Webmaster
+(373) 60-10-6666Contactați-ne
SMM

Publicitatea targetată în rețelele de socializare pentru ridicarea vânzărilor: plusuri și minusuri

  1. Principala
  2. Blog
  3. SMM
  4. Publicitatea targetată în rețelele de socializare pentru ridicarea vânzărilor: plusuri și minusuri
Timp de citire: 5 minute
Nu aveți timp să citiți?
Lăsați o cerere
Diana Rotari Rotari Diana
Data Publicării : 27.07.2019
clasament 0.00 Evaluări: 0

Publicitatea targetată este nu doar o metodă interesantă de promovare din punct de vedere a marketingului, dar și una foarte promițătoare. În mâinile dibace aceasta este o cheiță de aur, care convinge utilizatorii online să cumpere produse/servicii anume de la dvs. Într-o asemenea campanie publicitară, accentul se pune pe publicul țintă, adică pe oamenii maximal cointeresați de a achiziționa producția dvs.

 

Ce este targetingul?

Acesta este un instrument de publicitate, care permite evidențierea unei părți din tot publicul online, care corespunde în totalmente solicitărilor agentului de publicitate (după vârstă, localizare geografică, interese și altele). Principalul scop al targetingului – crearea unui anunț atractiv, care va cointeresa cumpărătorul potențial și-l va aduce pe site-ul sau pagina dvs. de pe rețelele de socializare. Instrumentul oferă posibilitatea de a gestiona rațional bugetul de marketing și concomitent, de a rectifica configurările afișării anunțului pentru formarea unui public exact și orientarea spre interesele lor.

Targetingul se folosește în sistemele de căutare, în publicitatea-banner și cea contextuală, pe rețelele de socializare. În fiecare caz, posibilitatea de configurare diferă puțin, pentru că se modifică după un anumit canal de publicitate, pentru atingerea unei promovări cu eficiență maximă.

 

Tipuri de targetare

Targetarea calitativă segmentează publicul online după mai multe criterii:

1. Geografic. Configurarea afișării anunțurilor publicitare în anumite regiuni, țări, orașe. Putem exclude anumite țări sau orașe, dacă după părerea dumneavoastră, în ele nu locuiește publicul țintă. Targetarea geografică extinsă permite plasarea publicității în anumite sectoare ale orașului sau în apropierea unei anumite stații de metrou.

2. Social-demografic. Publicul se segmentează după apartenența de gen, vârstă, statut familial, studii și altele. O asemenea targetare este actuală pentru promovarea pe rețelele de socializare, pentru că oferă posibilitatea de a aborda minuțios alegerea grupului țintă și în caz de necesitate, de a modifica operativ parametrii indicați. De exemplu, un magazin de bijuterii vrea să promoveze o colecție nouă de inele de nuntă. Pentru asta, e mai util să alegem genul feminin, vârsta 18-35 ani, statutul familial – necăsătorită. Dacă acest magazin online realizează livrarea, de exemplu, în cadrul Moldovei, atunci anunțurile cu briliante strălucitoare vor fi văzute doar de reprezentantele sexului feminin, care corespund tuturor parametrilor indicați mai sus.

3. Temporar. Permite afișarea anunțului într-o anumită zi a săptămânii și moment al zilei. Dacă, de exemplu, compania nu lucrează în weekend, atunci ea nu are de ce să-și facă publicitate în aceste zile. Pe lângă asta, dacă dvs. cunoașteți când anume publicul dvs. țintă este cel mai des online, atunci puteți configura afișările după ore, de exemplu, de la 9.00 până la 12.00 sau de la 18.00 până la 21.00.  

4. Comportamental. Nu e secret că sistemele de căutare adună minuțios statistica despre toate acțiunile utilizatorilor online (vizitarea site-urilor, vizualizarea și cumpărarea produselor, solicitările în bara de căutare, tematica video-urilor pe Youtube, la care dvs. vă uitați și altele). Ce profit primiți dvs., fiind agent de publicitate? Primiți un profit indirect! Dacă dvs. vindeți oferte fierbinți în Egipt, atunci anunțurile se vor afișa doar acelor utilizatori, care au trimis solicitări pe tema călătoriilor în această țară sau au vizitat site-urile agențiilor turistice cu propuneri analogice. Astfel, veți nimeri exact publicul țintă, luând în considerație interesele lui.

5. Tematic. Configurarea afișării publicității doar pe acele terenuri și grupuri, unde se potrivesc. Fiți de acord, nu are rost să faceți publicitate unui software sau serviciu de montare a anvelopelor pe grupurile cu tematici precum „educarea copiilor”, „consultații juridice”, „cusut”, etc. Publicitatea targetată este mereu potrivită și nu este insistentă.

6. Parametri suplimentari. Pentru anumite tipuri de afaceri vor fi utile setările specializate, precum afișarea blocurilor publicitare doar pe Android, Windows, OS, pe dispozitive iPhone sau iPad.

 

Cum arată publicitatea targetată pe rețelele de socializare?

VK

Facebook

Instagram

Youtube

 

Avantaje

  • Publicitatea produselor/serviciilor fără a avea un site. Aceasta este o funcție comodă pentru afacerile mici. Nu e necesar să vă cheltuiți pentru elaborarea unui site web, fiind suficient să creați un grup sau o pagină pe rețelele de socializare, indicând asortimentul și caracteristicile produselor și să aduceți clienții anume aici.

  • Public larg. Din tot publicul de pe social media, găsiți grupul dvs. țintă și lucrați doar cu el. Aceștia pot fi sute, mii și zeci de mii de oameni.

  • Costul mic al clickului. Cheltuielile pentru publicitate se diminuează nu doar datorită prețului democratic pentru un click, dar și a determinării exacte a potențialilor clienți.

  • Ridicarea ratei de conversii a site-ului. Când utilizatorul online, care face click pe publicitatea targetată și trece pe site, reprezintă încă și un client potențial, atunci el va face comanda cu cea mai mare încredere.

  • Posibilități flexibile de configurare. Putem lansa targetarea după diverși parametri și crea separat câteva grupuri de utilizatori cu segmentație unică, folosindu-i în diverse anunțuri. Asta va permite determinarea parametrilor de afișarea a publicității.

 

Are publicitatea targetată și minusuri?

Social media desfășoară monitorizarea anunțurilor înainte de publicare, ca acestea să corespundă regulilor comunității și dacă văd produse interzise sau fără licență – resping cererea agentului de publicitate. Pe lângă asta, pentru a obține indici buni, pentru fiecare rețea socială e necesară configurarea individuală. Cu asta se poate descurca doar un specialist SMM cu experiență.

 

 

În concluzie

Publicitatea targetată în rețelele de socializare – un canal de comunicare calitativ cu publicul țintă. Utilizatorii rețelelor sociale indică deschis vârsta, statutul social, locația, interesele și pasiunile, de aceea puteți liber determina anume publicul dvs. țintă. Dacă vom combina diverse tipuri de targetare, atunci vom putea mări vânzările minim de câteva ori.

Doriți o campanie publicitară cu adevărat eficientă, care va ține cont de scopurile și caracteristicile afacerii dvs.? Adresați-vă profesioniștilor! În acest fel, dvs. veți economisi pe bugetul de marketing și 100% nimeriți publicul țintă.

Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)