Principalul semn de a obține e-mailuri în spam este o scădere a procentului de deschidere a acestora. De exemplu, ați avut o rată deschisă de 30-35% și apoi ați scăzut brusc la 1-5%. Practic, acest lucru indică faptul că e-mailurile dvs. merg la spam și pur și simplu nu sunt văzute. Un bun exemplu:
a fost
a devenit
Foarte puțini oameni citesc e-mailuri în dosarul spam. Cel mai adesea, fac clic pe butonul "șterge" și toate e-mailurile nedorite zboară doar în coșul de gunoi. În continuare, vom analiza posibilele motive pentru obținerea buletinelor informative prin e-mail în spam și vom oferi recomandări cu privire la modul de evitare a acestei situații neplăcute. Dar mai întâi, să răspundem la întrebarea principală.
Există mai multe motive principale:
Trimiterea de e-mailuri către baza de date a adreselor achiziționate;
Reputație proastă a expeditorului;
SPF nu este configurat;
DKIM nu este configurat;
DMARC nu este configurat;
Domeniul și adresa IP nu sunt încălzite.
Să aruncăm o privire mai atentă la fiecare dintre motive.
Răspunsul este simplu: este foarte ineficient. Răspundeți personal bine la scrisorile de la companii necunoscute? Imaginați-vă că primiți o scrisoare de la un magazin online care vinde șervețele în Rusia: totul este frumos decorat, compania a încercat, dar de ce aveți nevoie de șervețele din Rusia când locuiți în Moldova?
Desigur, nu sunteți interesat de ceea ce vine de la acest magazin online și veți face clic pe butonul "acesta este spam" sau vă veți dezabona de la lista de corespondență. Dar, în majoritatea cazurilor, atunci când oamenii primesc e-mailuri irelevante, ei încă le trimit la spam.
Și acum începe cel mai interesant lucru: dacă numărul de persoane care au făcut clic pe butonul "acesta este spam" atinge un anumit procent, atunci întreaga listă de corespondență va cădea în folderul "Spam", iar evaluarea dvs. va scădea semnificativ.
Ulterior, acest lucru va duce la faptul că trimiterile ulterioare vor merge și la spam, iar domeniul dvs. va fi inclus pe lista neagră. După cum știți, este extrem de dificil să restabiliți reputația unui domeniu.
Rețineți că, chiar dacă colectați o bază de date pentru distribuirea e-mailului într-un mod cinstit, există încă posibilitatea de a face clic frecvent pe butonul "acesta este spam", ce putem spune despre baza de date de cumpărare. De aici obținem prima regulă: colectați baza de date a e-mailurilor într-un mod onest și legal. Adăugați un formular de abonament pe site, oferiți utilizatorilor dvs. un stimulent pentru a vă abona oferindu-le, de exemplu, o reducere pentru acest lucru.
Reputația depinde direct de paragraful anterior. Este simplu: o bună reputație — e-mailurile dvs. sunt în căsuța de e-mail, o reputație proastă-lista de corespondență merge la spam, unde este ștearsă în siguranță de către utilizator. Reputația fiecărui serviciu de poștă este calculată în felul său și depinde de mulți parametri, de exemplu:
Dacă domeniul sau adresa IP este pe lista neagră;
Reclamații frecvente de Spam;
Trimiterea de e-mailuri către un număr mare de adrese inexistente;
Procentul de e-mailuri care au fost șterse fără deschidere;
Frecvența corespondenței;
Programe pe care le utilizați pentru a trimite e-mailuri;
Conținutul scrisorii și numărul de linkuri din ea;
Procentul de deschidere și clicuri.
Aceasta este doar o mică parte din ceea ce iau în considerare serviciile de e-mail. Nu există informații despre lista completă nicăieri, deoarece serviciile de poștă ascund algoritmii de filtrare în același mod în care motoarele de căutare ascund algoritmii de indexare a site-ului.
SPF (Sender Policy Framework) este o extensie pentru SMTP (un binecunoscut protocol de transmisie prin e—mail) sub forma unei înregistrări text într-un fișier TXT de domeniu DNS. Acest fișier conține informații despre lista de servere care au permisiunea de a trimite e-mailuri din acest domeniu. Pentru ce este? Cu această tehnologie, puteți împiedica alte persoane să trimită e-mailuri în numele domeniului dvs. Faptul este că câmpul" de la cine " este destul de ușor de falsificat. Acest lucru este adesea folosit de spammeri, trimițând e-mailuri spam în numele domeniilor altor persoane și scăzând astfel reputația acestora.
Când specificați serverele de la care puteți trimite e-mailuri în numele domeniului dvs., blocați posibilitatea de a le trimite în numele dvs. către persoane din afară. Puteți citi mai multe despre configurare în ajutorul Google (support.google.com).
DKIM (DomainKeys Identified Mail) este o metodă de protecție prin e-mail. Scopul său principal este de a proteja conținutul unui mesaj de e-mail atunci când se transferă între servere. DKIM funcționează împreună cu SPF și DMARC, protejează, de asemenea, adresa expeditorului și împiedică trimiterea de e-mailuri spam de către escroci din domeniul dvs. DKIM configurat corespunzător vă poate crește reputația.
Folosind protocolul DMARC, puteți crea o regulă cu privire la modul de abordare a e-mailurilor care au fost trimise de escroci în numele dvs. Funcționează astfel: litera este verificată de SPF și DKIM, dacă nu trece criteriile de verificare, se aplică regula DMARC.
În prezent există 3 politici:
Nici unul-folosit pentru monitorizare. Când începeți să lucrați cu DMARC, e-mailurile ajung în căsuța de e-mail.
Carantină-cu această Politică, toate e-mailurile vor merge în folderul Spam.
Respingerea este cea mai strictă politică cu cel mai înalt nivel de protecție. Folosind - o, blocați toate e-mailurile care nu au trecut verificarea SPF sau DKIM. O astfel de scrisoare nu intră în niciun dosar.
Vizual despre cum funcționează DMARC:
Dacă ați trimis întotdeauna 1-2 e-mailuri pe zi, apoi ați activat brusc e-mailul și ați început să trimiteți peste 1000 de e-mailuri pe zi, atunci buletinul dvs. de e-mail va intra și în spam. Serviciile de poștă electronică vor crede doar că ați fost hacked și ați început să trimiteți spam din contul dvs.
Pentru a preveni acest lucru, trebuie să vă "încălziți" domeniul sau adresa IP. Cum se face? Începeți să creșteți treptat numărul de e-mailuri. De exemplu, trimiteți 100 de e-mailuri astăzi (de preferință cu un interval de trimitere lung), 300 mâine și așa mai departe până când ajungeți la numărul necesar de e-mailuri.
Dacă vi se pare că ați configurat totul conform recomandărilor și nu ați trimis scrisori către baza de date achiziționată, atunci ar trebui să începeți mici. Scrieți la asistența serviciului dvs. de poștă cu o solicitare pentru a explica motivul blocării. După ce primiți răspunsul, corectați greșelile făcute. Apoi contactați din nou serviciul de asistență pentru servicii cu o solicitare de eliminare a domeniului și a adresei IP din lista neagră. Timpul de procesare a cererilor depinde de serviciul de poștă.
O scurtă listă de verificare a serviciilor de corespondență prin e-mail care vă vor ajuta să implementați cu succes marketingul prin e-mail fără a intra în spam:
Nu faceți un buletin informativ prin e-mail la bazele de date achiziționate, ci colectați-vă propriul. Doar utilizatorii interesați vă vor deschide e-mailurile.
Preîncălziți domeniul și adresa IP. O creștere accentuată a numărului de destinatari este o cale directă către spam.
Configurați SPF, DKIM și DMARK. Protejați-vă conținutul și reputația 100%.
De asemenea, nu uitați că abonații au nevoie de conținut valoros: spuneți-le despre promoții, reduceri, produse noi din sortiment, oferiți sfaturi utile despre alegerea și îngrijirea bunurilor pe care le oferiți. Dacă nu vă gândiți la conținutul fiecărei litere, vi se garantează un risc ridicat de dezabonare.