Suportul tehnic se caracterizează prin determinarea și eliminarea erorilor, ce nu permit funcționarea normală a site-ului. Acesta e un serviciu cu adevărat necesar, deoarece în cursul testării, nu întotdeauna pot fi găsite toate erorile.
Ar fi corect de menționat că adesea acest serviciu presupune încă un șir de sarcini ca de exemplu, modificări ale designului, fapt ce nu este prea corect. E important să înțelegem că lucrul cu textul, designul și inclusiv unele lucrări de programare sunt deja alte servicii, și prețul acestora, la fel e calculat diferit. În cazul dat mai bine ar fi de a comanda serviciul de suport al site-ului complex, evident că e alt pret, dar și rezultatul va fi altul. Cel mai important e să discutați toate aceste momente din start.
Dacă solicitați asistență tehnică la același studio în care site-ul a fost dezvoltat, la finalizarea proiectului, vi se poate oferi asistență gratuită a site-ului cu garanție pentru o anumită perioadă. În continuare, prețul administrării site-ului va fi deja fixat în funcție de durată, tarif și alți factori pe care îi vom studia în continuare.
În contextul dat e important să menționăm că nu toate cazurile aparțin garanției și anume:
dacă erorile au apărut în urma implicării unui dezvoltator străin. Ce ar însemna aceasta? Deseori, specialistul străin poate să nu fie capabil să înțeleagă logica și structura site-ului. Astfel, chiar și o schimbare cât de mică ea nu ar fi, poate provoca blocarea funcționării site-ului.
dacă peste ceva timp v-ați dat seama că nu vă plac unele elemente ale designului sau a structurii site-ului. Deoarece acestea nu pot fi considerate erori, ele vor fi efectuate doar contra plată. Plus la toate, uneori poate părea că a schimba un micuț buton în site e un fleac, însă lucrurile, de fapt, stau cu totul altfel. Pentru a ajunge la acest fleac de 5 minute, e nevoie de făcut mulți pași: contactăm managerul – are loc prelucrarea serviciului solicitat – găsim un dezvoltator liber – îi explicăm sarcina – ne conectăm la site – găsim fișierul necesar și doar după asta au loc acele 5 min de lucru. Astfel cheltuim în loc de 5, 30 de minute.
Orele de lucru pentru administrarea site-ului constituie un factor important, care influențează prețul. Mai ales e important acest lucru în cazul site-urilor străine. Plus la asta, dacă site-ul e dezvoltat nu pe un CMS standard, ci pe unul personalizat, dezvoltatorul, mai întâi va trebuie să studieze bine site-ul și aceasta nu e altceva decât diagnosticul. E important ca acesta să fie efectuat amănunțit și cu precizie, deoarece în cele mai dese cazuri, stabilirea cauzelor erorilor constituie cea mai mare parte a procesului de lucru.
Recomandare! Dacă doriți să sporiți procesul, prezentați dezvoltatorului toată documentația necesară a proiectului.
Costul unei ore de lucru pentru suportul tehnic al site-ului, în marea parte depinde de experiența și profesionalismul specialistului.
Deci, costul de administrare site, până la final include următoarele lucrări:
asigurarea funcționării corecte și fără eșecuri a site-ului;
readucerea la normal a site-ului dacă eșecul totuși a avut loc;
verificarea și controlul accesului la site;
crearea copiilor de rezervă a site-ului;
protejarea de viruși;
protejarea de atacuri și hacking-ului;
diagnosticul site-ului;
eliminarea erorilor.
Am vrea să menționăm încă odată cât de important e suportul tehnic pentru site și de ce pretul e corespunzător acestuia.
Așadar, imaginați-vă că site-ul dv. e vizitat de un utilizator. Acesta încă nu reuși nimic să facă, dar deja e atacat de avertizările antivirusului, fapt ce înseamnă că site-ul nu e sigur de utilizat. Să presupunem că acest utilizator nu e fricos și continuă a naviga, însă iarăși întâlnește obstacol. Site-ul se blochează, iar paginile cu produse, în genere nu se încarcă. Cel mai probabil, clientul va pleca, nu-i așa? Și totuși să presupunem că acesta e foarte răbdător și totuși a decis să rămână și să efectueze procurarea. Deci, până la final, acesta totuși a ales produsul, l-a plasat în coș, dar nu poate efectua plata. La momentul dat, consumatorul cu siguranță va pleca, iar dv. veți pierde un client.
Desigur, acestea sunt niște erori critice, după care la sigur veți avea nevoie de suport tehnic pentru site și în cazul dat deja nu veți atrage atenția la preț, încât e nevoie de rezolvat problema cât de curând posibil. Însă e o soluție mai bună – a comanda serviciul la timp, astfel evitând multe probleme și erori.
În principal, aveți la dispoziție 3 variante:
Încredințați suportul tehnic unuia din angajații companiei dv.: este econom, dar nu și util, deoarece în contextul nostru, e nevoie de o experiență vastă și abilități bune, pe care nu le poți obține într-o clipă. Astfel, pot fi comise și mai multe erori decât au fost din start. Desigur, ați fi putut trimite angajatul la un curs, însă aceasta deja nu va fi atât de econom, cum ați fi vrut.
Angajați un specialist: în cazul dat vă recomandăm, mai întâi să socotiți cheltuielile pentru organizarea locului de muncă, salariu, concedii de odihnă și de boală. Decizia asupra cât de convenabilă e metoda dată, vă aparține doar dv., însă aici mai e un moment – pentru a găsi un specialist bun e nevoie de timp, dar acesta e foarte prețios.
Contactați un studio IT sau aplicați la serviciul de outstaffing: aceasta, probabil e cea mai bună variantă, deoarece într-un studio profesionist activează echipe întregi de specialiști în diverse domenii, cărora la sigur le puteți încredința așa lucru.