Webmaster
+(373) 60-10-6666Contactați-ne
SMM

Cum se creează și setează un cont de afaceri pe Instagram?

  1. Principala
  2. Blog
  3. SMM
  4. Cum se creează și setează un cont de afaceri pe Instagram?
Timp de citire: 7 minute
Nu aveți timp să citiți?
Lăsați o cerere
Diana Rotari Rotari Diana
Data Publicării : 16.08.2019
clasament 4.95 Evaluări: 19

Instragram-ul reprezintă o posibilitate de creștere rapidă a vânzărilor și popularității, atât pentru ecommerce, cât și pentru afacerile offline. Încă din anul 2018, pe această rețea de socializare, timp de o lună sunt activi peste 1 miliard de utilizatori, iar timp de o zi – peste 500 de milioane. Acum, în anul 2019, acest număr este în continuă creștere. Datorită targetării setate, mulți din acești utilizatori sunt clienții dumneavoastră potențiali.

Însă, dacă dumneavoastră până acum utilizați un cont ordinar și ocupați descrierea profilului cu numărul fix de telefon și alte date similare de contact, atunci cu siguranță a venit timpul să treceți pe un cont de afaceri chiar acum. Ce avantaje oferă acesta:

  • creșterea implicării publicului țintă;

  • creșterea cantității de treceri pe site;

  • mai multe sunete, înregistrări, profituri;

  • mărirea cantității de abonați;

  • analiza aprofundată a conținutului și a postărilor, în particular.

În continuare, noi vom analiza detaliat prin ce se diferențiază un cont de afaceri de unul ordinar și vă vom povesti cum să îl creați și să îl configurați corect.

 

Prin ce se diferențiază un cont Instagram ordinar de un cont de afaceri?

Trecând la un cont de afaceri de pe un cont de utilizator ordinar, deschidem ușile spre noile posibilități. De exemplu, clienților potențiali le este mai ușor:

  • Să vă telefoneze sau să vă scrie pe adresa electronică

  • Să vă vină în ospeție pe neașteptate

De asemenea, apare posibilitatea de a modera și deconecta comentariile la propriile postări, separat la fotografie și video sau concomitent, atât pentru unele, cât și pentru altele. Pe lângă asta, dumneavoastră veți primi o funcție excelentă, datorită căreia veți putea șterge anumiți abonați, fără notificarea lor:

Pe contul de afaceri apare accesul la statistică și deja putem urmări:

  • câți abonați noi au apărut;

  • care sunt cele mai populare postări;

  • care este acoperirea unui anumit cont.

Cu ajutorul conversiilor setate individual, la care primiți acces împreună cu trecerea pe versiunea de a afaceri a account-ului, puteți:

  • optimiza afișarea publicității pentru o serie de acțiuni;

  • seta evenimentele standard fără un cod suplimentar;

  • filtra evenimentele;

  • gestiona datele, pe care le împărtășiți cu partenerii și altele.

Iar primirea accesului către cabinetul de publicitate vă va permite să promovați postările, cu ajutorul publicității targetate.

 

Cum creezi un cont de afaceri pe Instagram?

În mod evident, afacerea pe Instagram pornește cu înregistrarea. Pentru a crea un cont de afaceri, trebuie să răspundeți afirmativ la una din întrebările:

  • Dumneavoastră aveți deja o pagină a companiei pe Instagram?

  • Dumneavoastră nu aveți un cont pe Instagram, însă aveți un cont de publicitate pe Facebook?

  • Dumneavoastră încă nu sunteți nici pe Instagram, nici pe Facebook?

Dacă sunteți norocosul proprietar al unui cont simplu pe Instagram, atunci pentru a-l transforma într-un cont de afaceri, trebuie să accesați setările, după care alegeți contul dumneavoastră și în partea de jos, faceți click pe opțiunea „Treceți la un cont profesionist”:

Pentru autorizarea într-un nou cont de afaceri este necesar să intrați în meniul „Conturi legate”, să intrați prin Facebook și să alegeți pagina dumneavoastră de afaceri creată recent (pentru această procedură este indispensabil să aveți dreptul de administrare pe FB).

Acum, vom analiza cazul, în care compania dumneavoastră nu este prezentă pe nici un teren social, din cele enumerate mai sus:

  • creați o pagină de afaceri pe Facebook;

  • adăugați principalele date despre companie;

  • legați pagina de Facebook de contul dumneavoastră de afaceri din Instagram.

După realizarea acestor etape, în fața dumneavoastră se va deschide o serie de posibilități noi – instrumente Facebook business – PowerEditor și Adsmanager!

 

Bazele setărilor: imaginea de profil și denumirea canalului

O soluție ideală de imagine de profil va deveni logotipul companiei sau fotografia dumneavoastră „desenată”, dacă acesta este blogul dumneavoastră personal. Nu merită să economisiți pe serviciile designerului, când va fi necesar să desenați o oarecare imagine. Întotdeauna trebuie să ținem minte, în Instagram – imaginea este cea care vinde.

Drept denumire a paginii poate servi numele brandului dumneavoastră sau a serviciilor pe care le prestați. Și nu uitați: denumirea trebuie să indice exact tipul activității dumneavoastră.

Iată un exemplu reușit:

Imaginea reprezintă esența brandului, denumirea magazinului este utilizată pentru numele paginii și, desigur, sunt prezente fotografii frumoase în profil.

Și iată cum nu trebuie să faceți:

O denumire trivială + o imagine de stoc, de profil = lipsa încrederii din partea clientului potențial.

Antetul profilului indică prezența bijuteriilor pe bandă și multe altele, în realitate aceasta este o descriere despre tot și despre nimic. Am putea combina vânzarea cartofilor cu femeile gonflabile – ar fi mult mai eficient și principalul e că account-ul ar avea o caracteristică proprie.

 

10 din 10: cum creezi o descriere care vinde?

Nu are rost să abordați superficial descrierea paginii pe Instagram. În primul rând, aceasta ajută să fiți găsit în motoarele de căutare, respectiv, atrage tot mai mulți abonați. În al doilea rând, după descriere mulți decid dacă are rost să se aboneze la profil. În al treilea, de aceasta depinde în mod direct câți followeri vor deveni, în rezultat, clienți.

Lungimea maximă a antetului profilului (a descrierii) este de 150 de simboluri, de accea merită să vă gândiți bine, ce veți indica exact, pentru a cointeresa vizitatorul paginii din primele secunde.

Iată câteva recomandări:

  • Clienții dumneavoastră potențiali sunt locuitorii Moldovei, Rusiei sau a oricărei alte țări? Scrieți descrierea anume în limba lor. Limba engleză nu vă va ajuta deloc, în special dacă în regiunile date, puține persoane o cunosc. Invers, aceasta va îndepărta posibilii clienți.

  • Indicați, cu ajutorul căror canale de comunicare, clienții ar putea lua legătura cu dumneavoastră gratuit: de exemplu, Viber sau WhatsApp.

  • Formulați un PUV laconic, de exemplu, consultarea gratuită sau condițiile de colaborare, care vă vor evidenția avantajos de concurenți.

  • Adăugați adresa site-ului principal și chemarea la click (colecția nouă este disponibilă deja, grăbiți-vă să procurați produsul X cu reducere și altele).

  • Hashtag-urile. Ele pot fi utilizate în descrieri și vor putea fi click-ate. De ce avem nevoie de asta? Pentru a marca, în acest mod, un alt cont personal și a contribui la creșterea numărului de vizite pe acesta. Acest element poate fi util, dacă aveți câteva conturi de afaceri active.

 

Scriem planul de conținut, pregătim postările

Content-planul (planul de conținut) și caracterul publicațiilor depinde de tipul contului. Bine înțeles, acesta poartă cu mândrie nominalizarea „business”, însă pe lângă asta, el poate fi account-ul dumneavoastră individual, al companiei dumneavoastră, poate avea rolul de reprezentant al brandului, al magazinului online și altele.

După părerea marelui specialist din domeniul rețelelor sociale – Mike Stelzner, cel mai mare interes și cea mai mare implicare din partea utilizatorilor este trezită de conținutul tematic, care respectă următoarele proporții:

  • 5% - conținut publicitar;

  • 25% - conținut de formare;

  • 30% - conținut de brand;

  • 40% - conținut care implică.

Cu siguranță, nu este obligatoriu să construiți planul de conținut anume cu un asemenea raport, însă are rost să îl luați drept exemplu, în special dacă sunteți începător în lumea SMM sau doar ați început să vă administrați pagina de pe Instagram.

Periodic, apariția postărilor depinde de planul de conținut creat și de scopurile promovării SMM, însă în etapele inițiale, totuși, are rost să faceți postări zilnic, pentru a completa banda și a atrage privirile abonaților. În ceea ce privește lungimea postărilor – nu există nici un fel de recomandări, de aceea puteți face postări cu un volum diferit, iar apoi apreciați care sunt mai eficiente – cele scurte sau lungi, prin intermediul instrumentelor analitice.

Ce să postați, când nu aveți ce posta

Dacă vă confruntați cu epuizarea de idei sau subiecte informaționale, vă vor salva temele ordinare, care întotdeauna „aprind” și completează destoinic pauzele dintre postări. Pentru a le aduna și a le păstra în rezervă, abonați-vă la blogurile populare cu aceeași tematică, urmăriți interesele publicului dumneavoastră (nu ne rușinăm, deschidem paginile lor și ne uităm ce postează) și faceți notițe, pe care ulterior le veți putea transforma într-un motiv de a scrie o postare. Iată câteva idei de bază:

  • alegerea cărților/serviciilor/aplicațiilor tematice;

  • recenziile cumpărătorilor mulțumiți;

  • istoria succesului companiei (poate încă nu ați postat-o?);

  • descrierea detaliată a unui produs (pentru magazinele online);

  • interviu cu un expert din domeniu;

  • postarea oaspeților;

  • discutarea noutăților actuale;

  • anunțarea evenimentelor sau raportul de la activitățile care deja s-au desfășurat.

 

Postările foto: ce să luați în considerație la pregătirea fotografiilor pentru propriul produs?

Pentru a evita furtul, nu este obligatoriu să vă chinuiți cu aplicarea unor semne unice. Cel mai bine ar fi să faceți fotografii cu o caracteristică unică, prin care vă diferențiați: aceasta poate fi cartea de vizită a brandului, o jucărie de pluș de brand sau chiar și preferatul animal de companie – variante sunt multe.

Stilul unic și atmosfera specială sunt foarte importante pentru banda de fotografii. Aceasta trebuie să trezească emoții. Angajați un fotograf și faceți fotografii vii. În anul 2019 utilizatorul este deja experimentat și de aceea, este destul de complicat să îl intrigați prin fotografiile-șablon.

Iată exemplul unei benzi de fotografii reușite:

 

Banda video

Nimic nu atrage atenția mai mult decât un video. Acesta implică și conferă diversitate: prin intermediul lui vedeți și animații desenate, și filmări de după cadru, și rețete video, și interviu. Nu trebuie să evitați acest tip de conținut, el într-adevăr aduce rezultate!

La crearea unor opere de arte – a animațiilor proprii, nu uitați de limita impusă: durata maximă a clipului video pe bandă – 1 minut, iar în IGTV – până la 60 de minute.

Acestea sunt principalele momente care țin de crearea și configurarea profilului de afaceri. În următorul material vom povesti despre metodele de promovare a contului pe Instagram – atât despre cele gratuite, cât și despre cele cu plată. Ne vom referi exclusiv la ceea ce puteți puteți face de sine stătător, fără implicarea specialistului SMM și cum să nu distrugeți noul cont de afaceri cu hashtaguri, meme-uri și Giveaway-uri.