Nu sunteți sigur de corectitudinea configurării campaniei publicitare în Google Adwords? Cheltuielile pentru metoda dată de promovare cresc, iar rata de click (CTR) scade? Dacă publicitatea din căutare nu oferă nici un rezultat sau campania a fost setată de proprietarul afacerii, fără cunoștințe speciale și abilități în acest domeniu, atunci audit-ul site-ului este indispensabil pentru prosperarea afacerii. În caz contrar, dumneavoastră riscați să nu obțineți nimic din cheltuielile pe care le faceți.
După cum am scris și în articolul precedent (Publicitatea Google: cele mai răspândite greșeli ale începătorilor în Adwords), setarea corectă a campaniilor este foarte importantă.
Dacă campaniile diferitor grupuri de produse sunt divizate, dumneavoastră puteți indica ratele ușor și corect, limitând bugetul zilnic. Doar în două click-uri, puteți să opriți publicitatea pentru serviciile pe care nu le prestați temporar:
Fiți de acord, este mult mai ușor să opriți o campanie sau un grup de anunțuri, decât fiecare anunț și cuvânt cheie, separat. În acest caz, dumneavoastră trebuie să accesați secțiunea „Cuvinte cheie”, să găsiți în listă toate cuvintele cheie necesare, să le bifați și să alegeți acțiunea corespunzătoare (șterge/oprește/deconectează).
Problema este în faptul că, de obicei, ne referim nu doar la câteva solicitări cheie, dar chiar la zeci de căutări. Dumneavoastră veți pierde mult timp, puteți să vă încurcați și să deconectați întâmplător un cuvânt cheie important. De aceea, una din primele povățuiri ale managerului PPC este: separă și domină!
O greșeală frecventă la setarea publicității contextuale – targetarea incorectă după țări. Fără a cunoaște sau observa, puteți afișa publicitatea pe tot globul, când serviciile se prestează doar în cadrul Moldovei. Din cauza unei asemenea greșeli, tot bugetul va fi risipit în zadar, foarte rapid. Doar câteva procente din trecerile pe site vor fi din Moldova, iar celelalte – din Rusia, Ucraina, Kazahstan și alte țări CSI, dacă anunțul a fost scris în limba rusă.
Puteți verifica targetingul în setările campaniei, alegând punctul „Localizare”
De asemenea, în campanie este o pagină separată pentru configurarea detaliată a localizării geografice, vizualizarea orașelor excluse și statistica după țări. Ea se găsește sub setări și arată în felul următor:
Verificați cuvintele cheie din fiecare grup de anunțuri: uitați-vă dacă acestea se potrivesc după subiectul anunțurilor, dacă însăși anunțurile se afișează după cuvintele dumneavoastră cheie (puteți vedea asta, accesând statului cuvântului cheie):
Analizați statistica cuvintelor cheie și nu uitați să corectați ratele pentru pozițiile necesare.
Puteți adăuga cuvintele negative o singură dată, printr-o listă enormă sau le puteți completa pe parcurs, reieșind din căutări. Puteți vedea cuvintele negative pe pagina cuvintelor cheie, alegând tab-ul corespunzător:
Dacă nu adăugați cuvintele negative, din nou – doar veți pierde o parte considerabilă din buget, pentru căutările de care nu aveți nevoie. De exemplu, un magazin de tehnică de uz casnic nouă, nu are nevoie să cheltuie pe afișarea anunțului publicitar, după căutarea „frigider ieftin la mâna a doua”.
Ceea ce ridică într-adevăr cantitatea de click-uri relevante este extinderea anunțurilor. Adăugând un număr de telefon, o adresă și link-uri suplimentare, puteți crește considerabil cantitatea de comenzi. În momentul actual, în Google Adwords există 10 tipuri de extensiuni:
Mesaje – adaugă butonul, cu ajutorul căruia clientul vă va putea expedia un mesaj direct din anunț.
După cum vedeți, extensiunile sunt multe, toate fiind necesare pentru determinarea scopurilor. Combinați extensiunile, urmăriți eficiența, pentru a obține un profit maximal din publicitatea contextuală.
Înainte de publicarea anunțurilor, vizualizați-le încă o dată, efectuați o analiză de bază: verificați unde CTR-ul este mai înalt, ce anunțuri sunt accesate mai des, experimentați. Doar prin intermediul experienței, veți putea înțelege ce setări lucrează mai bine, anume pentru afacerea dumneavoastră.
Pentru analiza eficientă a traficul este necesar să conectați/legați Adwords și Analytics. Dacă nu veți face asta, atunci analiza va numără trecerile la anunțuri, drept trafic limitat. Datorită legăturii, la fiecare anunț se creează un marcaj UTM, care în Google Analytics oferă o statistică separată după Paid Search:
Cu ajutorul legăturii, dumneavoastră nu veți mai încurca Paid Search-ul și organica, ceea ce va oferi posibilitatea de a analiza rapid și exact traficul și altă statistică, după publicitatea contextuală.