Cu apariția rețelelor sociale, a fost creat un nou canal de comunicare, foarte dinamic și sigur între un business și potențialii clienți.
Utilizarea potențialului rețelelor sociale ca sursa de informație despre realizările și avantajele competitive ale companiei devine succesiv obiectivul unui număr tot mai mare de companii care, urmând exemplul țărilor occidentale, introduc principalele elemente de optimizarea rețelelor de socializare și strategii de marketing social media.
Optimizarea site-ului web pentru rețelele sociale (SMO- Social media optimization) și marketingul social media (SMM- Social media marketing) – sunt doi termeni noi care determina utilizarea de marketing a tendinței rețelelor de socializare în promovarea afacerilor. Foarte des, oamenii încurca acești termeni sau folosesc ca sinonime, ce se întâmplă datorita probabil unei neînțelegeri inițiale în definirea acestor termeni.
Pentru informarea dvs., SMO – este un concept introdus pentru prima dată de Rohit Bhargava, vicepreședintele senior de Strategie și Planificare in Ogilvy Public Relations Worldwide, în cele cinci reguli ale lui pentru optimizarea site-urilor web pentru rețelele sociale. Aceasta se referă la optimizarea resurselor companiei cu privire la creșterea popularității lor în comunitățile online: rețele sociale, bloguri, grupuri de discuții. Popularitatea crescută a site-ului contribuie atât la creșterea numărului de link-uri care direcționează pe site, ceea ce are un efect pozitiv asupra poziției în cererile in motoarelor de căutare, cât și la promovarea brandul.
La rândul lor, serviciile de SMM la un preț democratic – sunt crearea și promovarea contentului în comunitate și comunicarea de marketing cu comunitățile online.
Așadar, optimizarea rețelelor sociale înseamnă introducerea corectă in tendințele rețelelor de socializare pentru a vă promova produsele și serviciile sub formă de marketing social media. Optimizarea pentru rețelele sociale se referă la procesele care au loc pe site-ul companiei; în timp ce marketingul social media se referă deja la activități care depășesc acest site web.
Social media marketing – este un mod de combinare a marketing-ului de tragere și împingerea – pe de o parte, toate activitatea este inițiativa noastră, pe de altă parte, un SMM real nu ar trebui să necesite nici o acțiune suplimentară de la noi, cu excepția celei care a inițiat toate acțiunea de la bun început.
Cel mai mare avantaj al marketingului social media este că poate fi folosit de oricine, fără importanta e o corporație cu o mie de angajați sau e o companie locală mică, care dispune doar de un angajat.
Utilizarea SMM pentru a promova afacerea atunci când prețurile sunt cele mai bune – nu este o sarcină ușoară. Acest lucru se datorează parțial faptului că principala forță a dezvoltării rețelelor sociale sunt tinerii, simplu interesați de inovațiile tehnici și de tehnologiile cu open source.
Ei sunt foarte suspicioși de toate formele de promovare a deciziilor comerciale și de afaceri, de asemenea, consideră că astfel mod de abordare a companiilor este incorectă față de tema promovării serviciilor și bunurilor lor în rețelele sociale.
Un spam comun sub forma de adăugare a unui pin in o rețea socială sub forma: "Compania X produce și vinde elegantul Y folosit în Z" sau cu ajutorul altelor metode de expediere este de fapt destinat să fie șters și marcat suspect alte e-mail-uri expediate de aceeași persoană.
Desigur, serviciile SMM la un preț rezonabil au o importanță deosebită. Este o capcana pentru link-urile, care sunt o formă de SMM, și trebuie să înceapă și să se termine cu o reprezentare de o anumită valoare pentru alte persoane. Desigur, rostul ei poate fi definite în moduri diferite.
Probabil ca:
funcțiile utile, nu similara cu cele de pe piață, pe care compania le oferă clienților sai;
marketing viral care include elemente de distracție;
publicație interesantă care se încadrează într-o nișă specifică de piață etc.
Marketingul social media, ca orice altă activitate de marketing, necesită o strategie atent planificată, bazată pe următorii parametri:
așteptări strict definite de la rezultatele activităților SMM;
selectarea corectă a audientei țintă (profilul utilizatorului a rețelei sociale, cititorul unui anumit grup de blog etc.);
mesaj de marketing formulat corect și detaliat;
selectarea corespunzătoare a analelor de informare despre piață;
viziunea utilizării practice a efectelor SMM.
O companie care vrea să se promoveze într-o comunitate ar trebui să devină parte a acelei comunități. O scurtă scrisoare de mulțumire utilizatorilor care au apreciat ideea dvs. în rețeaua socială, răspunsurile la comentariile pozitive și negative ale utilizatorilor, eliminarea ne siguranțiilor pot ajuta la stabilirea unui contact real cu comunitatea, la câștigarea încrederii în ochii ei. SMM– nu este un așa numit gest "de o singură dată".
Atunci când promovați o idee, asigurați-vă că adăugarea unui link pe pagina în care este afișat este foarte simplă. Comoditatea accesului poate lua forma de un link gata făcut cu o informație precum ca: ''Dacă, considerați că acesta informație poate fi utila și altora, trimiteți acest link sau afișați pe site-ul dvs.'' Nu trebuie să uităm de butoanele care vă permit să adăugați un link de pe această pagină la principalele site-uri de rețele sociale.
Static, foarte formal al companiei site-ul web nu vă permite să comunicați cu utilizatorii de social media. Cel mai simplu și mai ușor in cadrul implementării canal de astfel de comunicare poate fi blogul companiei, prin care nu numai că puteți informa "liber" despre cele mai apropiate servicii ale companiei, ci și stabiliți relații cu blogosfera, asigurați rezultatele testelor de bunuri și servicii etc.
Tinerii, tendențioși spre inovare, au cea mai mare pondere în rețeaua social. Ei caută în mod constant ceva nou pe care nu l-au mai văzut până acum. Înainte de a începe o campanie virală care e orientata către comunitățile online, are rost de a cerceta primele pagini ale unui site de socializare, să va gândiți dacă există lucruri pe care le puteți face pentru a va prezenta afacerea într-un mod pe care nimeni nu l-a mai prezentat până acum.
Transmiterea de valori către comunități necesită relații de termen lung și încredere în companie și în ideile ei. Fiecare formă de promovare a SMM la un preț accesibil prezintă riscul de alienare a comunității și riscul lipsei unui efect măsurabil din anumite acțiuni. Chiar dacă cineva a reușit să obțină un mare succes în campania SMM, mai devreme această persoană a avut probabil multe activități care s-au încheiat cu eșec. Singura modalitate de a obține succes garantat este perseverența și consecvența în acțiunile dvs.
Mesajul care se dorește a fi transmis către comunități trebuie să fie autentic și natural. Orice modalitate de a construi poziția "pe scurtături", fără a oferi beneficii tangibile și beneficii măsurabile pentru comunități, vor fi mai devreme sau mai târziu expuse.
Este de așteptat ca în Moldova, urmând exemplul țărilor occidentale, SMM să devină tot mai popular în fiecare an și să ajungă la un număr mare de utilizatori. Creșterea concurentei pe piața internă, precum și dezvoltarea comunităților online va contribui la apariția a mai multe forme valoroase și mai puțin agresive de mesaje de marketing, care vor dovedi de multe ori că o idee bună și bine gândită aduce rezultate mai bune, decât mii de lei cheltuiți pentru ceea ce se crede a fi un model vechi, stabilit.
Noi, cei de la Studio Webmaster, suntem gata să oferim servicii de promovare SMM - iar prețul cu siguranță va fii potrivit pentru un cetățean cu nivelul de trai mediu din Moldova.