+(373) 60-10-6666Contactați-ne
Ro Ro Ру En
Conținut
SEO

Optimizarea exterioară a siteului: analiză din interior

  1. Principala
  2. Blog
  3. SEO
  4. Ce este optimizarea externă a site-urilor?
 

Optimizarea externă folosind link-uri

Optimizarea externă a site-urilor web – procesul de obținere a linkurilor spre resursa proprie de pe alte surse online sau pur și simplu – construirea unei serii de linkuri de referință. Pentru a înțelege de ce avem nevoie de ea, vom face o comparație între promovarea SEO externă și lucrările științifice. Cu cât mai multe referințe la resursele reputate utilizează și indică autorul, cu atât mai credibilă este cercetarea științifică.

Aproximativ după aceeași schemă funcționează motoarele de căutare: Google, Yandex și altele. La clasare, ele dau prioritate acelor site-uri web, la care fac referință cât mai multe resurse tematice și populare. Însă, dacă site-urile de referință au o reputație rea, poziția portalului dumneavoastră poate coborî în listă.

Construirea linkurilor de referință – un proces delicat și dificil, care poate fi încredințat doar specialiștilor cu experiență in promovare website.

 

Cum se desfășoară optimizarea site-urilor?

Înainte de efectuarea lucrărilor externe, de regulă, se realizează optimizare interna – colectarea nucleului semantic, adaptarea conținutului după algoritmii de căutare, includerea previzualizării, tag-urilor, CNC, dar și ridicarea factorilor comportamentali. Fără acestea, SEO va fi incomplet, iar site-ul web nu va putea nimeri în TOP 1 și nici chiar în TOP 10 a listei de căutări.

optimizarea-extern-a-site-urilor

Pentru desfășurarea optimizării externe, se utilizează următoarele metode:

  • Schimbul de link-uri cu site-urile web cu tematici similare

În cursul formării motoarelor de căutare, a avut loc dezvoltarea și formarea metodelor de clasare, care au un impact mare asupra poziției unui site web în rezultatele motorului de căutare. Cu toate acestea, luarea în considerare a hyperlinkurilor externe către un site web nu încetează să fie unul dintre criteriile cheie pentru toate motoarele de căutare din lume, inclusiv Yandex, Google etc. Astfel, plasarea linkurilor pe resurse cu zone tematice similare rămâne una dintre cele mai fiabile metode de construire a unei mase de linkuri.

Tocmai domeniile tematice similare joacă un rol important, deoarece o astfel de legătură va avea mai multă „pondere” în comparație cu cea care a fost postată pe o resursă cu subiecte complet opuse.

  • Scrierea comentariilor pe forumuri și bloguri

Scrierea de comentarii pe diferite site-uri și bloguri de pe forumuri este, de asemenea, o componentă importantă pentru promovarea poziției unui site web în rezultatele motoarelor de căutare. Atunci când utilizați această metodă de promovare, este important să luați în considerare gradul de încredere pe care îl deține resursa selectată, precum și nivelul de autoritate al utilizatorilor care lasă comentarii, ceea ce reprezintă o garanție că postările nu vor fi șterse.

  • Includerea link-urilor în postările de pe rețelele sociale

Plasarea de link-uri în rețelele social., pe paginile populare, vor servi drept confirmare a faptului că pagina este cu adevărat interesantă pentru persoanele în realitate, va crește naturalețea profilului linkului site-ului și desigur, va garanta o durată de viață mai lungă a hyperlinkului. Un plus va fi faptul că link-ul dvs. nu va trece neobservat de utilizatorii obișnuiți, ceea ce va asigura clicuri regulate pe acesta, mai ales dacă este înconjurat de text relevant care creează un context adecvat pentru tranziție.

  • Scrierea textelor comerciale pentru publicățiile din mass-media

Plasarea articolelor dvs. comerciale în mass-media este o metodă garantată de promovare a unui site web datorită gradului de încredere a unor astfel de resurse, prezenței regulate a utilizatorilor și a nivelului de prestigiu al acestuia, dacă este un editor sau un portal mare și bine cunoscut. De asemenea, această metodă este o modalitate excelentă de a introduce un nou produs sau serviciu pentru care este necesar să se formeze o cerere stabilă pe piață.

  • Mențiuni pe panourile de anunțuri online

Platformele publicitare online sunt resurse populare pentru plasarea diverselor bunuri și servicii cu un număr mare de cifre de afaceri zilnice ale utilizatorilor. Acest nivel ridicat de trafic asigură un flux regulat de vizitatori noi pe site-ul promovat. În același timp, este important să respectați anumite reguli ale strategiei de marketing pentru promovare, să creați reclame cât mai interesante și mai atrăgătoare pentru utilizator, să îi treziți interesul și dorința de a vizita pagina dvs. web.

  • Utilizarea serviciilor de schimb de referințe

Schimburile de linkuri - sunt site-uri specializate al căror scop este de a vinde link-uri necesare pentru a construi masa de link-uri a unei resurse web. Construirea de linkuri (linkbuilding) este cel mai important factor în clasarea site-urilor în motoarele de căutare care dau preferință acelor resurse de internet la care se trimit link-uri autoritare și tematice. Această abordare este utilizată în mod activ de webmasteri, fără a ține seama de faptul că schimburile de link-uri sunt de multă vreme pe lista neagră în motoarele de căutare, iar manipularea lor amenință cu trecerea site-ului sub filtre.

  • Publicarea în cataloagele tematice ale articolelor

Resursele web indexate calitativ care găzduiesc o mare varietate de publicații sub formă de articole care acoperă o gamă largă de subiecte sunt numite directoare de articole. Atunci când optimizarea externă se realizează folosind astfel de directoare, se utilizează linkuri care se află în blocul de text al articolului. Acest factor este esențial în promovarea unei pagini folosind un director. În caz contrar, publicarea articolului nu aduce beneficii de promovare. Cerințele articolelor pentru plasarea în catalog sunt adesea aceleași. Pentru publicare, este necesar un articol de aproximativ două mii de caractere, iar în textul articolului sunt permise până la trei linkuri. Publicația în sine trebuie să fie unică și localizată în secțiunea tematică corespunzătoare a catalogului. Originalitatea textului scris este, desigur, importantă, în primul rând, pentru publicul țintă, oameniilor care vor merge pe pagina web, pe baza impresiei generale a materialului citit.

Tipuri de legături externe

tipuri-de-legturi-externe

Ancoră

Linkurile de ancorare sunt linkuri care sunt trimise către utilizator în format text. Se deosebesc de masa principală prin subliniere, evidențiere pentru a fi cât se poate de vizibile și pentru a atrage atenția utilizatorului asupra lor. Pentru a consolida relevanța acceptorului, este permisă utilizarea cuvintelor cheie în textul linkului.

Fără ancoră

Dacă linkul nu este trimis în format text, dar este prezentat ca adresa URL a unei pagini în format deschis, acesta nu este ancorat. Un exemplu îl reprezintă paginile oficiale ale organizațiilor, companiilor etc. Dacă există o alegere între ce legătură să plasați - cu sau fără ancoră, atunci prima opțiune va fi întotdeauna preferabilă, deoarece, potrivit statisticilor, s-a dovedit că legăturile fără ancoră au o rată de clic mai mică.

Tematice

Backlink-urile care sunt localizate pe resurse similare sunt numite tematice și au un nivel semnificativ de avantaj în clasare în comparație cu acele link-uri care sunt situate pe site-uri cu un vector de dezvoltare complet opus. Un exemplu este plasarea unui link de magazin online de piese auto pe o pagină dedicată subiectelor auto.

Eterne

Legăturile plasate care nu au fost eliminate după o anumită perioadă de timp sunt numite temporare și au un nivel mai ridicat de încredere în diferiți algoritmi de căutare, deoarece cel mai adesea au fost plasate într-un mod natural, spre deosebire de cele care au fost cumpărate de la diferite schimburi și pot fi eliminate oricând.

Temporare

Linkurile temporare sunt de obicei închiriate sau cumpărate de la proprietarii diferitelor site-uri donatoare. Această stare este dobândită de un link numai după ce a fost șters, deoarece până în acest moment este relativ dificil pentru roboții de căutare să-i determine durata de viață. Când lucrați cu astfel de schimburi de linkuri, este important să țineți cont întotdeauna de evaluarea resursei și de încrederea motoarelor de căutare față de aceasta, deoarece dacă s-a observat o activitate suspectă anterior în cumpărarea și vânzarea de backlink-uri, atunci serviciul riscă să cadă sub filtrele algoritmilor.

 

Promovarea SEO calitativă ocupă de la trei luni în sus, iar rezultatul maximal va fi atins doar după 8-10 luni. Anume în acest fel funcționează algoritmii de clasare, iar în cazul dat – termenul depinde cel mai puțin de specialist, indiferent de experiența și capacitățile acestuia. De aceea, dacă doriți să nimeriți cât mai rapid în TOP-ul Google sau Yandex, merită să vă preocupați de promovarea prin motoarele de căutare chiar acum.

V-au rămas întrebări pe această temă? Luați legătura cu specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultație calificată gratuit. Ne ocupăm de promovarea SEO a site-urilor web începând cu anul 2008 și cunoaștem toate particularitățile procesului.

Data Publicării : 30.07.2019
Evaluări: 0 clasament 0.00
Kapanji Igor
Autor
Igor Kapanji
Specialist pe email-corespondenţă şi notificările push. În compania Studio Webmaster lucrez din anul 2017. Nu pot trăi fără baschet şi hochei. Visez să pescuiesc în Norvegia, să stau pe Trolltunga (stîncă care se înalţă deasupra lacului Ringedalsvatnet la 1000 metri). Fără 4 litri, donator de onoare a sîngelui în Moldova :)
Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)