Inițial, notificările push au fost utilizate pentru a interacționa aplicațiile mobile cu proprietarii de gadgeturi mobile. Dar, în ultimii 5 ani, omologii lor bazați pe browser au devenit destul de populari și au intrat foarte repede în domeniul marketingului pe Internet. Acest instrument intruziv este uneori enervant, dar atunci când este utilizat optim, aduce rezultate destul de bune.
Rolul principal al acestor notificări în marketing este de a oferi utilizatorilor informații utile, de a disemina informații despre promoții și reduceri, produse noi sau știri interesante. În cele mai mari orașe ale lumii, marketerii folosesc trimiterea de notificări mobile prin GPS atunci când utilizatorii se află în apropierea magazinelor, saloanelor și buticurilor. În plus față de scopurile de marketing, notificările push sunt utilizate în mod activ în rețelele sociale - informând despre cererile de prietenie, comentariile noi și alte activități.
Astăzi vă vom spune cum să configurați notificări push, să monitorizați eficacitatea acestora și, în același timp, să nu vă aduceți clienții într-o criză nervoasă.
Notificările Push sunt alerte pop-up scurte care apar pe afișajele smartphone-urilor, laptopurilor, tabletelor și PC-urilor obișnuite. Cuvântul " push "din engleză înseamnă" împingere", această traducere descrie cu siguranță principiul principal al notificărilor. Atunci când sunt utilizate corect, ele devin un instrument eficient de marketing.
Principalele obiective urmărite de orice trimitere de notificări push:
informarea (de exemplu, deschiderea unei noi prize);
vânzări-articole noi, promoții, vânzări;
memento-uri (de exemplu, "cuponul dvs. de reducere este valabil încă 24 de ore");
notificările de declanșare sunt mesaje trimise automat ca răspuns la o acțiune specifică a utilizatorului;
felicitări;
evenimente (de exemplu, "ați devenit clientul nostru 10,000....»).
Înainte de a lansa e-mailurile push, trebuie să vă asigurați că notificările dvs. mobile sau browser respectă regulile de bază, și anume:
mesajele ar trebui să fie relevante și relevante;
posibilitatea de a vă dezabona rapid și ușor de la primirea notificărilor;
planificarea numărului de mesaje push — după al 6-lea mesaj pe zi, utilizatorii nu mai fac clic și nu le vizualizează (date statistice).
Acordați atenție ultimului punct: acum mulți marketeri folosesc acest instrument, astfel încât trimiterea a 2-3 notificări push pe săptămână va fi suficientă.
La nivel global, acestea pot fi împărțite în mobil și browser (notificări web).
Pe iOS:
În funcție de scopul lor, ele pot fi împărțite în:
tranzacțional-utilizatorul vede o împingere ca răspuns la anumite acțiuni (de exemplu, atunci când adaugă un articol în coș);
eveniment-afișarea notificării este asociată cu un anumit eveniment (de exemplu, "faceți un check-in printr-o rețea socială și primiți cadou....»
marketing — afișarea notificărilor este setată în setări (de exemplu, dacă un utilizator de Internet se află pe site-ul dvs. timp de trei minute).
În primul rând, notificările push sunt o modalitate accesibilă de a crea și colecta o bază de abonați. În comparație cu marketingul prin e-mail, acesta are o serie de avantaje:
Abonament ușor. Un singur clic — și sunteți abonat.
Un procent ridicat de tranziții. Statisticile arată 40-50% din traficul site-ului cu setări optime de notificare;
Conexiune ușoară. Puteți configura trimiterea push pe site în 15-20 de minute adăugând doar câteva linii de cod.
Aplicație convenabilă. Configurarea automată (automatizarea) este posibilă prin diverse servicii (de exemplu, gravitec).
Push notificări sunt de mare interes pentru întreprinderi și internet marketing din cauza diverse aplicații. Există 4 domenii principale de utilizare a acestui instrument:
41% Din notificările push sunt utilizate pentru a notifica despre apariția de noi aplicații mobile sau lansarea următoarelor versiuni.
24% sunt trimise ca oferte speciale sau link-uri către paginile de destinație.
14% din mesaje sunt trimise despre conținut nou.
12% sunt utilizate pentru trimiterea de trimiteri sau link-uri publicitare.
Magazine Online. Trimiterea notificărilor push despre promoții, reduceri, produse noi, lucrul cu un coș abandonat — toate acestea pot aduce rezultate serioase sub forma creșterii vânzărilor, a numărului de achiziții repetate, a unei chitanțe medii etc.
Portaluri de știri. Pe astfel de site-uri, conținutul este actualizat constant cu articole utile, interesante și relevante. Se pune imediat întrebarea: cine le va citi? Configurați notificări cu un titlu care atrage atenția—iar afluxul de cititori este garantat pentru dvs.
Landings. O singură pagină de succes cu seminarii web, cursuri sau cursuri de formare nu se mai poate face fără notificări push. Mulți utilizatori uită de evenimente de acest fel, iar alertele de memento în timp util nu vor permite ca planurile dvs. să eșueze.
Principiul implementării notificărilor push este destul de simplu și include trei etape:
1. Colectarea și formarea unei baze de abonați. Abonarea nu necesită informații personale, astfel încât să puteți construi cu ușurință baza de date. Dar trebuie înțeles că abonamentul este voluntar și nu este nevoie să vă impuneți produsele și serviciile utilizatorilor, altfel riscați să pierdeți unii dintre abonați.
2. Planificare. Trebuie luați în considerare o serie de factori pentru a alege strategia optimă pentru trimiterea unui impuls:
3. Analiza și ajustările sunt etapa de verificare a eficacității. Rezultatele vor demonstra dacă strategia a fost corectă și dacă merită să faceți modificări.
un titlu în care poți și chiar trebuie să folosești emoticoane (emodji);
imagini vizuale;
link-uri către site-ul web, la produs, la articolul și etichetele UTM, care ajută în mod semnificativ la analiză;
textul este o informație scurtă, mesajul dvs. care trebuie transmis utilizatorului.
După ce un utilizator de Internet s-a abonat la notificări push, aceștia vin la el pe desktopul unui computer, tabletă sau smartphone atunci când este online. Făcând clic pe o astfel de alertă, utilizatorul ajunge imediat la site, articol, produs, care este acum la o reducere, în general, la orice pagină pe care o specificați. Rata de conversie poate ajunge până la 35%. Sunt de acord, principiul de funcționare a împingerii este destul de simplu. Este important doar să le proiectați corect și rezultatele nu vor dura mult timp să așteptați.
Serviciul de corespondență push notification oferă 3 planuri tarifare, costul minim este de 15 USD și corespunde numărului de abonați. Cel mai scump tarif ajunge la 550 USD pe lună. În primele 2 săptămâni, puteți utiliza gratuit serviciul Letreach. Aceasta susține Google Chrome, Firefox, Safari. Interfața este numai în limba engleză.
Oferă 6 planuri tarifare. Există una gratuită care are o limită de 500 de notificări cu acces la analytics. Tariful minim este de 500 de ruble / lună. Suport Pentru Internet Explorer, Yandex Browser, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
Pe lângă Configurarea notificărilor, serviciul oferă rapoarte grafice despre trimiterea și livrarea push.
Поддержка Google Chrome, Mozila Firefox. Понятный и легко осваиваемый интерфейс на русском языке. Минимальная стоимость от 5$.
Serviciul acceptă browserele Google Chrome și Mozilla Firefox. Există un plan gratuit conceput pentru a trimite un număr nelimitat de notificări către cel mult 500 de abonați. Există, de asemenea, 3 tarife plătite, costul fiind calculat de numărul de abonați. Prețul minim este de 25 USD.
Serviciu convenabil. Interfața este în limba engleză.
Principalul său avantaj este disponibilitatea în 6 limbi: rusă, engleză, spaniolă, germană, poloneză și ucraineană. Există un tarif gratuit, fără limite de timp sau număr de corespondență. Serviciul oferă, de asemenea, 4 planuri tarifare: Start (gratuit), SMB (15 USD), Mediu (49 USD), întreprindere (99 USD). În versiunea gratuită Gravitec acceptă Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Yandex.Browser. Safari apare și în versiunea plătită.
Serviciul este foarte convenabil, oferă statistici destul de detaliate. El a fost cel pe care l-am ales să lucrăm cu proiectele noastre.
Deci, creăm un antet, scriem textul notificării, specificăm un link la care să mergem când facem clic pe eticheta push și UTM.
Puteți urmări toate modificările în timp real, adică cum va arăta Notificarea dvs. în diferite browsere:
Apoi, este planificat să trimiteți notificări push după dată și oră, apoi se adaugă linkuri suplimentare:
După toate setările, puteți trimite o notificare push text.
Exemplu de notificare push gata făcută:
Mai jos sunt statisticile vizuale furnizate de serviciu. Studiați-l și efectuați ajustări pentru a îmbunătăți eficacitatea listei de corespondență:
Pentru a face o analiză a notificărilor push trimise, există o serie de indicatori prin care puteți urmări eficacitatea acestora.
procentul de livrare și deschidere;
numărul de abonați și utilizatorii nesubscriși;
procentul de tranziții.
După ce ați analizat activitatea abonaților dvs., determinați cel mai optim moment pentru a trimite. Analiza periodică a principalilor indicatori vă va permite să:
păstrați abonați, în timp ce actualizarea bazei de date;
promovați-vă produsele și serviciile;
comunicați cu utilizatorii, informându-i constant despre reduceri, promoții, produse noi;
notificați despre starea comenzii și trimiteți un memento despre coșul abandonat;
raportați seminarii, curs de recrutare, training-uri și webinarii;
distribuiți știri fierbinți și anunțați despre noi publicații.
Pentru a crea o campanie push eficientă, trebuie să:
segmentați publicul țintă-împărțiți abonații în funcție de sex — vârstă ,limba de comunicare( Rusă, Română, Engleză), Tipul de browser și sistemul de operare, caracteristicile geografice;
pentru a interesa și a atrage — un titlu tenace și concis, un emodji, un text de vânzare în lipsă (limita caracterelor este specificată în linii, puteți vedea, de asemenea, cum arată o anumită notificare pe care o creați);
adăugați fotografii vizuale, imagini în culori plăcute, logo (*important,deoarece imaginea ocupă 30% din spațiul din fereastra de notificare);
prescrieți etichetele UTM — acest lucru este necesar pentru o analiză clară a statisticilor;
trimiteți anunțuri împreună cu conținut interesant și util;
pentru a utiliza funcționalitatea serviciului la configurația completă-convenabilă pentru fiecare grup de public țintă;
important — nu vă fie teamă de dezabonări regulate, acest lucru vă permite să actualizați baza de abonați; pentru un an de utilizare a notificărilor push, trebuie să actualizați baza de date cu cel puțin 50%.
Exemplu de listă de corespondență gata făcută cu CTR ( rata de clic - indicator de clic) = 3,61%
Trimiterea notificărilor push este o opțiune destul de bugetară pentru marketingul pe Internet în comparație cu alte tipuri de publicitate online. Și nu uitați că prima dvs. campanie de notificare push poate să nu fie lipsită de defecte - întregul punct este în practică. Experiența acumulată de la prima configurare și trimitere vă va ajuta cu siguranță să utilizați acest instrument de marketing pe Internet la maxim în viitor. Trimiterea notificărilor push este un instrument convenabil și destul de simplu pe care îl puteți începe să îl utilizați astăzi. Avem o mulțime de articole interesante! De exemplu, puteți citi materialul nostru despre cum să faceți corect o ofertă comercială pentru crearea unui site web.