Lista de verificare pentru SEO optimizare este un plan detaliat, pas cu pas, pentru promovarea unei anumite resurse online. Se adresează persoanelor care creează conținut pentru bloguri, pagini de categorii de oferte și produse. Site-ul poate fi despre orice, de exemplu, poate fi folosit pentru a promova un site imobiliar. Cu ajutorul acestuia, nu veți uita niciodată elementele esențiale ale optimizării pas cu pas. La urma urmei, munca structurată și acțiunile sistematice s-au demonstrat de mult timp a fi extrem de eficiente.
Etapele optimizării SEO și promovării site-ului web includ: optimizarea tehnică, analiza cuvintelor cheie și colectarea nucleului semantic, optimizarea internă și externă a site-ului. Instrumentele pentru efectuarea tuturor pașilor pot diferi, dar în cele din urmă site-ul ar trebui să ajungă în partea de sus a rezultatelor căutării.
Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să analizați cu atenție conținutul tehnic al site-ului.
1. Un nou site web are nevoie de o structură bine concepută. Nu uitați că utilizatorii nu cunosc inițial ce și unde duce. Acesta este motivul pentru care aveți nevoie de o structură simplă de navigare și de legături interne.
2. Dacă doriți ca toate paginile web și fișierele să fie indexate în motoarele de căutare, probabil că nu aveți nevoie de un fișier robots.txt. Dimpotrivă, robots.txt este solicitat pentru a ajuta în cazul în care există conținut informațional ce ar trebui ignorat de motoarele de căutare.
Iar blocarea conținutului este necesară atunci când aveți sute sau mii de fișiere care nu au nicio valoare în sine și care vă aglomerează producția.
3. Există 2 motive pentru a trece la HTTPS: o mai bună clasificare și o mai mare siguranță. Crește nivelul de securitate pe un site care criptează informațiile trimise prin intermediul formularelor, inclusiv formularele de înregistrare prin e-mail.
Deoarece securitatea este considerată o prioritate de top pentru Google, în 2014 dezvoltatorii săi au adăugat HTTPS ca factor de clasificare preferat. Astăzi, această caracteristică de sortare a resurselor online este oficial standardul pentru securitatea resurselor.
Mulți proprietari de site-uri web raportează o creștere semnificativă a relevanței și a generării de clienți potențiali după trecerea la HTTPS.
4. Viteza de încărcare a site-ului nu este lipsită de importanță pentru SEO. Site-urile web lente scad în clasament și afectează negativ utilizatorii. Cel mai acceptabil mod de a optimiza viteza unei resurse online este de a efectua un test gratuit pentru a o îmbunătăți. Dacă nu știți cum să remediați problemele care apar în rezultatele testelor, cea mai bună soluție este asistența unui dezvoltator specializat.
5. Google Search Console (GSC) vă poate ajuta să identificați problemele legate de utilizabilitatea site-ului Dvs web pentru dispozitivele mobile. Un GSC util vă va informa dacă textul este prea scurt sau dacă elementele interactive sunt prea apropiate sau dacă există probleme de încărcare a paginilor web.
6. Elementele multimedia reprezintă cea mai mare parte din dimensiunea site-ului. Dacă utilizați o resursă cu un număr mare de imagini și fotografii, neconcordanța dintre imagini și componente va fi destul de puternică. Așadar, raționalizarea corectă a imaginilor este fundamentală pentru buna funcționare a site-ului web.
7. Asigurați-vă că nu există versiuni duplicate ale site-ului web indexate de motoarele de căutare.
Efectuați o analiză a cuvintelor-cheie în funcție de subiect. Scrieți sinonimele, subiectele înrudite. Verificați numărul de interogări de căutare, precum și competitivitatea.
Aflați ce tip de conținut apare în cuvintele-cheie vizate. Cât de lungi sunt, dacă abordează sau nu subiectul. Adăugați o astfel de frază la adresa URL.
Aplicați-l o dată la începutul conținutului paginii web (de preferință în primele 50-100 de cuvinte).
Motoarele de căutare acordă mai multă atenție cuvintelor-cheie care se află într-un loc proeminent pe pagină (de exemplu, în conținutul vizibil după ce aceasta a fost încărcată).
Pentru informarea Dvs, din punct de vedere SEO, eticheta meta pentru titlu este cel mai important loc în care se poate plasa un cuvânt-cheie.
Scrieți o etichetă pentru titlu bazată pe cuvinte-cheie și click-uri. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să vă gândiți la ceea ce ați dori să dați click, dacă ați căuta cuvântul-cheie vizat.
O rată mai mare de clicuri (CTR) poate îmbunătăți performanța.
Folosiți cuvântul-cheie în antetul H1 și în antetul H2. Acest lucru subliniază faptul că pagina se concentrează pe un anumit cuvânt-cheie și pe un anumit subiect.
Utilizați cuvinte-cheie în numele fișierelor de imagine și în textul alternativ (atributul alt).
Google utilizează imagini pentru ca vizitatorii să poată înțelege conținutul. Iar numele descriptive ale fișierelor și textul de substituție îi ajută să înțeleagă despre ce este vorba în pagina Dvs online. Țineți minte - nu trebuie să folosiți o ”cratimă” în loc de ”spațiu”.
1. Adresele nu trebuie să conțină spații sau semne diacritice. Folosiți cratime în loc de spații. Încercați să păstrați URL-ul scurt. Dacă utilizați CMS, puteți lua în considerare generarea unui URL care să conțină categoria în care se află mesajele sau produsele.
2. Toate informațiile grafice ar trebui să fie cât mai raționalizate posibil. Este puțin probabil ca utilizatorii să fie interesați de diferența de calitate - este mai important ca aceștia să fie mulțumiți de viteza de descărcare a resursei online.
3. În cele din urmă, nu puteți să evitați verificarea tuturor link-urilor în ceea ce privește valoarea și relevanța audienței, adică cât de mulțumiți sunt utilizatorii de produsul Dvs online.
De unde să începeți cu optimizarea SEO și ce pași ar trebui să urmați? Suntem pregătiți să structurăm o listă de verificare și să îmbunătățim site-ul Dvs calitativ și accesibil ca preț. Specialiștii Studio Webmaster vă așteaptă!