Utilizarea diverselor servicii oferite de magazinele online continuă să câștige în mod activ, iar în același timp numărul acestora, nivelul concurenței, vectorii direcțiilor de dezvoltare, diversele cerințe tehnice și cele legate de proiectarea paginilor sunt în creștere. Dimensiunea unor astfel de site-uri poate varia în funcție de mulți factori, iar funcționarea lor poate fi limitată la un oraș, țară sau poate opera pe întreaga suprafață terestră (Ebay, Amazon).
Un număr imens de astfel de servicii sunt deschise în fiecare zi, dar doar câțiva își pot realiza potențialul cu 100%, primind un profit stabil.
Poate că rolul principal în faptul dacă utilizatorul rămâne pe site și devine client sau închide fila câteva secunde după deschidere este jucat de designul modern al site-ului.
Dacă aveți încredere în statistici, o persoană poate evalua aspectul site-ului și decide dacă va rămâne pe el într-o fracțiune de secundă. Din acest motiv, este atât de important să creați un design pentru un magazin online plăcut și memorabil, iar site-ul în sine este simplu și intuitiv pentru utilizatorul care l-a introdus pentru prima dată, deoarece acești factori sunt decisivi în întrebarea dacă un vizitator al site-ului devine un potențial cumpărător, dar consecvent și permanent, cu buna dezvoltare a serviciului.
Dezvoltarea oricărui site web și în special, a unui magazin online, este un proces pe termen lung, intensiv în muncă, la care participă un număr mare de oameni: specialiști în marketing, programatori, designeri de machete, designeri, a căror muncă este de neînlocuit și extrem de importantă în buna funcționare a resurselor, despre care dezvoltatorii știu, dar utilizatorul mediu nu are astfel de informații și judecățile sale de valoare se rezumă la mai multe puncte, și anume: designul site-ului web al magazinului online, interfața și ușurința de utilizare. Designul va crea prima impresie de la vizitarea resursei dvs., utilizatorul va putea să stăpânească orice altceva mai târziu, deci nu va mai exista o a doua șansă de a păstra vizitatorul pe site.
Înainte de a începe crearea aspectului vizual al magazinului nostru online, trebuie mai întâi de efectuat cercetări analitice și de determinat publicul țintă, de înțeles structura și principiile pieței și de studiat în profunzime tema viitorului magazin. De ce este atât de important să dedicati timp acestor procese? Pentru a crea conceptul de design potrivit, trebuie să înțelegem pentru cine creăm un magazin online, pe ce categorie de vizitatori vom viza și ce preferințe și gusturi are. Un designer trebuie să ia în considerare vârsta, sexul, mediul social, activitatea profesională și alte caracteristici ale persoanelor care vor face cumpărături în magazin.
Cercetarea analitică nu este responsabilitatea proiectantului, specialiștii în marketing sunt implicați în acest lucru, iar proiectantul primește direct rezultatele muncii lor de cercetare și apoi le aplică pentru a crea un design.
Marketologii confirmă: culorile influențează direct activitatea cumpărătorilor. Înainte de a crea un concept de design, trebuie să cercetăm detaliat publicul țintă și preferințele lui. Pe portalurile cu o rată înaltă de conversii, întotdeauna se ține cont de psihologia culorilor și posibilitățile ei. Însă, principala regulă – nu mai mult de 2-3 culori principale.
Chiar și cel mai frumos și estetic design nu trebuie să distragă de la informațiile și produsele prezentate. El reprezintă doar fonul pe care produsele dumneavoastră arată și mai atrăgător. Întotdeauna gândiți-vă la utilizatori când elaborați aspectul vizual.
Cu ajutorul accentelor de culori, putem atrage atenția asupra unei anumite secțiuni sau a unui anumit produs. Probabil ați observat că de obicei, cuvântul „Reduceri” se scrie cu roșu. El focusează atenția perfect și provoacă emoțiile necesare. Însă, accentele trebuie puse într-un mod delicat: câteva culori pe o singură pagină vor provoca un efect advers – distragerea atenției.
Toate elementele trebuie grupate și divizate corect. Când aspectul vizual al site-ului web corespunde principiilor de balanță, se creează impresia de echilibru și armonie. În acest fel, se creează o atmosferă plăcută pe portal, care predispune utilizatorii să achiziționeze produsele/serviciile site-ului.
Concentrându-vă pe aspectul general, detaliile rămân frecvent fără atenție: culorile butoanelor, mărimea fonturilor pentru subtitluri și altele. Butonul de apel la acțiune, de exemplu, dacă nu este amenajat corect – poate aduce daune considerabile, sub forma scăderii comenzilor și a venitului.
Un magazin online trebuie să arate demn și neobișnuit pentru a putea face impresia corectă vizitatorului, a trezi interesul pentru produs, a fi depus în memoria lui și a-l convinge să facă o achiziție. Definiția identității corporative poate include multe concepte și componente, dar există unele de bază: un slogan, sigla magazinului dvs., o marcă comercială și chiar anumite culori și fonturi.
Acest punct este suficient de evident, dar nu mai puțin important. Studierea acelor site-uri și magazine cu care veți concura, analiza pieței și a tendințelor actuale vă va ajuta să înțelegeți cum puteți aranja și optimiza resursa dvs. mai eficient, corect și cel mai important, să o faceți profitabilă.
Mai aveți întrebări pe această temă? Luați legătura cu specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultație calificată gratuit. În maxim 24 de ore de la solicitarea dumneavoastră, vă vom înainta o ofertă comercială avantajoasă, propunând un design special, care va aduce vânzări magazinului dumneavoastră online.