adăugarea unui număr de telefon lângă anunțul dumneavoastră. În versiunea mobilă, suplimentar apare butonul „Telefonează”, la apăsarea căruia utilizatorul poate face un apel către companie, în mod automat.
Multe persoane utilizează această funcție, deoarece nu doresc să intre pe site sau să introducă numărul manual. Ea nu se va potrivi pentru toate tipurile de afaceri, însă dacă dumneavoastră prestați oarecare servicii – noi o recomandăm.
Așa arată extensia dată de pe telefon:
Iar așa arată de pe PC:
Aceasta oferă utilizatorului posibilitatea de a trimite mesaje SMS și respectiv, se afișează doar pe dispozitivele mobile. Instrumentul este deosebit de util persoanelor care preferă să scrie mesaje, în loc să sune.
În acest fel vor vedea utilizatorii online extensiile în lista de rezultate:
Arată adresa dumneavoastră, la apăsarea căreia utilizatorul este redirecționat pe pagina cu informații detaliate despre companie. Mai exact, pagina va fi cu fotografii, rating, ore de lucru, amplasarea pe hartă și recenzii. Pe lângă asta, pe ea se regăsesc 4 butoane: „Sunet”, „Traseu”, „Salvează” și „Site”.
Așa arată asta în căutare:
Aceasta va fi utilă proprietarilor afacerilor, a căror produse se vând și în alte magazine. Pe ele puteți indica adresele, în acest mod ajutând magazinele și mărind profitul. Lângă anunțul dumneavoastră va apărea link-ul cu adresele dumneavoastră indicate.
În Moldova, din păcate, această extensie nu funcționează. Acum ea este disponibilă doar în 19 țări: SUA, Marea Britanie, Australia, Germania, Canada, Brazilia, Olanda, Franța, Japonia, Danemarca, Italia, Elveția, Suedia, Spania, Norvegia, Belgia, Austria, Singapore și Noua Zeelandă.
Dacă va funcționa vreodată această extensie în Moldova – nu se cunoaște. Nouă, ca și lui Hatiko, ne rămâne doar să așteptăm și să sperăm.
Aceasta este utilă prin faptul că permite indicarea prețului pentru serviciile dumneavoastră, chiar dacă un cost exact nu există: doar setați specificarea „De la”. Extensia susține 9 tipuri: branduri, evenimente, locuri, raioane, categorii de produse, clase de produse, categorii de servicii, clase se servicii, servicii. În ceea ce privește valuta, în momentul de față nu se regăsesc toate monedele – de exemplu, MDL încă nu a fost introdusă, însă puteți utiliza dolarii sau euro.
Important să știți! Utilizarea acestei extensii mărește considerabil anunțul dumneavoastră în volum (versiune mobilă), fapt prin care atrage mai multă atenție.
Așa se afișează extensia „Preț” de pe PC:
Ea este utilă tuturor proprietarilor de aplicații mobile. Sub anunț apare link-ul la aplicația dumneavoastră în Google Play sau App Store.
Da, extensia nu va înlocui publicitatea completă a aplicației, însă minim oamenii vor cunoaște despre existența ei și vor putea trece cu ușurință pe pagina de descărcare.
Dacă nu aveți aplicație, atunci nu are rost să utilizați această funcție.
Denumirea vorbește de la sine: dumneavoastră puteți indica reduceri sau oferte, cu ajutorul acestei funcții. Din păcate, ca și în extensia „Prețuri”, aici nu se regăsesc toate valutele, inclusiv MDL. În schimb, puteți indica reducerea în procente.
Lista valutelor, pe care le recunoaște Google Adwords în anul 2019:
|
|
|
Extensiile sunt foarte importante pentru publicitatea contextuală: ele evidențiază considerabil anunțurile dumneavoastră pe fonul concurenților. Utilizându-le, dumneavoastră faceți publicitatea mai informativă și utilă pentru utilizatorii online, iar datorită acestui fapt ridicați CTR.
Însă nu merită să conectați din start toate extensiile, fără claritate: ele trebuie să îmbunătățească imaginea anunțului, de aceea este necesar să vă uitați mereu la varianta finală, înainte de publicare. Puteți alege combinația optimă, doar asortând diverse extensii și urmărind eficiența utilizării lor.
Pe lângă toate punctele de mai sus, Google ads are multe alte funcționalități utile, cum ar fi minus-cuvinte.