Numeroase aspecte au un impact direct asupra vânzărilor online. Printre acestea se numără aspectul site-ului comercial, atractivitatea gamei de produse, nivelul de servicii, conținutul site-ului și detalii tehnice, cum ar fi viteza de răspuns la solicitări sau încărcarea site-ului. Apoi, mai sunt poziționarea, marketingul și avantajele competitive. Dacă rata de conversie a unei piețe nu este foarte impresionantă, probabil că ceva s-a blocat. Pentru a pune în aplicare schimbările corecte, trebuie să știți exact ce și cum funcționează. Acesta este scopul unui audit al site-ului unui magazin online.
Se întocmește un raport specializat cu privire la rezultatele inspecției. Un document bine pregătit ar trebui să conțină informații despre volumul de muncă efectuat (o listă a componentelor testate), concluzii (care elemente funcționează bine și care ar trebui îmbunătățite, care este esența problemelor diagnosticate), precum și îndrumări valoroase cu privire la soluțiile care ar trebui implementate pentru a îmbunătăți performanța magazinului online. Merită să ne amintim că acuratețea constatărilor și eficiența întregului proces pot fi compromise dacă efectuați modificări înainte de a comanda serviciul în cauză. În general, nu trebuie să vă pregătiți pentru expertiză. Dimpotrivă - scopul este de a monitoriza zilnic performanța resurselor comerciale.
Un audit SEO profesionist constă în mai multe etape importante - indiferent dacă este vorba despre un magazin online sau despre un alt site de valoare pentru client. Numai executarea corectă a acesteia și o tranziție lină de la un punct de lucru la altul sunt considerate cheia succesului, adică un sondaj de înaltă calitate.
În cazul magazinelor online, există mai multe etape:
O analiză a nevoilor și un plan de marketing reprezintă prima și cea mai importantă fază, indiferent dacă este vorba de o afacere mare sau mică, fie că este la început de drum, fie că se află pe piață de ceva timp.
Factorii de pe pagină - linkuri interne orientate, conținut din magazin și elementele constitutive ale site-ului web. Pur și simplu, un studiu în acest sens ne va spune dacă anumite elemente, cum ar fi meta descrierile sau titlurile, au fost concepute corect. Bineînțeles, fără a uita de codul important, a cărui corectitudine este de cea mai mare importanță aici.
Indicatorii off-page sunt toate componentele care influențează piața, dar care se află de fapt în afara acesteia. Printre acestea se numără semnalele social media și factorii de legătură externă.
Selecția cuvintelor-cheie se referă la frazele cheie pentru un magazin web. Este secretul succesului atunci când vine vorba de orice acțiune SEO care trebuie întreprinsă. Dacă nu este monitorizat în mod corespunzător, se poate întâmpla ca, în ciuda rezultatelor ridicate în motoarele de căutare pentru anumite cuvinte-cheie, efectul pozitiv asupra cifrei de afaceri să nu fie vizibil.
Evaluarea profilului de linkuri al unui magazin online constă în evaluarea atentă a linkurilor externe deja primite în scopul poziționării. Aceasta se referă la calitatea, subiectul, forma legăturii (grafică sau textuală) și modul în care sunt încorporate.
Analiza și recomandările de conținut de pe site implică examinarea tuturor textelor, dar sunt luate în considerare categoriile și produsele. Tot conținutul este verificat în ceea ce privește unicitatea și nivelul de saturație a frazelor. După un audit aprofundat al site-ului, se fac recomandări utile pentru orice modificări care ar trebui aduse acestor aspecte.
Analiza magazinelor concurente este o etapă extrem de importantă în cadrul asistenței de audit. Studiul competiției oferă o mulțime de informații și ajută la luarea unei decizii cu privire la calea de urmat. Evaluarea concurenței are ca scop verificarea altor magazine online populare cu aceeași gamă de produse sau cu o gamă similară de produse prin intermediul linkurilor și frazelor la care s-a decis să se facă referire.
Cercetarea tehnică include viteza de încărcare, performanța pe gadgeturi, vizibilitatea și nivelurile de indexare, instalarea Google Search Console și Google Analytics (fără datele colectate acolo, verificarea este dificilă).
Analiza site-ului magazinului online este o soluție de interes în primul rând pentru antreprenorii care au experiență în comerțul online sau care sunt pe cale să facă primii pași în industria comerțului electronic. Pentru cei care sunt pe piață de mult timp, acest serviciu vă permite să aflați dacă totul este așa cum ar trebui să fie sau dacă merită să schimbați și să îmbunătățiți unele componente. Pentru cei care abia intenționează să înceapă o afacere pe World Wide Web, un astfel de studiu este un început bun de a porni cu dreptul și a urca pe scara popularității, făcând o concurență solidă în această nișă. În acest caz, un specialist Studio Webmaster este gata să vă ajute la fiecare pas - de exemplu, la alegerea platformei și apoi la optimizarea conținutului.
Și dacă doriți să faceți singur analiza și promovarea magazinului online, vă recomandăm să citiți articolul nostru despre cum să utilizați Google trends.