Aveți dubii dacă merită să comandați publicitate contextuală pentru promovarea site-ului dumneavoastră? Credeți că puteți configura Yandex.Direct independent? În acest articol, profesioniștii Studio Webmaster oferă sfaturi și instrucțiuni detaliate cu privire la cum să lansați campania de publicitate, bazându-vă doar pe propriile forțe. Deci, începem.
Accesați site-ul Direct.yandex.ru și înregistrați-vă. Introduceți numele, prenumele, login-ul, parola și numărul de telefon.
După ce apasați butonul „Înregistrează-te” (“Зарегистрироваться”) va apărea o fereastră nouă, unde va fi necesar să indicați adresa electronică (apropo, nu e obligatoriu să fie o adresă Yandex), țara dumneavoastră, valuta pe care o să o utilizați pentru achitarea campaniei, iar mai jos, bifați „Accept termenii acordului” (“Я принимаю условия Договора”).
Se deschide interfața serviciului, cu mai multe file. Dumneavoastră alegeți „Creează campania” (“Создать компанию”). După, indicați ce campanie anume doriți să creați – anunțuri text-imagine, mediatică, dinamică, etc. Faceți cunoștință cu descrierea tuturor campaniilor și alegeți-o pe cea care se potrivește mai bine.
De exemplu, alegem „Anunțuri dinamice” (”Динамические объявления”):
1. Denumirea. Dacă de exemplu, sunteți un magazin online de tehnică, atunci are rost să dați o denumire corespunzătoare cu produsele promovate: toastere, aspiratoare, microunde, etc. Aceasta va permite să interacționați mai ușor cu campaniile, când ele vor deveni mai multe.
2. Programul de afișare. Aici indicați când începem și terminăm să afișăm anunțurile, putem alege varianta nonstop sau indica anumite ore. De exemplu, de luni până vineri, de la 18.00 până la 21.00. Pentru configurarea optimală a programului de afișare, trebuie să cercetăm atent publicul țintă. De la început, atrageți atenția la graficul de lucru al site-ului dumneavoastră sau magazinului offline: nu are rost să afișăm publicitatea în zilele și orele când nu lucrați.
3. Localizarea. Indicați regiunile în care doriți să afișați publicitatea. Dacă sunteți o companie locală, care nu realizează livrare internațională, atunci e mai bine să indicați coordonatele maximal exact.
4. Gestionarea afișării. Aici se setează modalitatea de plată a anunțurilor de publicitate. Toate variantele apar în screenshot:
Specialiștii și utilizatorii avansați în publicitate contextuală, cel mai des utilizează gestionarea manuală a afișării pentru că o ajustează, bazându-se pe succesul campaniei după anumite cuvinte-cheie, accentuându-le pe cele mai accesate.
Dacă sunteți pentru prima oară în Direct, atunci încercați la început să indicați bugetul săptămânal – suma pe care sunteți gata să o cheltuiți pentru afișarea anunțurilor. Odată ce aceasta se va epuiza, publicitatea nu va mai fi afișată.
5. Cartea de vizită. Acesta este un instrument foarte comod și efectiv pentru ca utilizatorul să ia legătura ușor cu dumneavoastră.
Completați cât mai multe câmpuri, asigurați-vă de veridicitatea informației indicate. Numele companiei, adresa, telefonul, localizarea – totul va fi legat de publicație. În procesul de completare, cartea de vizită va arăta așa:
6. Notificări. Indicați adresa electronică și numărul de telefon pe care veți primi notificări de la sistem.
7. Setări speciale. Ele sunt destinate profesioniștilor, care cunosc terenurile/adresele IP unde publicațiile nu trebuie afișate. Pe lângă asta, aici sunt indicate frazele-minus (despre acestea vom discuta mai târziu). Singurul lucru de remarcat este numărul de anunțuri de grup pentru o singură campanie, de exemplu, 20.
Când ați setat parametrii de bază, apăsăm butonul „Mai departe” (“Далее”) și trecem la cea mai importantă parte – determinarea cuvintelor cheie.
Una din principalele deosebiri dintre Yandex.Direct și Google Ads este posibilitatea de a selecta rapid cuvintele cheie relevante, cu ajutorul funcțiilor încorporate.Această opțiune este foarte comodă pentru începători, pe când specialiștii SEO cu experiență se ocupă de alegerea semanticii încă din etapa de analiză a nișei de afaceri și site-ului companiei.
Cum funcționează: dumneavoastră selectați secțiunea „Alegerea cuvintelor” (“Подбор слов”) și indicați cuvântul/sintagma care caracterizează cât mai exact activitatea sau serviciile dumneavoastră. De exemplu, dumneavoastră vindeți aspiratoare. Este logic să cerem căutarea cuvintelor cheie pentru sintagma „cumpără aspirator”.
Ulterior, sistemul generează fraze legate de cuvântul dumneavoastră cheie, pe care utilizatorii le-au introdus cel mai des în căutare, în ultima lună. Dumneavoastră le alegeți pe cele mai potrivite, ca pe baza lor să creați anunțurile de publicitate. Alături este coloana căutărilor asemănătoare – aruncați o privire peste ea, deoarece acolo tot pot fi căutări cheie importante.
Aceasta este cea mai interesantă și creativă parte. În Direct, la crearea campaniei, dumneavoastră creați deodată un grup întreg de anunțuri, dar în el poate fi o singură publicație.
Pentru început, indicați denumirea grupului. După aceea, trebuie să completăm informația pentru un anunț exact din acest grup – tipul (text-imagine, grafic, video), titlul 1, titlul 2 și textul anunțului. Remarcăm că în procesul de crearea a publicației, în partea dreaptă a paginii, puteți vedea cum aceasta va arăta în motorul de căutare și în caz de necesitate, să o redactați în același moment.
Suplimentar, puteți indica prețul. De exemplu, dumneavoastră vindeți mașini de spălat începând cu 170 euro.
Dacă produsul este la reducere, indicați și prețul inițial. În acest fel, prețul nou va arăta mult mai atractiv pentru utilizatorii online.
După ce ați creat anunțul și ați lansat afișarea lui pe o anumită durată de timp, analizați mersul campaniei și optimizați-o. De ce avem nevoie de asta? Utilizatorii creează cereri noi, nu mereu relevante, căutările după anumite cuvinte cheie pot crește, ceea ce implică necesitatea modificării lor și altele.
Optimizarea este disponibilă direct pe pagina de creare a noutăților. Ce puteți face:
1. Introduceți frazele cheie noi și frazele-minus
Odată cu introducerea primului cuvânt cheie, Direct generează imediat cele mai relevante fraze analogice. Puteți să vă folosiți de indicii. După, este important să indicăm cuvintele-minus – cuvintele sau frazele pe care utilizatorul le introduce și publicitatea dumneavoastră nu va fi afișată.
De exemplu, dumneavoastră vindeți aspiratoare ieftine, iar persoana a dat la căutare „cumpăr aspirator la mâna a doua”. Aceasta este o cerință ireală pentru dumneavoastră, de aceea mai bine o adăugați în lista cuvintelor-minus, pentru că din start este clar că utilizatorul are nevoie de un aspirator la mâna a doua, dar nu unul nou. Cu ajutorul frazelor-minus, dumneavoastră formați exact publicul țintă și gestionați rațional bugetul.
2. Ajustați ratele
Modificările pot fi introduse deodată pentru o serie de parametri: publicul țintă, sexul, vârsta, dispozitivele mobile, conținutul video, vremea. Cea mai actuală rectificare este modificarea ratei pentru dispozitivele mobile.
Dacă observați că de pe telefoane, mai des decât de pe PC, se produc anumite solicitări, are rost să ridicați rata pentru cuvintele cheie analogice, de exemplu, la 150%. Astfel, crește considerabil șansa de a afișa anume anunțul dumneavoastră primul în blocul publicității contextuale, în rezultatele căutării Yandex.
Ridicarea ratei pentru dispozitive mobile este actual, dacă dumneavoastră prestați anumite servicii de urgență: montarea anvelopelor la adresa clientului, repararea penelor auto, chiria de transport auto și altele. Anume ele sunt cel mai des căutate de pe smartphone.
Dacă dumneavoastră cunoașteți bine publicul țintă, puteți modifica ratele cu privire la sex și vârstă.
Este logic să presupunem că femeile cumpără mai des rimel, iar bărbații – cremă sau lamă de ras. Dacă dumneavoastră vindeți cosmetică, atunci are rost să micșorați rata anunțurilor cu privire la rimel și farduri pentru publicul masculin și să o măriți, pentru cel feminin. Acest fapt va permite să amplasați avantajos publicitatea dumneavoastră pentru publicul țintă.
Cercetați toate mecanismele care pot fi utilizate în lucrul cu publicitatea contextuală:
Astfel, veți putea înțelege mai bine caracteristicile setărilor și prognoza cheltuielile. Este adevărat că nu vom putea prognoza exact cheltuielile din buget, fără a înțelege bine semantica, targetul și alte aspecte de marketing online.
În orice caz, service-ul urmărește succesele dumneavoastră și propune efectuarea unor modificări, pentru ridicarea conversiilor:
Atrageți atenție recomandărilor, dar nu le acceptați pe toate la rând. Uneori ele nu corespund obiectivelor și scopurilor campaniei și în esență, sunt lipsite de sens. Pentru a înțelege mai bine acest tip de promovare, puteți trece un curs online în Școala Direct, desfășurată chiar de Yandex.
Felicitări! Acum cunoașteți cum să configurați campania în Yandex.Direct.
Dar e încă devreme să vorbim de succes: urmăriți, analizați, faceți modificări, experimentați.
Setarea publicității contextuale în Direct determină dacă veți primi rezultatul dorit – un număr mare de vizualizări și treceri ulterioare pe site. Putem încerca să setăm campania individual, pătrunzând în caracteristicile acestui instrument de publicitate și cheltuind suficient timp. Și dacă reușiți cu adevărat!?
Totuși, este mult mai simplu și efectiv, dar cel mai important – mai prețios pentru nervii și bugetul dumneavoastră, să vă adresați la specialiștii cu experiență, care își vor asuma toate grijile cu privire la lansarea și desfășurarea campaniei de publicitate. Să comanzi Yandex Direct la profesioniști înseamnă să primești:
Cât costă configurarea publicității contextuale? Totul depinde de sfera activității dumneavoastră antreprenoriale, de cuvintele cheie promovate, dar și a ratelor lor. Și, desigur, setarea corectă de afișare a publicității.
Orice cale nu ați alege, țineți minte că fără a cunoaște particularitățile acestui canal de promovare și fără experiența necesară, bugetul publicității se va epuiza rapid și nu întotdeauna în direcția necesară. De aceea, noi totuși recomandăm să încredințați campania de marketing profesioniștilor.
Mai aveți întrebări pe această temă? Luați legătura cu specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultație calificată gratuit.