Imaginați-vă că vindeți accesorii pentru telefoane mobile (huse, sticle de protecție, pelicule, încărcător). Cheltuind câteva sute de mii de dolari pentru reclamă calitativă, ați obținut 500 de accesări, dar nici unul dintre utilizatori nu a lăsat nici o cerere, nu a făcut nici o comandă și chiar nici nu a telefonat. Și totul din motiv că site-ul a primit 95% de trafic necorespunzător pentru astfel de solicitări de afaceri irelevante precum „telefon mobil”, „cum să alegeți un telefon mobil”, „comandați o imagine individuală pe husă”.
Pentru a interzice afișarea anunțurilor cu cuvintele și expresiile care nu corespund cu sfera dumneavoastră de activitate și cu tematica campaniei publicitare din Google Ads se utilizează cuvinte/expresii-cheie negative. Curățarea periodică a cuvintelor-cheie negative (Cross-minus) crește semnificativ eficiența publicității contextuale, așa că astăzi vă vom spune cum să o efectuați în doar 5-7 minute pe zi. Spre deosebire de anunțurile adwords dinamice, această metodă este mai fiabilă și mai precisă.
În campaniile AdWords, frazele-cheie negative pot avea trei tipuri de potrivire:
amplă
exactă
de fraze
Ce înseamnă asta și care este diferența dintre ele? În mod implicit, anunțurile Google utilizează o clasificare largă pentru expresii-cheie negative - anunțurile contextuale nu sunt afișate pentru solicitările care constau din toate părțile frazelor-cheie negative aranjate în orice ordine. Cu toate acestea, se va afișa dacă solicitarea constă doar dintr-o parte din fraza-cheie negativă, de exemplu:
Datorită setării potrivirii de fraze, anunțurile pentru expresia-cheie negativă selectată nu vor apărea, chiar dacă include alte cuvinte.
Atenție de ghilemele — anume așa se indică potrivirea de fraze.
Alegând potrivirea exactă, anunțurile dumneavoastră care corespund exact cu fraza-cheie negativă nu se vor afișa la solicitare. Dacă utilizatorul introduce în căutare fraza care conține și alte cuvinte împreună cu cuvintele-cheie negative alese, atunci publicitatea contextuală se va afișa, de exemplu, în felul următor:
Atenție la parantezele pătrate — anume așa se indică potrivirea exactă.
Ar trebui să abordați cu atenție elaborarea listelor de cuvinte-cheie negative, deoarece din cauza numărului prea mare a acestora, anunțurile dvs. de căutare din Google Ads le vor vedea foarte puțini utilizatori de internet.
Important: lungimea maximală a unei fraze-cheie negative nu poate să depășească 10 cuvinte. Dacă cuvântul-cheie negativ va fi al 11-lea în ordinea cuvintelor căutate, atunci anunțul publicitar oricum se va afișa.
De exemplu, noi am identificat «недорого» drept cuvânt-cheie negativ. Dacă utilizatorul a introdus în căutare «синий спортивный костюм для мальчика десяти лет Reebok весна осень недорого», atunci publicitatea dvs. se va afișa astfel:
Dar în cazul solicitării «синий спортивный костюм для мальчика десяти лет Reebok недорого» atunci anunțul pentru acest cuvânt-cheie negativ nu va fi afișat:
Trebuie de remarcat că adăugarea cuvintelor-cheie negative în campaniile publicitare în limitele rețelei contextual-mediatice permite neafișarea anunțurilor pe paginile site-urilor web, care conțin aceste cuvinte.
Astfel, pentru adăugarea cuvintelor-cheie negative aveți nevoie să:
Intrați în contul dvs. Google Ads ►► alegeți și apăsați „Cuvinte-cheie” ►► apoi „Cuvinte-cheie negative” ►► clic pe semnul «+» ►► alegeți metoda, locul adăugării (grup sau campanie) și campania sau grupul de anunțuri.
În continuare, într-un câmp special, trebuie introduse cuvintele-cheie negative în coloană, nu mai mult de o frază sau un cuvânt în rând. Puteți salva cuvintele-cheie negative în lista curentă sau creând una nouă. Și nu uitați de potrivire!
Important: Dacă una și aceeași îmbinare de cuvinte se aplică drept cuvânt-cheie negativ, și ca cuvânt-cheie, anunțurile publicitare despre acestea nu se vor afișa.
Adăugarea cuvintelor-cheie negative la nivelul grupelor se poate efectua după același principiu: Doar că în rubrica „Unde adăugați?” trebuie să selectați „Grup de anunțuri” și să o specificați.
Nici un utilizator nu poate ști conform căror cuvinte-cheie negative ați setat afișarea anunțurilor din căutare. Cu atât mai puțin dacă caută în Google o frază asemănătoare după descriere sau după sens, aceasta deseori duce la afișarea de reclame irelevante. Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, funcționalul Google Ads prevede toate posibilitățile: identificați și creați liste de cuvinte-cheie negative care vor fi anume acele solicitări irelevante din căutare. Utilizând toate posibilitățile de optimizare a publicității contextuale, puteți să adăugați aceleași cuvinte-cheie negative în diverse îcampanii ân mod automat.
Pentru a crea lista de cuvinte-cheie trebuie să vă gândiți bine, la care solicitări anunțurile dvs. nu trebuie să se afișeze, adică care nu se potrivesc 100% la propunerea dvs. În ajutorul începătorilor, Google oferă rapoarte „Solicitări de căutare” cu diverse opțiuni.
De fapt, iată ce spune însăși nota de la Publicitatea Google:
Într-un cont Google Adwords se pot crea până la 20 de liste care nu depășesc 5000 de cuvinte/fraze-cheie negative.
După cum am menționat mai sus, o listă de cuvinte-cheie negative poate fi atașată în același timp pentru câteva campanii publicitare, ceea ce este foarte comod, dacă pe viitor va trebui de completat lista cuvintelor-cheie negative în aceleași campanii. Rețineți că: modificările se aplică tuturor campaniilor la care ați atașat această listă de cuvinte-cheie negative.
Așa trebuie să arate o listă de cuvinte-cheie negative (la fiecare frază atașăm simultan tipul potrivirii cu ajutorul parantezelor sau a ghilimelelor):
Utilizând această metodă, puteți selecta una dintre listele curente de fraze-cheie negative sau puteți crea una nouă și o puteți atașa imediat. Acțiunile dvs.:
În meniu este necesar de selectat „Campanii” ►► indicați campania publicitară necesară ►►în meniu în partea stângă - „Cuvinte-cheie” ►►„Cuvinte-cheie negative” ►► clic pe semnul «+» ►► alegeți „Utilizare listă cuvinte-cheie negative” ►► specificați listele care trebuie atașate ►►«Salvează»
Există două modalități diferite de atașare a listelor de cuvinte-cheie negative simultan la două sau mai multe campanii. Să analizăm detaliat fiecare dintre acestea.
Utilizând această metodă, nu vom avea posibilitatea de a crea o listă nouă și să o atașăm imediat. Adăugarea cuvintelor-cheie negative prin intermediul paginii „Campanie” permite să lucrăm doar cu listele de cuvinte-cheie negative existente. Aceasta este metoda cea mai utilizată. Ordinea dvs de acțiuni:
În meniu trebuie să selectați «Кампании» ►► bifați campania pentru care trebuie să aplicați ►► «Изменить» ►► «Изменить таргетинг» ► ► «Списки мину-слов».
Apoi se va afișa o fereastră unde trebuie să indicați lista cu cuvintele-cheie negative și să faceți clic pe «Применить».
Puteți să vizualizați modificările efectuate făcând clic pe «Просмотр».
Utilizând această modalitate puteți să alegeți listele curente sau să creați liste noi. Este foarte comod, în special, când trebuie de atașat o listă de cuvinte-cheie negative simultan la toate campaniile în Adwords.
Așadar, pentru a adăuga o listă nouă va trebui să:
Faceți clic pe semnul «Инструменты и настройки»►►«Общая библиотека»►►«Списки минус-слов».
Mai apoi va apărea o fereastră unde trebuie să indicați denumirea listei, să adăugați cuvintele-cheie negative și să faceți clic pe «Сохранить»:
Procedura de adăugare a listelor existente la câteva campanii publicitare:
Faceți clic pe semnul «Инструменты и настройки» ►► «Общая библиотека» ►► «Списки минус-слов» ►► Marcați cu flăgulețe listele necesare ►► «Применить к кампаниям» ►► Indicați campaniile ►► «Применить».
Uneori, cheltuielile mari într-o nișă extrem de competitivă nu vă permit să plătiți constant costurile publicității contextuale, deaceea veți fi nevoiți să o optimizați. Dacă planificați să schimbați o campanie publicitară pe alta, posibil că veți avea nevoie să ștergeți lista de cuvinte-cheie negative care a fost utilizată. Pentru aceasta este necesar:
Să deschideți fila «Все кампании» ►► alegeți campania necesară ►► faceți clic pe «Ключевые слова» ►► treceți în rubrica «Минус-слова».
►► Apoi alegeți lista de cuvinte-cheie negative ►► faceți clic pe «Изменить» ►► faceți clic pe butonul «Удалить».
Dacă aveți nevoie să ștergeți lista de cuvinte-cheie negative simultan din toate campaniile publicitare, atunci ordinea de acțiuni va fi următoarea:
Faceți clic pe semnul «Инструменты и настройки» ►► apoi «Общая библиотека» ►► «Списки минус-слов».
►► Alegeți lista necesară ►►
►► Apăsați «Изменить» și apoi «Удалить»:
Se recomandă de efectuat periodic procedura Cross-minus. Se poate realiza în fiecare dimineață, o dată pe săptămână, dar totuși specialiștii recomandă de efectuat în fiecare zi. Să analizăm pe etape procedura de curățare a cuvintelor-cheie negative.
►► ►► apăsăm «Запросы»
►► selectăm cu o bifă cuvântul care este necesar de adăugat în lista de cuvinte-cheie negative ►► facem clic pe «Добавить как минус-слово»
►► Specificăm la ce nivel se va efectua adăugarea cuvântului-cheie negativ
Dacă adăugați la nivel de campanie sau grup de anunțuri, trebuie doar să faceți clic pe «Сохранить».
În cazul în care alegeți o listă de cuvinte-cheie negative, selectați doar pe cea de care aveți nevoie:
Sau marcăm cu o bifă «Сохранить в новом списке и применить минус-слова» și prescriem numele listei.
În rețeaua de căutare, cuvântul-cheie determină tematica afacerii dvs. în conformitate cu interesele utilizatorilor – anume după acest principiu le este afișată publicitatea contextuală. Cu ajutorul identificării exacte și curățând regulat cuvintele-cheie negative în campaniile dvs. publicitare, puteți împiedica afișarea anunțurilor dacă interesele utilizatorilor de internet și produsele/serviciile pe care le oferiți nu corespund. Ce oferă asta? Optimizați publicitatea contextuala, sporind eficacitatea acesteia și, în același timp, economisiți, deoarece afișarea anunțurilor către utilizatorii ineficienți este redusă practic la zero.