+(373) 60-10-6666Contactați-ne
Conținut
SEO

Auditul utilizabilității site-ului: componente importante

  1. Principala
  2. Blog
  3. SEO
  4. De ce avem nevoie de auditul uzabilității site-ului?
 

Știați că 65% din succesul site-ului dvs. web depinde de utilizare? În conformitate cu cât de convenabil este pentru utilizatori să interacționeze cu informațiile prezentate pe resursă, se manifestă activitatea lor de cumpărare.
Ca rezultat al cercetării, veți afla dacă este convenabil pentru vizitatori (potențialii dvs. clienți) să utilizeze resursa, dacă pot găsi rapid informațiile de interes și ce efect au asupra lor elementele interactive de pe pagini. Veți primi, de asemenea, recomandări, care vă pot îmbunătăți semnificativ calitatea de „vânzare” a site-ului dvs. web.
Motoarele de căutare cresc în mod activ influența factorilor comportamentali ai site-ului, care depinde în mare măsură de gradul de utilizare a resurselor. Auditul de utilizare a site-ului este necesar dacă:

  • este dificil pentru utilizator să navigheze pe site;
  • pagina principală nu răspunde la principalele întrebări despre cine suntem și ce facem sau nu - - le poate vedea instantaneu;
  • din primele secunde utilizatorul nu înțelege unde se află;
  • informațiile postate pe resursa web sunt prea dificil de înțeles și poate fi citită cu duficultate.

Merită menționat aici una dintre principalele reguli de utilizare: nu puteți cumpăra nimic dacă nu găsiți un produs.
Pentru a aprofunda întrebarea în ce constă un audit de utilizare a site-ului, merită să i se ofere o definiție clară.
Un audit de utilizare a site-ului web este o evaluare cuprinzătoare a unui site web bazată pe o serie de parametri pentru adecvarea implementării navigării, funcționalității și proiectării.

Etapele utilizabilității site-ului

ux

Un audit al utilizabilității site-ului ajută la identificarea zonelor cu probleme și anume în cazul în care traficul se scurge și în cele din urmă, se transformă. De asemenea, permite construirea unei strategii bazate pe date empirice. Pentru a obține rezultatul dorit, este necesar să colectați cât mai multe informații posibil și să efectuați o evaluare cu ajustările ulterioare și urmărirea ulterioară a rezultatelor. Ar părea simplu, dar de unde de început?

Deci, elementele principale ale unui audit de utilizare a unui site includ interfața utilizatorului și experiența utilizatorului (ui / ux). Având în vedere acest lucru, pot fi auditate următoarele elemente:

Calitate și design. Aici merită luată în considerare evaluarea vitezei site-ului în ansamblu și a elementelor vizuale: antet, subsol, conținut, imagini, meniu. Atunci când dezvoltați un design exclusiv de site-uri web, merită să vă amintiți atât minimalismul, cât și schema uniformă de culori a resursei web.

Ușurința de utilizare. Aici este necesar să se ia în considerare structurarea corectă a nivelurilor de plasare a categoriilor și subcategoriilor, precum și plasarea corectă a elementelor importante (butonul de comandă, completarea formularelor, bara de căutare etc.).

Factori comportamentali. Aceasta include analiza hărții clicurilor și a obiectivelor de conversie realizate.

Merită să ne amintim că fiecare tip de resursă de internet are propriile nuanțe, unde merită să luăm în considerare specificul auditului de utilizare a fiecărui site. De exemplu, atunci când auditați o pagină de destinație, trebuie să vă concentrați asupra testării și evaluării îndemnurilor, locației butoanelor etc., iar auditul de utilizare al unui magazin online include o analiză mult mai extinsă: categorii, subcategorii, o pagină detaliată a produsului, filtre, formulare de comandă etc.

Instrumentele de audit ale utilizabilității site-ului web

Indiferent dacă SEO analizați utilizabilitatea unei pagini de destinație sau a unui magazin online, rezultatul acesteia ar trebui să fie măsurat în cifre sau procente. Și aici fără servicii nu puteți face acest lucru.

Iată o listă de instrumente care vă vor ajuta să efectuați o analiză de înaltă calitate a utilizabilității site-ului web pentru clasarea superioară a unei resurse web în motorul de căutare Goolge:

Google Search Console este un asistent tehnic și analitic pentru fiecare webmaster. El este primul care vă anunță despre apariția erorilor pe site, și anume: funcționează versiunea mobilă a site-ului, indexarea paginilor și mulți alți indicatori. În plus, puteți vedea clicurile pe cuvintele dvs. cheie, ceea ce reprezintă un avantaj imens în sine.

Google Analytics este cea mai importantă sursă de analiză pentru resursa dvs. web. Datele Google Analytics pot furniza date despre practic tot ce se întâmplă pe site, de la vârsta și regiunea utilizatorului până la momentul în care un vizitator se afla pe site și numărul de pagini vizualizate pe sesiune. Marele avantaj al Google Analitics în auditul de utilizare a site-urilor web este capacitatea sa de a arăta comportamentul utilizatorilor pe o hartă. Astfel, puteți vedea de pe ce pagină a venit pe site, unde a mers și unde cel mai adesea clienții dvs. se sfârșesc.

Plerdy click map - un set de instrumente care vă permit să analizați acele elemente ale site-ului în care cel mai adesea utilizatorul se oprește și face clic, precum și să înțelegeți ce împiedică vizitatorul să facă o comandă.

Setul de instrumente de mai sus vă permite să analizați în mod cuprinzător utilitatea site-ului și să faceți ajustări în timp util.

Lista de verificare a lucrărilor este necesara pentru un audit adecvat al utilizabilității site-ului web

efectuarea-unei-analize-cuprinztoare-a-utilizabilitii-site-ului

Am pregătit o listă de verificare de bază de bază pentru analiza utilizabilității site-ului web pe care o puteți face în mod independent., așa că, hai să mergem:

Indicatori generali de utilizare a sursei de internet

Viteza de încărcare a resurselor Internet. Statistici că site-ul nu trebuie să pornească în mai mult de 2-3 secunde. Pentru fiecare secundă de timp, potrivit statisticilor, se pierd aproximativ 10% dintre utilizatori. În plus, acest indicator este inclus în lista factorilor de clasificare pentru o resursă Internet.

Geolocalizarea. Conținutul versiunii principale a site-ului ar trebui să fie în limba în care comunică potențialii dvs. clienți.

Adaptabilitatea aspectului. Resursa-Wb ar trebui optimizata pentru toate rezoluțiile ecranului. Dar cel mai important lucru este că site-ul este adaptat dispozitivelor mobile așa cum preferă motoarele de căutare acum, iar utilizatorii se conectează din ce în ce mai mult de pe telefoanele lor mobile.

Structura unificată și proiectarea interfeței. Atunci când se dezvoltă un design de site, este necesar să se construiască o singură structură de site și un singur design de site. Acest lucru permite utilizatorului să nu se piardă pe site și să se concentreze asupra informațiilor pe care le caută.

Amplasarea elementelor importante ale site-ului. Există câteva elemente ale site-ului care trebuie plasate în partea de sus a site-ului, și anume sigla companiei, bara de căutare și informații de contact.

Unicitatea faviconului. Acesta este un fel de siglă care este afișat în partea de sus a filei deschise cu site-ul dvs. În plus, faviconul original vă permite să atrageți atenția utilizatorului în rezultatele căutării.

Lucrul corect al tuturor scripturilor. Acest lucru este valabil mai ales pentru derularea pe site. În primul rând, ar trebui să fie încorporat cu un clic la sfârșitul paginii pentru a derula rapid în sus.

După ce indicatorii generali ai auditului de utilizare sunt gata, puteți începe să analizați pagina principală:

Auditul utilizabilității botului site-ului

Pagina principală a resursei Internet ar trebui să conțină:

  • Scurte informații despre site. Arătați utilizatorilor ce problemă sunteți gata să rezolvați pentru el.
  • Logo, slogan. Pentru ca site-ul să se memoreze, este necesar să creați un logo original și un slogan atrăgător pentru site.
  • Navigare pe site. Indiferent de câte pagini aveți pe site-ul dvs., 3 sau 3 milioane, meniurile de navigare pe site ar trebui să fie structurate și ușor de utilizat pentru vizitator, precum și aranjate pe subiecte în funcție de cerințele motoarelor de căutare.
  • Informatii de contact. Adresa, poșta și telefonul sunt cele mai importante informații de pe site, care încurajează utilizatorul să răspundă la oferta dvs. și să plaseze o comandă. În plus, pe pagina principală, puteți instala un glisor cu cele mai bune oferte de bunuri și servicii, o bară de căutare internă și recenzii ale clienților.

În plus, pe pagina principală, puteți instala un glisor cu cele mai bune oferte de bunuri și servicii, o bară de căutare internă și recenzii ale clienților.

Audit de utilizare a navigării interne a site-ului

Spre deosebire de căutarea internă, navigarea pe site este limitată la navigarea doar către pagini predefinite. Dar nu uitați că navigarea pe site este esențială pentru orice tip de resursă Internet.

Puncte de luat în considerare la auditul utilizării navigării pe site:

  • prezența siglei companiei pe toate paginile;
  • navigare la primul nivel pe toate paginile;
  • lanțuri de navigare și de clicuri structurate corespunzător;
  • optimizarea 404 a paginii.

Auditul utilizabilității conținutului site-ului web

Efectuarea unui audit de utilizare nu se referă doar la aspectul vizual al resursei web, ci și la informațiile postate pe aceasta.

Analiza conținutului de pe site nu se limitează doar la proiectarea acestuia, ci privește și următoarele puncte:

  • Trebuie să ne amintim că întotdeauna informațiile importante pentru utilizator ar trebui să fie în partea de sus, iar dovezile și descrierea în partea de jos: „regula piramidei”.
  • Conținutul trebuie să fie postat în formă de F.
  • Fonturile de text trebuie să fie sans serif. Se poate selecta, de exemplu, grupul de fonturi "Blonde Fraktur". De asemenea, încercați să utilizați o dimensiune a fontului de cel puțin 12 px.
  • Folosiți culori de fundal mai clasice. Un font negru pe un fundal alb este optim.
  • Structura conținutului trebuie să aibă secțiuni și subsecțiuni. Un astfel de text este mai ușor de citit și nu îl face pe utilizator să adoarmă după al treilea, al cincilea rând.
  • Diluați textul cu imagini, fotografii, diagrame, deci va arăta mult mai interesant.
  • Conținutul scris al resursei Internet nu trebuie să conțină erori, iar legăturile interne de pe site ar trebui să aibă un standard comun și să fie evidențiate astfel încât utilizatorul să nu fie distras de la citirea informațiilor de bază.

Aveți nevoie de un audit de utilizare a site-ului web? Contactați specialiștii Studio Webmaster și obțineți o consultație calificată gratuită, precum și o ofertă comercială profitabilă. Oferim servicii IT profesionale în Moldova de peste 10 ani.

Data Publicării : 29.07.2019
Evaluări: 0 clasament 0.00
Chitoroga Dmitri
Autor
Dmitri Chitoroga
SEO-specialist, targetolog. În compania Studio Webmaster lucrez din anul 2018. Mai mult de 6 ani în SEO. Iubesc să analizez oamenii şi ceea ce se petrece în jur, să urmăresc progresul. Jocurile video mă ajută să mă relaxez. Unul dintre cele mai preferate — Half-Life 2. Dar, acesta nu este old school, este clasica genului ştiinţifico-fantastic :)
Comentarii (0)
Pentru a lăsa un comentariu, aveți nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)