Abundența de publicitate, atât offline, cât și online, oferă o mare varietate de posibilități de a vă promova resursele. În fiecare an, publicitatea pe internet se dezvoltă activ, ceea ce a depășit de mult publicitatea offline. Dar cum înțelegeți ce publicitate pe internet va fi cea mai eficientă pentru dvs.? Pentru a înțelege această problemă, ar trebui să aveți cel puțin o înțelegere de bază a tipurilor de publicitate online.
Internetul este cel mai dezvoltat segment al pieței publicitare. Ponderea sa din ianuarie până în martie 2020 este de 600 de milioane de dolari, iar această cifră continuă să crească. Ponderea pieței de publicitate în 2020 a fost: televiziune (12%), radio (5%), presă (13%). Toate celelalte au fost destinate publicității online, iar aceasta este cea mai mare parte a procentului de 70%.
Indiferent de tipul de publicitate pe internet, putem evidenția următoarele avantaje:
Direcționarea țintă. Instrumentele de publicitate pe Internet vă permit să analizați complet și să determinați cu exactitate parametrii necesari pentru segmentarea potențialilor utilizatori: vârstă, interese, locație etc., ceea ce vă permite să sporiți uneori eficiența publicității.
Contactați „tete-a-tete”. Comunicarea devine personalizată, datorită contactului direct al utilizatorului cu resursele Internet atunci când caută informațiile necesare.
Percepția prin diferite canale. Eficacitatea publicității poate fi crescută de multe ori prin plasarea nu numai a informațiilor text, ci și a fotografiilor, videoclipurilor, gifurilor și o abordare integrată, ceea ce ne oferă publicitatea pe internet.
Respectarea intereselor utilizatorului. Înțelegerea publicului țintă vă permite să reglați fin publicitatea fără a pierde un buget suplimentar și a primi trafic vizat.
Controlul bugetului. Majoritatea instrumentelor de publicitate online vă permit să configurați și să controlați bugetul unei companii de publicitate, precum și să îl ajustați în acest moment.
Cum se lansează publicitate eficientă pe internet? Cel mai important lucru aici este să vă asigurați că reclama dvs. poate fi văzută de cât mai mulți potențiali cumpărători. De aceea, publicitatea pe Internet câștigă o popularitate atât de frenetică, deoarece aici puteți găsi atât surse vizate de plasare, cât și configurați publicitate detaliată pentru publicul dvs.
Să vedem ce poate fi o publicitate online eficientă:
Promovare SEO. Una dintre cele mai populare surse de trafic, care implică un set de măsuri care vizează clasarea unei resurse web în motoarele de căutare de top. Acest tip de publicitate nu este potrivit pentru toată lumea, deoarece necesită răbdare pentru a realiza o optimizare completă a site-ului extern și intern. În medie, pentru o astfel de publicitate eficientă pe internet ca servicii SEO promovarea site-ului web este necesară de la trei sau mai multe luni (în funcție de nișă și de starea tehnică inițială a resursei Internet).
Un tip destul de costisitor de publicitate pe internet, dar un site optimizat corespunzător SEO o singură dată, vă va aduce trafic orientat constant pentru o lungă perioadă de timp.
Publicitate contextuală. Acestea sunt reclame cu imagine și text plătite furnizate de sistemelor (motoarele) de căutare, care sunt afișate numai acelor utilizatori care caută în sistemele (motoarele) de căutare informații despre interogările cheie specificate într-o companie de publicitate. Acest tip de publicitate pe internet este destul de popular și solicitat, dar are și dezavantajele sale, și anume:
Afișarea anunțurilor depinde în mod direct de bugetul companiei de publicitate;
Există riscul de a obține trafic de calitate scăzută din cauza setărilor incorecte ale companiei de publicitate (este mai bine să le încredințați specialiștilor);
Unii utilizatori au o atitudine negativă față de publicitatea plătită.
Publicitate banner. Un tip de publicitate eficientă pe Internet, care este un blog grafic sau text postat pe site-uri cu un link către resursa dvs. web. Există două tipuri de anunțuri banner: contextuale și staționare.
Promovare SMM. Un instrument destul de convenabil pentru crearea imaginii unei companii. Scopul final al oricărei promoții SMM este de a posta cât mai multe mențiuni despre companie pe rețelele de socializare. Ar putea fi crearea de grupuri tematice, postări sistematice? Participare activă la comentarii în articole și grupuri tematice cu plasarea de linkuri către resursa dvs. web. În primul caz, utilizatorul vede banner-ul numai acelor companii care se potrivesc temei sale. Și în al doilea, este afișat pe toate resursele web.
Publicitate nativă. Publicitate răspândită pe internet, care este încorporată în text sau informații grafice fără a le evidenția în mod explicit. De exemplu, companiile mari recurg la această metodă atunci când își promovează bunurile în filme, când într-o scenă personajul principal apelează pe un telefon mobil, ar fi frumos să măriți și să direcționați obiectivul camerei către smartphone, realizând astfel publicitate ascunsă. De asemenea, bloggerii recurg la aceste metode simple, realizând în același timp profituri bune.
Fără a ține cont de site-ul companiei în sine, următoarele sunt cele mai populare platforme de publicitate, cum ar fi:
Medii de internet, web site-uri. Sunt platforme tradiționale de publicitate pe internet. Cât de eficientă va fi o astfel de publicitate depinde de alegerea subiectului site-ului și de tipul de publicitate utilizat. De exemplu, articolele de specialitate și publicitatea nativă ajută la îmbunătățirea imaginii companiei dvs., iar utilizarea publicității contextuale în rețelele de căutare va da un flux uriaș de trafic într-un timp scurt.
Retele sociale. Cred că nu este un secret pentru tine că rețelele sociale sunt cel mai mare public de pe internet - chiar și unul leneș are un cont de Facebook și Instagram. Social media oferă un număr mare de instrumente pentru plasarea eficientă a anunțurilor. Astfel, puteți face reclame pe rețelele de socializare utilizând o postare banală sau creând și promovând un grup tematic. În plus, aici puteți găsi publicitate cu plată (pe principiul publicității contextuale în motoarele de căutare). De exemplu, Facebook oferă personalizarea publicității direct în contul său Facebook Ads și oferă o analiză completă a acesteia utilizând sistemul de analiză Facebook Pixel.
Bloguri. Un instrument destul de eficient pentru publicitatea ascunsă și formarea imaginii companiei. În fiecare zi, bloggerii devin din ce în ce mai populari și dacă un autor de blog celebru vă recomandă produsul, publicul său țintă îi va asculta părerea. Costul plasării unei astfel de reclame va depinde de popularitatea bloggerului. Cu toate acestea, resursa dvs. personală poate deveni și o sursă de trafic, de exemplu, rularea blogul TikTok poate atrage atenția unui public tânăr.
Gazduire video Youtube.Cea mai mare și una dintre cele mai vizitate resurse de internet din lume este găzduirea video Youtube. A avea (Deținerea) o cantitate imensă de plasare eficientă a anunțurilor deschide oportunități enorme. Aici puteți plasa reclame pe canalul dvs., vă puteți desfășura și promova marfa (brand (marca)) în general și puteți utiliza, de asemenea, publicitate cu plată de pe Youtube.
Publicitatea pe internet și, în general, marketingul pe internet a fost consolidată mult timp ca un factor cheie în dezvoltarea afacerilor moderne. Imaginați-vă, în fiecare an, piața comerțului pe internet crește cu 20-25% și acesta este doar comerț oficial pe internet.
Fără îndoială, Internetul este cea mai mare platformă de publicitate din secolul XXI. Dar pentru ca firma dvs. de publicitate să aibă succes, nu este nevoie doar de utilizarea metodelor de tip șablon de publicitate pe internet, care pot consuma pur și simplu bugetul fără a primi trafic vizat, ci de o promovare complexă, unde este necesar să se combine atât eficiența publicității plătite (contextuale), cât și promovarea organică a web resurselor sub formă de promovare SEO și SMM.
Mai aveți întrebări pe această temă? Contactați specialiștii Studio Webmaster și primiți o consultare gratuită a experților. Vă vom ajuta să găsiți clienți noi, precum și să câștigăm dragostea și afecțiunea utilizatorilor de internet printr-o publicitate online eficientă.