Dacă sunteți proprietarul unei afaceri online sau planificați să deveniți unul, atunci probabil ați auzit că pentru a crește vânzările, aveți nevoie de promovare SEO. Însă, probabil, nimeni nu explică ce este aceasta. În acest articol vom descifra cunoscuta abreviere, dar și vom argumenta, de ce acest instrument este atât de necesar unui site web.
Search engine optimization în traducere înseamnă „Optimizarea prin motoarele de căutare”. „Un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare” - acesta este răspunsul oferit de Wikipedia. Însă oare ați înțeles tot din această definiție? Pentru a explica esența și particularitățile acestui termen într-un limbaj clar, trebuie să ne întoarcem cu 30 de ani în urmă.
Aproximativ în anii '90 a apărut însăși abrevierea SEO. Aceasta a fost perioada de devenire a internetului, iar probleme cu motoarele de căutare nu interveneau. Însă, cu timpul, cantitatea de site-uri web în rețea a crescut, la fel și concurența între portalurile asemănătoare după tematica și tipul activității.
Specialiștii în sfera IT au conștientizat rapid că e necesar să controlăm și să ridicăm importanța paginilor online, ca resursa să se arate în rezultatele căutării mai sus decât celelalte și în acest fel să lupte pentru atenția publicului. În procesul de căutare a mecanismelor de creștere a importanței paginilor site-ului web, s-a format o știință întreagă, cunoscută drept Search engine optimization.
Pe scurt, promovarea prin motoarele de căutare se bazează pe următoarele tipuri de lucrări:
Optimizarea internă – eliminarea erorilor tehnice de pe site-ul web, prelucrarea structurii și a uzabilității, programarea, previzualizarea.
Optimizarea externă – înregistrarea hărților pe service-uri (hărți Google, Hărți Yandex) crearea diferitor tipuri de linkuri, link building.
Lucrul cu conținutul – colectarea nucleului semantic, sortarea cuvintelor cheie, formatarea, respectarea lizibilității și a unicității, relinkingul, adaptarea materialelor foto și video.
Influența asupra factorilor comportamentali de clasare – lucrul cu refuzurile, profunzimea sesiunii, media timpului petrecut pe site-ul web, intrările directe/indirecte, clickabilitatea și altele.
Cum a fost indicat mai sus, SEO este o știință. Pentru a realiza o promovare eficientă și calitativă prin motoarele de căutare, este indispensabil să o însușim, să ne îmbunătățim cunoștințele practice, iar apoi să ne perfecționăm mereu, deoarece sistemele de căutare își schimbă prioritățile de clasificare în mod regulat. Dacă nu le corespundeți, site-ul web nu va ajunge în TOP. Ce este în general acest TOP, în care toți vor să ajungă?
Cele mai populare motoare de căutare din lume sunt Google și Yandex, aici utilizatorii introduc zilnic milioane de solicitări. Când site-ul dumneavoastră web este arătat primul în lista de rezultate după cuvintele și îmbinările de cuvinte relevante, înseamnă că el se află în TOP. De exemplu:
În primul screenshot, la solicitarea „SMM Chisinau” primul rezultat din listă este Smmstudio.md. Aceasta înseamnă că el se află pe poziția TOP 1 în rezultatele căutării Google, după acest cuvânt cheie.
În al doilea screenshot, la căutarea „promovare SEO în Moldova” pe primul loc (îndată după blocul de publicitate) este amplasat Seo.md. După acest cuvânt cheie (el este direct legat de activitatea companiei) resursa se află pe poziția TOP 1.
Lucrul specialiștilor SEO începe cu colectarea nucleului semantic – colectarea ordonată a cuvintelor și îmbinărilor de cuvinte, care vor caracteriza cât mai exact activitatea companiei. După aceste cuvinte cheie va fi promovat site-ul dumneavoastră web.
Deci, printr-un șir logic, am ajuns la cel mai important: ce obține afacerea când ajunge în fruntea listei de rezultate? Pe scurt – mulți clienți și profit. Iar mai clar și detaliat vom povesti mai jos.
Lucrând cu solicitările publicului online, specialistul SEO nu doar asigură un flux stabil de vizitatori pe site-ul web, dar și atrage anume utilizatorii cointeresați de produsele/serviciile dumneavoastră. În marketing, un asemenea grup de persoane se numește public țintă sau simplu – clienți potențiali.
Dacă persoana caută „cărucior pentru copii ieftin” sau „cumpără o cabină de duș”, atunci ea dorește să vadă portalurile care vor corespunde maximal acestor solicitări: unde este o alegere mare de cărucioare ieftine sau cabine de duș frumoase. În acest fel funcționează promovarea SEO: arată utilizatorului resursele pe care el poate cumpăra ceea ce căută. Aceasta este cea mai scurtă cale client – produs.
Conversia (CR) reprezintă raportul dintre utilizatorii site-ului web, care au efectuat pe acesta oarecare acțiuni cheie (de exemplu, înregistrarea comenzii, cumpărarea, abonarea) și numărul total de vizitatori. Indicele conversiei este foarte important, când se calculează suma cheltuită pe publicitate și venitul real.
De ce crește CR în rezultatul promovării în căutare? În procesul de lucru, specialistul realizează optimizarea internă, particular – îmbunătățește conținutul și componenta vizuală. Dacă pe portal se realizează o navigare simplă și clară, se amplasează și se actualizează mereu publicațiile interesante, este descrierea clară și detaliată a serviciilor/produselor, acest fapt contribuie la realizarea acțiunilor cheie de către vizitatori.
Cu cât mai des site-ul dumneavoastră web se ridică în TOP după anumite solicitări cheie, cu atât mai des el este văzut de utilizatorii online. Cu timpul, numele portalului sau al companiei se imprimă în memoria lor, ceea ce mărește loialitatea și probabilitatea de cumpărătură.
Să luăm, drept exemplu, magazinele online moldovenești bomba.md, pandashop,md, smadshop.md. Ele într-adevăr acționează „la auz”, deoarece utilizează mereu promovarea și drept consecință – din lună în lună se află în fruntea listei după sute de cuvinte cheie.
Utilizând promovarea SEO, puteți ridica orice portal, fie acesta un magazin online de haine pentru femei/bărbați sau un portal al producătorului de tehnică agrară. Marketingul în rețelele sociale, de exemplu, în acest sens nu poate satisface cererile tuturor antreprenorilor din cauza caracterului de divertisment al terenului.
Promovarea SEO reprezintă un instrument mai promițător și eficient decât multe altele, datorită durabilității sale. Resursa dumneavoastră online nu va înceta să se afișeze în căutare după ceva timp, cum, de exemplu, anunțurile de publicitate contextuală. Cu timpul, efectul SEO se mărește doar, iar prețul de atragere a clienților – scade.
Cu cât mai mulți vizitatori aveți pe portal, cu atât mai mult se cumpără de la dumneavoastră. Aceasta este regula simplă a comerțului electronic. Resursele care se află în top, sunt cel mai des recomandate de prieteni și colegi. Indubitabil, acest fapt duce la creșterea profitului, chiar dacă dumneavoastră nu folosiți alte tipuri de publicitate. Este foarte simplu să urmărim creșterea vânzărilor: service-urile analitice se conectează site-ului și se desfășoară analiza după indicii de afaceri.
Probabil vă veți mira, dar promovarea SEO va fi utilă chiar și acelor site-uri web, care deja se află în fruntea rezultatelor din motoarele de căutare. De ce? Pentru că algoritmele de clasare se schimbă și perfecționează mereu, cu atât mai mult – nu trebuie să uitați de concurenți, care în orice moment vă pot arunca de pe piedestal. Pierzând poziția înaltă, va fi foarte dificil să o primiți din nou.
Când resursa web se clasează bine după anumite solicitări, nu merită să vă opriți la rezultatul obținut. Dacă planificați să vă dezvoltați afacerea în continuare, nu va fi în plus să creșteți loialitatea publicului țintă față de brand, să primiți mai mulți vizitatori și o rată mai mare de conversii.
Optimizarea SEO a site-urilor reprezintă un proces suficient de dificil, fiind un instrument de marketing online cu mai multe componente, care în mâinile specialiștilor SEO cu experiență se transformă într-o metodă eficientă de promovare a site-ului web în Yandex, Google și alte motoare de căutare. El nu va admite ca resursa dumneavoastră online să se piardă pe ultimele pagini din lista de rezultate.
Deci, de ce avem nevoie de promovare prin motoarele de căutare?
Pentru optimizarea după factorii de clasare, care vor scoate site-ul în TOP
Pentru atragerea unui număr mai mare de clienți potențiali
Pentru creșterea vânzărilor
Pentru menținerea pozițiilor de frunte în lista de rezultate
Țineți minte: dacă resursa dumneavoastră nu este văzută de motoarele de căutare, existența ei nu are rost. Suportul și promovarea site-ului web sunt necesare pentru a obține succesul, chiar și cele mai inutile portaluri pot fi scoase în TOP cu ajutorul SEO, dacă vă adresați profesioniștilor. De exemplu, vă oferim o adevărată poveste de succes – un case de promovare a site-ului de flori cadourionline.md.