Anunțurile dinamice de căutare (Dynamic Search Ads, DSA) în Google Ads reprezintă anunțurile care se creează automat, în baza coinciderii căutărilor utilizatorilor cu conținutul site-ului (titluri, cuvinte și fraze utilizate des). În acest mod, Dynamic Search Ads propune cumpărătorilor și clienților potențiali exact ceea ce îi interesează. Dumneavoastră puteți să vă încredințați în totalmente algoritmului DSA, care automat va crea anunțul cu URL-ul (adresa paginii) final indicat și URL-ul afișat.
Targetarea acestor anunțuri contribuie la completarea spațiilor din setul de fraze și cuvinte cheie. Utilizându-le, publicitatea Google automat determină pagina țintă a site-ului web și generează titluri actuale și informative. Făcând click pe anunțul dumneavoastră dinamic, cumpărătorul potențial ajunge îndată pe pagina resursei de care are nevoie. Și nu uitați: dumneavoastră sunteți responsabil de informația care se conține în publicitate.
Exemplu: Să presupunem că dețineți 7 localuri de sushi, în toată Moldova. Când utilizatorul online introduce în căutare solicitarea „comandă sushi Chișinau”, el vede anunțul dumneavoastră, care include titlul „Sushi cu livrare în Chișinău” și legăturile paginilor corespunzătoare.
Dinamic Search Ads oferă posibilitatea de a atrage cumpărătorii potențiali, care caută produsele sau serviciile companiei dumneavoastră. Acest format de anunțuri se potrivește perfect magazinelor online și catalogurilor, firmelor, care furnizează un spectru larg de servicii.
Pe orice cont de publicitate Google cu o cantitate mare de cuvinte cheie, se vor găsi și căutari mai puțin solicitate. Anume din acest motiv merită să utilizați acest instrument.
Nu este actuală utilizarea Dynamic Search Ads, dacă:
site-ul web suportă modificări permanente și nu conține o cantitate mare de elemente Flash;
sfera dumneavoastră de activitate este farmaceutica și sănătatea, jocurile de noroc sau conținutul pentru maturi, alcool și producerea de tabac (conținut cu afișare limitată);
este indispensabilă înregistrarea pentru a primi acces liber la principala informație de pe site.
Atrageți atenția la corespunderea campaniei în Google AdWords cu toate regulile existente ale publicității Google și a normelor legislative.
Utilizând anunțurile dinamice în procesul de promovare, dumneavoastră primiți anumite avantaje:
Economisirea timpului dumneavoastră și gestionarea comodă – se instalează o singură dată și lucrează automat. În cazul în care o parte din produse sau categorii întregi lipsesc, afișarea anunțurilor poate fi temporar oprită. Nu este necesar să prescrieți permanent URL-ul afișat, el se alege automat, în baza domeniului adresei finale a site-ului. De exemplu: când URL-ul final arată precum www.site.com/servicii/marleting/ppc/ atunci în anunț el se va afișa drept www.site.com
Alegerea permanentă a titlurilor relevante. Publicitatea Google formează anunțul cu titlul necesar și descrierile care duc utilizatorul spre pagina țintă, răspunzătoare de solicitare.
Atragerea traficului pe contul publicului țintă, comparativ cu campaniile în care targeting-ul este setat după cuvintele cheie.
Pentru crearea unor campanii publicitare cu anunțuri de căutare dinamice, care vor fi eficiente, merită :
Să efectuați optimizarea site-ului dumneavoastră web înainte de start, după cum de calitatea resursei depinde și calitatea anunțurilor.
Să aveți grijă de versiunea mobilă a site-ului, deoarece Dynamic Ads se arată utilizatorilor, care au intrat și de pe smartphone-uri.
Să creați descrieri atractive de vânzare, la anunțuri. Ca publicitatea dumneavoastră să fie capabilă de a cointeresa clienții potențiali, cercetați informațiile cu privire la crearea acestor texte publicitare.
Țineți minte: o limbă – o campanie publicitară. Dacă resursa web conține 2 sau mai multe versiuni, în limbi diferite și dumneavoastră doriți să configurați publicitatea contextuală pentru fiecare din paginile ei, atunci creați o campanie publicitară separată pentru fiecare versiune.
1.1. Intrați în contul dumneavoastră Google Ads, în meniu alegeți „Campaniile” („Кампании”), apăsați semnul „+” și „Campanie nouă”( „Новая кампания”).
1.2. După ce ați apăsat pe „Campanie nouă”, apare meniul scopurilor. Dumneavoastră trebuie să alegeți scopul campaniei publicitare — „Creează o campanie, fără a indica scopul” („Создать кампанию, не указывая цель”).
1.3. Alegeți tipul campaniei „Rețea de căutare” („Поисковая сеть”), iar după indicați ce rezultate doriți să adăugați și apăsați pe „Continuare”.
1.4. După, scrieți denumirea, indicați localizarea geografică, limbile și bugetul.
1.5. În punctul „Rate” („Ставки”), indicați strategia de determinare a ratelor. Recomandăm să alegeți „Preț țintă pentru conversie” („Целевая цена за конверсию”) sau „Preț optimizat pentru click” („Оптимизированная цена за клик”).
Sau
1.6. Indicați limitele ratei și bugetul.
1.7. Alegeți „Alte setări” („Другие настройки”) în punctul „Setări generale” („Общие настройки”), după care „Setarea anunțurilor dinamice de căutare”( Настройка динамических поисковых объявлений), indicații domeniu de căutare și varianta de limbă pentru această campanie.
Important! Domeniul trebuie să fie însoțit de prexiul http:// sau https://, de altfel Google Ads va respinge anunțurile dumneavoastră cu explicația ”URL nefuncționabil”.
1.8. Apăsați „Memorează și continuă” („Сохранить и продолжить”) și treceți la crearea și setarea grupurilor de anunțuri și scopuri.
2.1. Acum este indispensabil să setați grupul de anunțuri. Indicați varianta „dinamică” de tip al grupului de anunțuri în secțiunea corespunzătoare:
2.2.
Înscrieți denumirea grupei și indicați regulile de targeting, care se setează în baza conținutului paginilor site-ului web:
Pe URL-urile exacte. În cazul în care dumneavoastră ați decis să creați pentru prima oară Dynamic Ads și este indispensabil să analizați indicii de eficiență, setați URL-ul paginii principale.
Pe paginile, a căror adrese includ anumite cuvinte. De exemplu: : dostavka-tsvetov (site.md/dostavka-tsvetov-v-kishineve; site.md/dostavka-tsvetov-v-cahule; site.md/dostavka-tsvetov/rozy).
Informații din Ajutorul publicității Google:
Dacă dumneavoastră vă ocupați de setarea acestui tip de publicitate pentru prima oară, utilizați recomandările și începeți cu alegerea paginilor web țintă – „Toate paginile” („Все страницы”). Acest fapt va ajuta să măriți traficul site-ului web.
Atrageți atenția! Dumneavoastră aveți posibilitatea de a stabili categoriile necesare și metoda de grupare a paginilor asemănătoare a site-ului. Dacă dumneavoastră dați aceste categorii pentru prima oară, ele vor apărea în contul dumneavoastră de publicitate Google în decursul unei zile.
La fel, dumneavoastră puteți să indicați URL-urile exacte, ceea ce permite realizarea setărilor de targeting pe paginile concrete ale site-ului dumneavoastră web. Însă acest fapt poate duce la limitarea și diminuarea volumului traficului.
Important! Fiți atenți cu indicarea URL-urilor concrete. Dacă dumneavoastră veți scrie o adresă incorectă sau nefuncționabilă (pagina a fost ștearsă) a paginii, anunțul dumneavoastră va fi respins și respectiv, publicitatea așa și nu va începe să se afișeze.
În cazul în care nu veți utiliza indicarea automată a ratelor, efectuați corectările acestora. Acest fapt vă va oferi control asupra afișării anunțurilor dumneavoastră publicitare.
2.3. Apăsați „Salvează și continuă” și treceți la crearea anunțurilor.
La creare scrieți două descrieri, care vor conține maxim 90 de simboluri. URL-ul final, titlul și URL-ul afișabil se va crea automat, în baza setărilor din regulile de targeting (punctul 2.2).
Acolo unde este indicată pagina (uite la screen-shot-ul de mai sus), puteți vizualiza preventiv aspectul exterior al anunțului. Pentru a-l determina pe cel mai eficient, creați și utilizați concomitent câteva anunțuri dinamice.
Pentru adăugarea unui nou anunț Dynamic Search, procedați în felul următor:
„Anunțuri și extinderi” ►► „Anunț nou” ►► „Anunț dinamic de căutare” și indicați grupul anunțului ►► creați anunțul ►► „Salvează un anunț nou”.
Cu ajutorul unui asemenea tip de anunțuri publicitare, dumneavoastră nu doar ajutați cumpărătorii să găsească rapid ceea de ce ei au envoie în motorul de căutare Google, dar mai exact – să găsească asta pe site-ul dumneavoastră.
Pentru a evita greșelile atunci când configurați publicitate contextuală, vă recomandăm să auditați Google ads singur sau să contactați specialiști.