Abordarea amenajării vizuale a site-urilor web s-a schimbat considerabil în ultimii 20 de ani. Acest fapt este legat nu doar de „boom-ul” tehnologiilor informaționale, dar și de utilizatorii online – ei dictează moda în designul web: îi place/ nu îi place, este comod/incomod. În legătură cu orice resursă modernă, „must have”-ul este:
front-end adaptabil (afișarea corectă pe dispozitivele mobile);
design bine gândit (simplitate, rafinament, minimalism);
scroll-ul prin secțiuni (pentru comoditatea de interacțiune cu informația);
navigare fixată (trecerea rapidă în secțiuni);
poză panoramică pe background, background-video (atrage atenția, predispune cu un aspect vizual plăcut);
Instrumentele enumerate deși sunt de bază, ridică potențialul „de a vinde” al resursei online, contribuie la creșterea numărului de vizite și al activității cumpărătorilor.
Designul modern al site-urilor web, printre alte proprietăți, trebuie să aibă în mod necesar trei reguli principale:
Culorile se amenajează într-un singur stil, ținând cont de caracteristicile publicului țintă (sex, vârstă și altele).
Considerarea detaliilor cu privire la font, precum greutatea, serifele și kerning-urile acestuia.
Imagini de calitate înaltă, adaptate și corespunzătoare dimensiunii paginii.
navigarea comodă;
memorarea rapidă a resursei web;
o bună percepere psihologică;
accentuarea statutului companiei sau imaginii brandului;
creșterea încrederii în produsele/serviciile propuse;
senzația de integritate și confort;
predispunerea spre cumpărături.
Deși nu este o abordare nouă a amenajării vizuale ale portalurilor online, în anul 2019 aceasta va funcționa altfel. Ne referim la minimalismul atrăgător, care nu distrage utilizatorul de la cercetarea informațiilor principale, cucerește prin estetică și conduce rapid la acțiunea de conversie.
Baloanele și valurile discrete, abstracțiile peste fundal pe pagina principală o fac „virală” și sunt capabile să mărească un indice atât de important, precum durata sesiunii pe site. Această abordare reprezintă o soluție reușită, dacă aveți nevoie de un design „simplu și cu gust”.
Dacă doriți să accentuați avantajos individualitatea companiei și să o îndepărtați de concurenți, cel mai bine ar fi să o faceți cu ajutorul doodle-urilor de autor – ilustrațiile de pe pagina principală, desenate manual. Ele vor permite crearea simplă a atmosferei necesare pe portal, unificarea stilisticii și generarea unei impresii pozitive pentru vizitatori.