Optimizarea după motoarele de căutare – un atribut obligatoriu al companiilor care doresc să obțină succes pe internet și să primească clienți noi din lista de rezultate. Antreprenorul are mai multe posibilități: să se adreseze freelancerilor, unui SEO studiou profesionist sau să angajeze un specialist SEO.
În acest articol vă vom spune care sunt avantajele și neajunsurile fiecărei variante, vom enunța cum se formează prețurile pentru promovarea SEO și după ce parametri alegem construcția optimă.
Există trei modalități de bază, de achitare a specialiștilor în promovare: lunară, pe oră, pe proiect/sarcină (o singură achitare). Dacă aveți un site voluminos, atunci achitarea pe oră poate fi mult mai mare decât bugetul de care dispuneți pentru serviciile de marketing.
Achitarea unică are dezavantajele ei: angajatul poate să nu fie cointeresat să presteze serviciile pe o durată mai mare și să efectueze lucrul necalitativ.
Salariul lunar fix reprezintă o variantă optimă pentru avansarea în motor, împreună cu care primiți:
Suportul permanent al proiectului: în orice moment puteți să puneți întrebări sau să cereți soluționarea operativă a problemelor.
Înțelegeți clar câți bani veți plăti pentru următoarele 3-6 luni de promovare și pe ce profit puteți miza.
Această metodă de formare a prețului este justificată, dacă dvs.:
Planificați strict timpul și bugetul. Un exemplu bun – magazinul online. În el extindeți periodic linia de produse și optimizați noile pagini online după motorul de căutare.
Sunteți deja în TOP și trebuie să mențineți rezultatul. Factorii de clasare a site-urilor se schimbă permanent, de aceea, pentru menținerea pozițiilor înalte este indispensabil să desfășurați regulat lucrări de optimizare.
Reprezentantul unei afaceri mici. Dacă activitatea dvs. antreprenorială este îngust specializată și dispuneți de instrumente limitate de atragere a traficului din căutare, atunci achitarea lunară și fixă a serviciilor va fi soluția ideală.
Înainte de a încheia un contract cu specialistul sau compania particulară, obligatoriu concretizați ce va include serviciul de promovare SEO. Prestatorul trebuie să enumere un șir exact de lucrări, pe care dvs. le veți urmări pe parcurs și veți aprecia calitatea realizării lor.
La întocmirea sarcinii tehnice de prestare a serviciilor SEO în compania Studio Webmaster, întotdeauna se indică lucrările exacte, care vor fi efectuate în cadrul optimizării interne a site-ului, de exemplu. De obicei, pachetul de bază include:
Serviciile de optimizare externă presupun și cumpărarea linkurilor/legăturilor (amplasarea referințelor despre site, a linkurilor pe portalurile tematice, mass media), dar și înregistrarea în cataloguri, forumuri și crowd-marketing.
Succesul promovării prin motoarele de căutare, dar și prețul acesteia, depinde în mod direct de realizatorul pe care îl alegeți și experiența lui. Dumneavoastră aveți două posibilități: fie vă adresați unei companii de profil, cu multă experiență în domeniu IT, fie colaborați cu freelancerii, care propun o promovarea ieftină a site-ului, dar nu puteți fi sigur de obținerea rezultatului dorit.
Ar fi straniu să găsiți o agenție SEO renumită, cu sarcini financiare suplimentare (arenda oficiului, achitarea salariului și altele), care ar solicita sume mici pentru prestarea serviciilor.
Factorii suplimentari, care influențează costul final:
Serviciile de optimizare pentru motoarele de căutare se bazează pe analiza aprofundată a concurenților și înțelegerea completă a principiilor de funcționare. Ele influențează direct rezultatul, dar cu toate acestea, nici Google, nici Yandex niciodată nu divulgă cum funcționează algoritmii lor.
Reiese că activitatea specialistului SEO depinde de a treia parte – algoritmii de căutare. De aceea, este practic imposibil să estimați când anume site-ul dvs. va fi în top.
Aici rolul principal este jucat de experiența realizatorului. Datorită ei, se cunoaște cum lucrează motoarele, ce acțiuni îmbunătățesc rapid clasarea și ce acțiuni trebuie evitate. Aceste cunoștințe vă economisesc timpul și banii, însă ele trebuie plătite.
„Dacă responsabilul vă garantează „un rezultat de 100%” sau „promovarea site-ului ieftin și rapid”, atunci probabil acesta nu cunoaște specificul promovării SEO sau vă minte intenționat”:
Perioada minimă, după care dvs. veți observa efectul pozitiv al SEO reprezintă 3 luni. Da, nu este rapid, în schimb veți primi rezultate durabile. Apropo, dacă nișa de afaceri are puțini concurenți, iar site-ul se promovează într-o regiune exactă (de exemplu, în Moldova), atunci putem să îl ridicăm în TOP 1 chiar și în 2 luni.
De regulă, ei promit că vor ridica site-ul dvs. în TOP pentru o sumă simbolică (de la 50-70 dolari pe lună). Propunerile sunt într-adevăr atrăgătoarer, pentru că nu se taxează suplimentar spațiul, publicitatea, contabilitatea și altele. Însă, dacă solicitați portofoliul și propunerea comercială, cel mai probabil veți fi dezamăgit. Pe lângă asta, un freelancer nu poate efectua singur un volum mare de lucrări, realizarea lor fiind posibilă doar prin eforturile unei echipe întregi.
Colaborarea cu un specialist SEO particular, necunoscut este mereu însoțită de riscuri. De exemplu, promovarea ieftină a site-ului poate să nu aducă nici un fel de rezultate sau termenul stabilit poate fi încălcat.
În ceea ce privește freelancerii cu experiență, de regulă, aceștia sunt încărcați sau solicită o plată care nu se diferențiază mult de costul serviciilor din agenții.
Majoritatea antreprenorilor consideră că specialistul IT din cadrul companiei trebuie să soluționeze toate tipurile de probleme care țin de site.
De asemenea, este suficient de dificil să estimați profesionalismul potențialului candidat. Nefiind specializat în domeniu, nu aveți posibilitatea de a verifica real capacitățile viitorului angajat.
Din punct de vedere financiar, angajarea specialistului în echipă nu mereu reprezintă o soluție optimă: anumite companii propun un preț lunar mai mic decât mărimea salariului, pe care îl veți plăti specialistului SEO „propriu”.
Optimizarea după motoarele de căutare reprezintă un șir întreg de măsuri, de aceea cel mai bine e să vă adresați unei companii cu experiență – specialiștilor de profil, care vor diviza între ei diferite aspecte ale lucrului asupra proiectului:
Acestea sunt persoanele care pot lucra în echipă și dispun de zeci de proiecte realizate cu succes. Adresându-vă la Studio Webmaster, dvs. primiți confirmarea documentară a înțelegerilor noastre. În acest fel, reușiți să evitați orice încălcare a termenului de realizare și prestarea necalitativă a serviciilor. Noi lucrăm pentru rezultat și propunem prețuri concurențiale în domeniu. Specialiștii noștri vă vor putea explica cât mai clar ce este optimizarea site-ului web și în ce constă practic promovarea.
Vă vom expedia propunerea comercială cu cifrele exacte de promovare a site-ului în decurs de 24 (maxim 32) de ore din momentul cererii. Telefonați!