Nu se afişează publicitatea Google Adwords — cu această problemă măcar o singură dată s-a întîlnit fiecare, care lucrează într-o oarecare măsură cu companiile în Ads. Cînd avizul se respinge, acesta nu este arătat utilizatorului.
De ce aceasta se întîmplă? În primul rînd anunţurile pot să nu corespundă regulilor de publicitate Google. Pentru a înţelege ce trebuie de modificat, trebuie de clarificat care cerinţe ale Google Ads au fost încălcate.
Prezentarea anunţurilor de publicitate în Google Ads depinde de mulţi factori. Pe lîngă încălcarea drepturilor Google Publicităţii, la motivele de bază a lipsei de afişare a anunţurilor, se poate de adăugat:
Un buget de zi prea mic.
Tarife necompetitive pentru prezentări sau clickuri.
Anunţurile publicitare nu au trecut verificarea sau au fost respinse.
Restricţii în setările campaniei publicitare — aceasta se referă la orarul afişării (standart sau accelerat), setarea incorectă a targetingului, afişarea automată a anunţurilor, nu cel mai bun indice al calităţii campaniilor publicitare.
Puţine cereri sau absenţa lor conform cuvintelor cheie.
Pentru încercările de a vinde sau a cumpăra produse neautentice, dumneavoastră cu siguranţă veţi ajunge „condamnat”. Încercările de propagandă, discriminare şi violare faţă de rasă/naţiune, extorsiune şi şantaj de asemenea nu se vor solda cu succes. Anunţurile dumneavoastră nu vor trece verificarea pentru:
Produse/servicii potenţial periculoase — stupefiante de orice provenienţă, arme, muniţie, produse din tabac şi altele.
Conţinut legat de conspiraţie şi escrocherie — programe piratate, programe de virusare, falsificarea documentelor, etc.
Ce Google Ads consideră drept activitate interzisă:
colectarea şi utilizarea informaţiei care necesită a fi utilizată cu chibzuinţă sau este necesară păstrarea confidenţialităţii;
denaturarea faptelor — de exemplu, a propune de a participa la o ofertă promoţională, care în realitate nu are loc sau a promite că un extract dintr-o anghinare va ajuta la pierderea în greutate.
În corespundere cu normele de lege ale cîtorva ţări, publicitatea conţinutului pentru adulţi, alcoolului sau aparatelor de joc este interzisă, de aceea afişarea anunţurilor de acest gen se efectuează cu restricţii. Încercaţi să faceţi publicitate la un cazinou — această publicictate nu va fi văzută de nici un locuitor al Moldovei. Dar, în Rusia de exemplu, astfel de avizuri vor fi arătate.
Deci, afişarea cu restricţii se aplică la:
Conţinut „matur”— revistele de tip Playboy, cluburi de striptease, saloane de masaj erotic, sex-jucării şi altele.
Alcool — aici totul este clar. Dumneavoastră aţi indicat un public mai mic de 18 ani? Propunerea despre vînzarea unui Hennessy de 3 ani aşa şi nu va fi arătată publicului larg. Plus publicitatea alcoolului trebuie să fie permisă la nivel legislativ.
Dreptul de autor — dacă anunţul dumneavoastră atrage interesele proprietarului sau încalcă drepturile de autor, aceasta nu va fi afişată.
Jocurile de noroc — afişarea publicităţii cu un astfel de conţinut este permisă doar cu condiţia corespunderii cu legislaţia (cazinou online, rulete, maşini de slot, etc.).
Altele — asistenţă medicală şi produse farmaceutice, propagandă politică, domeniul financiar şi juridic, utilizarea semnelor de produse.
Campaniile publicitare trebuie să fie elaborate corect şi la un nivel profesional destul de înalt. Dacă utilizatorul face click pe anunţ, atunci el trebuie să ajungă pe paginile cu un conţinut actual şi relevant.
Exemple de necorespundere a cerinţelor de redactare
fraze comune şi text vag — «Comandaţi produsele noastre», «Utilizaţi serviciile noastre» şi altele;
scrierea cuvintelor într-un mod nestandart, combinarea literelor şi cifrelor — «Gra-tu-it!», «GRATUIT», «Prim1l» şi altele.
Exemple de încălcare faţă de pagina de bază
ilustrarea URL-ului nu corespunde cu realitatea (de exemplu, în anunţ dumneavoastră vindeţi cadouri originale, propunînd să treceţi pe linkul cadourionline.md, dar în loc de aceasta utilizatorii ajung pe google.md/cadouri-originale);
siteuri şi pagini web care nu lucrează;
siteuri care închid butonul „înapoi” în browser.
Redactarea unei informaţii sau alta depinde în mod direct la ce punct din cerinţele Google Ads se referă încălcarea. De identificat aceasta se poate cu ajutorul indicelor al însuţi serviciului:
Dacă cerinţele care au fost încălcate în anunţ nu au legătură cu paginile ţintă, dumneavoastră trebuie să faceţi următorii paşi:
În meniul stîng trebuie de găsit „Anunţ şi extensii”, după aceasta elementul care trebuie de modificat.
După introducerea corectărilor, anunţurile dumneavoastră se transmit în mod automat la verificare şi primesc statutul „La analiză”. Se verifică toate elemetele: titluri, descrieri, cereri cheie, URL de ţintă şi altele.
Dacă schimbările au fost introduse corect, după verificare anunţul primeşte statutul „Aprobat”, dar dacă vor fi identificate încălcări repetate, atunci „Respins”. În al doilea caz, trebuie de redactat încă o dată anunţul, pînă acesta nu va fi aprobat. Google Ads întotdeauna propune recomadări pentru a înlătura necorespunderile şi încălcările, de aceea dumneavoastră cu o mare probabilitate veţi face aceasta din prima dată.
De obicei, verificarea unui anunţ de tip text durează nu mai mult de 24 ore. În cazul anunţurilor adaptive va fi nevoie de un pic mai mult timp.
Dacă statutul „La analiză” nu se schimbă în decurs de 2-3 zile lucrătoare, atunci trebuie de scris în suportul Google Publicităţii. Serviciul Google Ads poate schimba termenii de verificare a anunţurilor pentru stabilitatea lucrului.
A urmări statutul lor curent este foarte simplu: este necesar a accesa contul publicităţii de conţinut din Google, a alege în meniu anunţuri şi extensii adwords şi în lista care a apărut de privit coloana „Statut”.
Lucrul continuu cu contul în Google Ads oferă posibilitatea de obţine rezultate pozitive sub forma măririi numărului de leads, coeficientului de conversie, venitului. Cu cît mai calitativ va fi anunţul, cu atît mai efectriv va lucra campania publicitară. Aveţi grijă de faptul ca toate anunţurile dumneavoastră să fie acceptate şi să fie afişate în conformitate cu setările introduse. O informaţie mult mai detaliată despre lucrul cu anunţurile respinse şi regulile de utilizare Adwords dumneavoastră puteţi să primiţi în asistenţa din Google Publicitate.