Știați că 65% din succesul site-ului dvs. web depinde de utilizare? În conformitate cu cât de convenabil este pentru utilizatori să interacționeze cu informațiile prezentate pe resursă, se manifestă activitatea lor de cumpărare.
Ca rezultat al cercetării, veți afla dacă este convenabil pentru vizitatori (potențialii dvs. clienți) să utilizeze resursa, dacă pot găsi rapid informațiile de interes și ce efect au asupra lor elementele interactive de pe pagini. Veți primi, de asemenea, recomandări, care vă pot îmbunătăți semnificativ calitatea de „vânzare” a site-ului dvs. web.
Motoarele de căutare cresc în mod activ influența factorilor comportamentali ai site-ului, care depinde în mare măsură de gradul de utilizare a resurselor. Auditul de utilizare a site-ului este necesar dacă:
Merită menționat aici una dintre principalele reguli de utilizare: nu puteți cumpăra nimic dacă nu găsiți un produs.
Pentru a aprofunda întrebarea în ce constă un audit de utilizare a site-ului, merită să i se ofere o definiție clară.
Un audit de utilizare a site-ului web este o evaluare cuprinzătoare a unui site web bazată pe o serie de parametri pentru adecvarea implementării navigării, funcționalității și proiectării.
Un audit al utilizabilității site-ului ajută la identificarea zonelor cu probleme și anume în cazul în care traficul se scurge și în cele din urmă, se transformă. De asemenea, permite construirea unei strategii bazate pe date empirice. Pentru a obține rezultatul dorit, este necesar să colectați cât mai multe informații posibil și să efectuați o evaluare cu ajustările ulterioare și urmărirea ulterioară a rezultatelor. Ar părea simplu, dar de unde de început?
Deci, elementele principale ale unui audit de utilizare a unui site includ interfața utilizatorului și experiența utilizatorului (ui / ux). Având în vedere acest lucru, pot fi auditate următoarele elemente:
Calitate și design. Aici merită luată în considerare evaluarea vitezei site-ului în ansamblu și a elementelor vizuale: antet, subsol, conținut, imagini, meniu. Atunci când dezvoltați un design exclusiv de site-uri web, merită să vă amintiți atât minimalismul, cât și schema uniformă de culori a resursei web.
Ușurința de utilizare. Aici este necesar să se ia în considerare structurarea corectă a nivelurilor de plasare a categoriilor și subcategoriilor, precum și plasarea corectă a elementelor importante (butonul de comandă, completarea formularelor, bara de căutare etc.).
Factori comportamentali. Aceasta include analiza hărții clicurilor și a obiectivelor de conversie realizate.
Merită să ne amintim că fiecare tip de resursă de internet are propriile nuanțe, unde merită să luăm în considerare specificul auditului de utilizare a fiecărui site. De exemplu, atunci când auditați un landing page, trebuie să vă concentrați asupra testării și evaluării îndemnurilor, locației butoanelor etc., iar auditul de utilizare al unui magazin online include o analiză mult mai extinsă: categorii, subcategorii, o pagină detaliată a produsului, filtre, formulare de comandă etc.
Indiferent dacă SEO analizați utilizabilitatea unei pagini de destinație sau a unui magazin online, rezultatul acesteia ar trebui să fie măsurat în cifre sau procente. Și aici fără servicii nu puteți face acest lucru.
Iată o listă de instrumente care vă vor ajuta să efectuați o analiză de înaltă calitate a utilizabilității site-ului web pentru clasarea superioară a unei resurse web în motorul de căutare Goolge:
Google Search Console este un asistent tehnic și analitic pentru fiecare webmaster. El este primul care vă anunță despre apariția erorilor pe site, și anume: funcționează versiunea mobilă a site-ului, indexarea paginilor și mulți alți indicatori. În plus, puteți vedea clicurile pe cuvintele dvs. cheie, ceea ce reprezintă un avantaj imens în sine.
Google Analytics este cea mai importantă sursă de analiză pentru resursa dvs. web. Datele Google Analytics pot furniza date despre practic tot ce se întâmplă pe site, de la vârsta și regiunea utilizatorului până la momentul în care un vizitator se afla pe site și numărul de pagini vizualizate pe sesiune. Marele avantaj al Google Analitics în auditul de utilizare a site-urilor web este capacitatea sa de a arăta comportamentul utilizatorilor pe o hartă. Astfel, puteți vedea de pe ce pagină a venit pe site, unde a mers și unde cel mai adesea clienții dvs. se sfârșesc.
Plerdy click map - un set de instrumente care vă permit să analizați acele elemente ale site-ului în care cel mai adesea utilizatorul se oprește și face clic, precum și să înțelegeți ce împiedică vizitatorul să facă o comandă.
Setul de instrumente de mai sus vă permite să analizați în mod cuprinzător utilitatea site-ului și să faceți ajustări în timp util.
Am pregătit o listă de verificare de bază de bază pentru analiza utilizabilității site-ului web pe care o puteți face în mod independent., așa că, hai să mergem:
Viteza de încărcare a resurselor Internet. Statistici că site-ul nu trebuie să pornească în mai mult de 2-3 secunde. Pentru fiecare secundă de timp, potrivit statisticilor, se pierd aproximativ 10% dintre utilizatori. În plus, acest indicator este inclus în lista factorilor de clasificare pentru o resursă Internet.
Geolocalizarea. Conținutul versiunii principale a site-ului ar trebui să fie în limba în care comunică potențialii dvs. clienți.
Adaptabilitatea aspectului. Resursa-Wb ar trebui optimizata pentru toate rezoluțiile ecranului. Dar cel mai important lucru este că site-ul este adaptat dispozitivelor mobile așa cum preferă motoarele de căutare acum, iar utilizatorii se conectează din ce în ce mai mult de pe telefoanele lor mobile.
Structura unificată și proiectarea interfeței. Atunci când se dezvoltă un design de site, este necesar să se construiască o singură structură de site și un singur design de site. Acest lucru permite utilizatorului să nu se piardă pe site și să se concentreze asupra informațiilor pe care le caută.
Amplasarea elementelor importante ale site-ului. Există câteva elemente ale site-ului care trebuie plasate în partea de sus a site-ului, și anume sigla companiei, bara de căutare și informații de contact.
Unicitatea faviconului. Acesta este un fel de siglă care este afișat în partea de sus a filei deschise cu site-ul dvs. În plus, faviconul original vă permite să atrageți atenția utilizatorului în rezultatele căutării.
Lucrul corect al tuturor scripturilor. Acest lucru este valabil mai ales pentru derularea pe site. În primul rând, ar trebui să fie încorporat cu un clic la sfârșitul paginii pentru a derula rapid în sus.
După ce indicatorii generali ai auditului de utilizare sunt gata, puteți începe să analizați pagina principală:
Pagina principală a resursei Internet ar trebui să conțină:
În plus, pe pagina principală, puteți instala un glisor cu cele mai bune oferte de bunuri și servicii, o bară de căutare internă și recenzii ale clienților.
Spre deosebire de căutarea internă, navigarea pe site este limitată la navigarea doar către pagini predefinite. Dar nu uitați că navigarea pe site este esențială pentru orice tip de resursă Internet.
Puncte de luat în considerare la auditul utilizării navigării pe site:
Efectuarea unui audit de utilizare nu se referă doar la aspectul vizual al resursei web, ci și la informațiile postate pe aceasta.
Analiza conținutului de pe site nu se limitează doar la proiectarea acestuia, ci privește și următoarele puncte:
Aveți nevoie de un audit site-ului web? Contactați specialiștii Studio Webmaster și obțineți o consultație calificată gratuită, precum și o ofertă comercială profitabilă. Oferim servicii IT profesionale în Moldova de peste 10 ani.
S-ar putea să vă intereseze celelalte servicii ale noastre, de exemplu, un audit al unui magazin online.