+(373) 60-10-6666Contacta╚Ťi-ne
Con╚Ťinut
Copywriting

[Cu exemple] Sarcina tehnic─â ├«n limbaj clar: cum s─â ├«naintezi o sarcin─â corect─â copywriter-ului ╚Öi s─â supravie╚Ťuie╚Öti

  1. Principala
  2. Blog
  3. Copywriting
  4. [Cu exemple] Sarcina tehnic─â ├«n limbaj clar: cum s─â ├«naintezi o sarcin─â corect─â copywriter-ului ╚Öi s─â supravie╚Ťuie╚Öti
Timp de citire: 11 minute
Nu ave╚Ťi timp s─â citi╚Ťi?
L─âsa╚Ťi o cerere
 

Comunicarea dintre client ╚Öi copywriter poate fi comparat─â cu mi╚Öcarea trenurilor: trenul nu va ajunge din punctul A în punctul B, când calea ferat─â se întrerupe la mijloc de drum sau nu este corect construit─â. Dac─â realizatorul nu va primi o informa╚Ťie complet─â ╚Öi sigur─â, el nu va putea scrie un text bun ╚Öi expedia clientului sarcina executat─â.

În articolul trecut, deja am scris de ce dup─â sarcina dumneavoastr─â tehnic─â se scriu texte rele. Ast─âzi, noi vom povesti cum s─â construi╚Ťi calea ferat─â cu destina╚Ťia „client – copywriter” (în colo ╚Öi înapoi) ╚Öi s─â supravie╚Ťui╚Ťi. Vom detalia cum face╚Ťi comunicarea clar─â pentru ambele p─âr╚Ťi. Cu siguran╚Ť─â, vom începe cu baza – determinarea terminologiei de baza.

 

Ce este sarcina tehnică și de ce trebuie să o scriem?

În copywriting, sarcina tehnic─â este un document, în care clientul (des fiind reprezentat de specialistul SEO) î╚Öi expune detaliat cerin╚Ťele fa╚Ť─â de scrierea con╚Ťinutului textual, dar ╚Öi criteriile dup─â care acesta va fi apreciat. Dac─â în rezultat textul nu corespunde criteriilor indicate (de exemplu, % de unicitate, rata de spam), clientul este în drept s─â nu achite sarcina, pân─â nu vor fi efectuate modific─âri.

Este necesar s─â remarc─âm c─â pentru întocmirea corect─â a sarcinii tehnice, trebuie s─â pute╚Ťi analiza afacerea dumneavoastr─â, concuren╚Ťii, publicul ╚Ťint─â, sa deveni╚Ťi pu╚Ťin comerciant ╚Öi s─â în╚Ťelegi ce este optimizarea con╚Ťinutului site-ului ╚Öi ce rol are aceasta pentru promovarea resursei în motoarele de c─âutare.

Sarcina tehnic─â trebuie întocmit─â pentru:

  • expunerea structurat─â a cerin╚Ťelor;

  • indicarea termenelor de scriere;

  • ad─âugarea informa╚Ťiilor specifice/ preferin╚Ťelor;

  • limitarea ideilor realizatorului, prin indicarea tematicii ╚Öi a solicit─ârilor cheie;

  • indicarea criteriilor de apreciere/verificare a textului.

Informa╚Ťiile exacte ╚Öi complete din sarcina tehnic─â asigur─â ob╚Ťinerea unui text maximal util pentru afacere, adic─â va realiza func╚Ťia de care ave╚Ťi nevoie (vinde, înl─âtura dezacordurile, informa ╚Öi altele). Acest document reprezint─â un limbaj unificat dintre client ╚Öi realizator, de aceea trebuie s─â fie întocmit cu respectarea anumitor reguli.

 

Ce parametri ai textului influen╚Ťeaz─â promovarea?

Înainte de a oferi instruc╚Ťiuni cu privire la scrierea sarcinii tehnice, vom analiza valoarea con╚Ťinutului pentru promovare în sistemele de c─âutare ╚Öi mai exact, despre caracteristicile lui cheie. Acest fapt v─â va permite s─â în╚Ťelege╚Ťi mai bine importan╚Ťa ╚Öi necesitatea compunerii sarcinii tehnice.

Unicitatea

Aceasta este valoarea care indic─â lipsa dubl─ârilor (textelor indentice), plasate pe internet ╚Öi totodat─â – unul din primele criterii, dup─â care motoarele de c─âutare evalueaz─â calitatea con╚Ťinutului de pe pagin─â. Indicele dat se calculeaz─â în procente. Diferen╚Ťiem unicitate real─â ╚Öi de sens (despre aceasta, mai târziu).

Verificarea unicit─â╚Ťii textului SEO

Dac─â realizatorul este expert în sfera dat─â ╚Öi a scris un text de la zero, înc─â nu e sigur c─â acesta va fi 100% unic. Ce poate diminua unicitatea:

  • utilizarea terminologiei tehnice, a denumirilor de brand, care nu pot fi înlocuite cu sinonime;

  • utilizarea frecvent─â a cifrelor;

  • utilizarea proverbelor, citatelor, frazelor populare ╚Öi altele.

Cu condi╚Ťia c─â în text se p─âstreaz─â unicitatea semantic─â, elementele enumerate mai sus nu vor influen╚Ťa negativ promovarea. Este important s─â analiza╚Ťi nu doar rezultatele verific─ârii aplica╚Ťiei-antiplagiat, dar ╚Öi s─â reciti╚Ťi atent textul, o dat─â sau de dou─â ori, înainte de a acuza autorul de un con╚Ťinut lipsit de unicitate. Dac─â aplica╚Ťia a g─âsit coinciden╚Ťe dup─â cuvinte precum Adidas sau Puma, nu e nimic stra╚Önic. Îns─â, coinciden╚Ťele de fraze ╚Öi propozi╚Ťii întregi nu trebuie iertate – expedia╚Ťi-le imediat pentru modificare.

Bo╚Ťii motoarelor de c─âutare prefer─â unicitate în tot: în text, imagini, design ╚Öi altele. Ei pedepsesc imediat plagiatul, sub forma sc─âderii pozi╚Ťiei din lista de rezultate. ╚śi Google, ╚Öi Yandex fixeaz─â rapid copy-paste-ul cu algoritmele corespunz─âtoare clas─ârii ╚Öi pedesesc „fur─âtorii”, prin introducerea filtrelor pe site.

Unicitatea semantic─â

Doar unicitatea textual─â nu este suficient─â: con╚Ťinutul trebuie s─â aiba aib─â o valoare semantic─â, o a╚Öa-zis─â valoare ad─âugat─â, sub forma de o dezvoltare larg─â a subiectului, p─ârere a specialistului, nout─â╚Ťi, acutalitate – mai pe scurt, trebuie s─â fie util ╚Öi interesant pentru cititori.

La indexarea paginii, lucr─ârile de c─âutare în primul rând ╚Ťin cont de utilizatorii online. Dumneavoastr─â trebuie s─â proceda╚Ťi la fel, la crearea con╚Ťinutului pentru resursa dumneavoastr─â online, dac─â dori╚Ťi s─â o face╚Ťi atractiv─â pentru motoarele de c─âutare.

Unicitatea semantica poate fi verificat─â doar prin recitirea individual─â a textului. Pentru evaluarea acestui criteriu, deocamdat─â nu exist─â programe speciale.

Spam

Spam-ul este indicele cantitat─â╚Ťii de cuvinte cheie din text, exprimat prin procente. Cu cât este mai înalt procentul de spam, cu atât mai optimizat se consider─â textul. Dar, aici exist─â un mare „DAR”. Con╚Ťinutul exagerat de optimizat este tratat negativ de motoarele de c─âutare.

Excesul de spam presupune utilizarea exagerat─â de cuvinte cheie. Nu este dificil s─â recunoa╚Öte╚Ťi o asemenea lucrare a copywriterului: fiecare fraz─â presupune introducerea unei fraze-cheie, iar la general, textul nu are o semnifica╚Ťie clar─â ╚Öi se cite╚Öte cu dificultate. În calitate de exemplu, vom invoca un fragment din articolul din blogul Yandex pentru speciali╚Ötii web, în care a fost anun╚Ťat─â lansarea unui nou algoritm Baden-Baden:

Textul SEO – o component─â indispensabil─â pentru promovarea site-ului. Din cele mai vechi timpuri, astfel de texte se utilizeaz─â în Rusia pentru SEO, promovare prin motoarele de c─âutare, optimizarea c─âut─ârii ╚Öi promovarea site-ului. Pune╚Ťi-v─â întrebarea, cum se scrie un text SEO ieftin? Defapt, foarte simplu – este suficient s─â v─â adresa╚Ťi specialistului în scrierea textelor SEO în Mscova, Sankt-Petersburg ╚Öi alte ora╚Öe din Rusia. Textul SEO pe care e necesar s─â îl scrie╚Ťi trebuie s─â aib─â dou─â caracteristici importante – trebuie s─â fie un text ╚Öi trebuie s─â fie SEO...”

Elaboratorii sistemelor de c─âutare au promis c─â pentru asemenea texte, site-urile vor fi sc─âdea în clasament, f─âr─â nici un fel de excep╚Ťii. Ei î╚Öi men╚Ťin promisiunea pân─â ast─âzi. Apropo, Google folose╚Öte m─âsuri la fel de drastice pentru supra-optimizare.

Cum determina╚Ťi norma de spam? Tot depinde de serviciul pe care o s─â-l utiliza╚Ťi la efectuarea analizei semantice. Cele mai populare sunt:

1. Advego.com

Se consider─â c─â nici un cuvânt din text nu trebuie s─â dep─â╚Öeasc─â limita de 3-5%. De ce nu e exact? Pentru c─â depinde de volumul ╚Öi îns─â╚Öi cuvântul cheie. De exemplu, cuvântul „u╚Öi” nu poate fi înlocuit cu un sinonim, de aceea el se poate întâlni mai des, dar nu în fiecare propozi╚Ťie, ci doar o data la 200-400 de simboluri. De exemplu, textul de mai jos con╚Ťine un num─âr ordinar de cuvinte cheie, ceea ce e foarte bine:

Elaborarea competent─â a nucleului semantic al site-ului

2. Text.ru

Text.ru de╚Ťine un algoritm diferit de verificarea standard─â ╚Öi, respectiv, indici. Instrumentul dat analizeaz─â ╚Öi colecteaz─â toate cuvintele din text, care se repet─â ╚Öi le consider─â spam. Valoarea optim─â în acest caz este pân─â la 30%, îns─â aceasta se respect─â rar. 30-35% de spam dup─â Text.ru presupune aproximativ 3-5 cuvinte cheie, ceea ce este admisibil pentru articolele cu un coeficient înalt de informa╚Ťii utile.

SEO analiza textului

Acest serviciu indică și cele mai solicitate cuvinte din text:

C─âuta╚Ťi cuvinte frecvent ├«nt├ólnite ├«n text

O analiză semantică mai aprofundată poate fi desfășurată cu ajutorul Istio.com, de exemplu.

Apa

„Apa” reprezint─â valoarea în procente, a cuvintelor din text, lipsite de înc─ârcare semantic─â. Din cauza lipsei de experien╚Ť─â, copywriterii încep─âtori ╚Öi func╚Ťionarii de la bursele de copywriting omit des acest parametru, chiar dac─â acesta arat─â mai bine decât altele cât de pre╚Ťioas─â este informa╚Ťia scris─â.

Mul╚Ťi „toarn─â apu╚Öoar─â” pentru a m─âri volumul textului sau când nu cunosc deloc tema pe care scriu. În rezultat, se nasc asemenea perle:

În ziua de azi, aceasta este cea mai bun─â propunere pe care o pute╚Ťi g─âsi pe internet”

sau

Compania X – lider pe pia╚Ťa de electronice”, care, la rândul s─âu, se responsabilizeaz─â s─â asigure cel mai bun serviciu.

Cititorii ╚Öi algoritmele de c─âutare interpreteaz─â la fel acest tip de informa╚Ťie, considerând-o lipsit─â de sens ╚Öi interes. Cu cât mai mult─â ap─â se g─âse╚Öte în text, cu atât mai pu╚Ťin util e acesta. De aceea, fiecare lucrare a copywriterului merit─â a fi verificat─â, dup─â coeficientul de „ap─â”.

Acest fapt este realizabil cu ajutorul aceluia╚Öi Text.ru. În exemplul de mai jos, indicele de „ap─â” este bun – pân─â la 15%.

Verificarea textelor pentru ortografie

Cantitatea de „ap─â” poate fi determinat─â ╚Öi de Glvrd.ru. Îns─â, serviciul apreciaz─â acest parametru diferit: o not─â mai mic─â de 7 indic─â un text cu mai mult─â ap─â, pe când 10 puncte presupune un con╚Ťinut minin de ap─â.

Verificarea apei textului

De ce structurarea corect─â a textului conteaz─â

Dac─â a╚Ťi scris un text sau un articol bun, care va vinde – sunte╚Ťi abia la jum─âtate de drum. Ca materialul s─â fie lizibil ╚Öi s─â aduc─â profit site-ului web, este necesar s─â-l face╚Ťi atr─âg─âtor pentru vizitatori, din punct de vedere vizual. Acest fapt presupune respectarea regulilor de formatare ╚Öi aranjare a con╚Ťinutului:

Cerin╚Ťe pentru aspectul articolului copywriter

Chiar ╚Öi un text bun dup─â con╚Ťinut, care este structurat r─âu, nu va func╚Ťiona ╚Öi nu va aduce efectul dorit. Invers, indiferen╚Ťa fa╚Ť─â de structura vizual─â a publica╚Ťiei conduce la un coeficient înalt de refuzuri, un indice mic de durat─â medie a sesiunii ╚Öi al╚Ťi parametri negativi pentru cre╚Öterea vânz─ârilor.

 

Cum ├«ntocmim sarcina tehnic─â pentru copywriter: instruc╚Ťiuni detaliate

Pentru copywriter, întocmirea sarcinii tehnice reprezint─â un efort analitic enorm, care în rezultat culege roade: realizatorul se aprofundeaz─â în subiect, iar dumneavoastr─â primi╚Ťi un text pe care a╚Ťi mizat. O parte considerabil─â din sarcina tehnic─â poate fi scris─â o singur─â dat─â: aici ne referim la regulile ╚Öi cerin╚Ťele care trebuie respectate, indiferent de tipul con╚Ťinutului ╚Öi subiectul textului.

În general, elaborarea detaliat─â a sarcinii tehnice ocup─â destul de pu╚Ťin timp. Îns─â, apoi nu va trebui s─â duce╚Ťi o conversa╚Ťie durabil─â cu copywriterul, explicând ╚Öi demonstrând c─â textul scris nu corespunde a╚Ötept─ârilor dumneavoastr─â, iar materialul trebuie modificat a zecea oar─â.

Determina╚Ťi terenul pe care dori╚Ťi s─â plasa╚Ťi con╚Ťinutul

Dac─â ave╚Ťi nevoie de actualizarea unui con╚Ťinut vechi pe site-ul web sau de un text pentru o pagin─â nou─â, care este deja creat─â, indica╚Ťi linkul acesteia. Analizând alte materiale de pe portal, autorului îi va fi mult mai u╚Öor s─â creeze un con╚Ťinut corespunz─âtor cu stilul general al site-ului ╚Öi modul de a scrie.

Scris texte SEO

Descrie╚Ťi tema ╚Öi sarcinile textului

  • De ce fel de con╚Ťinut ave╚Ťi nevoie? Pentru blog, pagina principal─â, într-o anumit─â sec╚Ťiune, pentru mass media, re╚Ťele de socializare, cartela produselor?

  • Ce sarcin─â trebuie s─â îndeplineasc─â textul? S─â vând─â, informeze, elimine dezacordurile, implice?

  • De ce tip de con╚Ťinut ave╚Ťi nevoie? Publicitar, publicitar-informa╚Ťional? Apartenen╚Ťa genului depinde de terenul de plasare a publica╚Ťiei ╚Öi scopurile ei.

R─âspunde╚Ťi la întreb─ârile date ╚Öi formula╚Ťi cerin╚Ťe exacte, ca ╚Öi în exemplul:

Compunerea corect─â a textului

Colecta╚Ťi nucleul semantic ╚Öi frazele tematice (LSI)

Dac─â scrierea con╚Ťinutului reprezint─â unul din pa╚Öii promov─ârii SEO, atunci în sarcina tehnic─â este indispensabil s─â indica╚Ťi ce cuvinte cheie trebuie s─â utilizeze realizatorul pentru un anumit text de pa pagina web. Pentru a colecta un nucleu semantic reu╚Öit, speciali╚Ötii SEO utilizeaz─â servicii gratuite ╚Öi cu plat─â (Yandex.Wordstat, Planificatorul de cuvinte cheie de la Google), dar ╚Öi colecteaz─â manual cele mai relevante solicit─âri cheie.

Structura textului se construie╚Öte pe baza unui nucleu semantic colectat. Cele mai importante cuvinte sunt incluse în titlu ╚Öi subtitlu, iar cele mai pu╚Ťin importante se includ în text. De ce trebuie s─â cunoa╚Öte╚Ťi asta? Dac─â dori╚Ťi s─â ob╚Ťine╚Ťi un material structurat, atunci în sarcina tehnic─â trebuie s─â indica╚Ťi structura textului, cu titluri ╚Öi subtitluri dorite sau s─â cere╚Ťi scrierea lor, ca în exemplul:

Compunerea corect─â a textului pentru site

Ca autorul s─â nu s─â se abat─â de la subiect ╚Öi s─â scrie un material corespunz─âtor a╚Ötept─ârilor dumneavoastr─â ╚Öi a╚Ötept─ârilor cititorului, suplimentar trebuie s─â colecta╚Ťi ╚Öi indica╚Ťi frazele LSI – frazele ╚Öi cuvintele tematice, care îmbun─ât─â╚Ťesc corespunderea paginii web ╚Öi a textului cu solicitarea utilizatorilor online. De exemplu, pentru sintagma cheie „pompe submersibile” în calitate de fraze LSI pot fi:

  • caracteristicile tehnice;

  • principiul de lucru;

  • pentru ap─â murdar─â;

  • pentru fântân─â;

  • pre╚Ť ╚Öi altele.

Cum s─â întocmi╚Ťi lista de cuvinte cheie, într-un mod simplu ╚Öi u╚Öor:

Selectarea cuvintelor cheie pentru scrierea textului SEO

Ce s─â face╚Ťi, dac─â nu ave╚Ťi idee ce presupune un nucleu semantic

Dac─â nu crede╚Ťi mitul conform c─âruia oricine poate colecta nucleul semantic, atunci v─â r─âmân dou─â posibilit─â╚Ťi:

  1. S─â g─âsi╚Ťi un specialist SEO, care va realiza auditul site-ului ╚Öi ulterior va colecta nucleul semantic pentru actualizarea con╚Ťinutului. El v─â va transmite rezultatele muncii, iar dumneavoastr─â ve╚Ťi putea finisa întocmirea sarcinii tehnice.

  2. S─â v─â adresa╚Ťi unei companii IT, care presteaz─â servicii complexe, începând cu auditul site-ului sau elaborarea site-ului, pân─â la scrierea unui con╚Ťinut optimizat ╚Öi orientat spre client. În acest caz, dumneavoastr─â nu ve╚Ťi mai avea nevoie s─â întocmi╚Ťi sarcina tehnic─â ╚Öi s─â în╚Ťelege╚Ťi particularit─â╚Ťile procesului. Site-ul va fi completat cu un con╚Ťinut nou ╚Öi va fi gata s─â vând─â.

Analiza╚Ťi concuren╚Ťii

Ca s─â în╚Ťelege╚Ťi mai bine de ce fel de texte ave╚Ťi nevoie pentru site, atrage╚Ťi aten╚Ťia asupra la ceea ce scriu concuren╚Ťii dumneavoastr─â. Lua╚Ťi în considera╚Ťie modalitatea de expunere, structura materialelor. Este util s─â v─â uita╚Ťi pe re╚Ťelele de socializare – cu ajutorul lor, deseori pute╚Ťi depista subiectele care atrag ╚Öi implic─â publicul, iar apoi le pute╚Ťi dezvolta pe portalul dumneavoastr─â.

Patru indici cheie – volum, unicitate, spam, ap─â

Noi deja am descris mai sus ce înseamn─â unicitate, spam, ap─â ╚Öi de ce acestea sunt importante pentru promovare. Pute╚Ťi g─âsi un mijloc de aur ╚Öi indica semnifica╚Ťia acestor parametri, care vor fi actuali pentru toate textele, f─âr─â excep╚Ťii:

Verificarea textului pentru unicitate și spam

În ceea ce prive╚Öte unicitatea, aceasta nu poate fi generalizat─â. Ea depinde de subiect, cantitatea general─â ╚Öi suplimentar─â de cuvinte cheie, loc pe pagin─â ╚Öi al╚Ťi factori. Uneori subiectul cere un articol voluminos, iar alteori chiar ╚Öi 1000 de simboluri e prea mult pentru o categorie.

Dac─â ave╚Ťi un portal informa╚Ťional sau un blog ╚Öi nu este necesar s─â v─â limita╚Ťi strict la anumite solicit─âri cheie, atunci pentru indicarea volumului pute╚Ťi s─â v─â îndep─ârta╚Ťi de structur─â:

  • introducerea, de obicei, este scurt─â (pân─â la 500-700 simboluri);

  • blocurile de descriere/metode/avantaje/metode de alegere – de la 1000 pân─â la 1500 simboluri;

  • blocul „De ce merit─â s─â comanda╚Ťi la noi” – 500-700 simboluri.

Dac─â ne îndep─ârt─âm de cantitatea cuvintelor cheie, atunci este de dorit s─â utiliz─âm 1 cheie în intrare direct─â pentru +/- 1000 de simboluri. De exemplu, dumneavoastr─â oferi╚Ťi 4 cuvinte cheie principale ╚Öi 3-5 meta-blocuri în structura textului. Volumul optim în acest caz este de 4000-4500 simboluri f─âr─â spa╚Ťii.”

Oferi╚Ťi informa╚Ťii

Dori╚Ťi un text bun pentru pagina principal─â sau în sec╚Ťiunea „Despre noi”? Visa╚Ťi s─â ar─âta╚Ťi drept o companie profesionist─â, sigur─â ╚Öi popular─â în ochii utilizatorilor online? Acest fapt este imposibil, dac─â expedia╚Ťi o sarcin─â tehnic─â de scriere a unui asemenea text, dar nu oferi╚Ťi nici un fel de informa╚Ťii despre dumneavoastr─â (anul cre─ârii, istoria succesului, premii/realiz─âri, volumul echipei de colaboratori, PUV, puncte cheie de lucru ╚Öi avantajele colabor─ârii cu compania).

Realizatorul începe s─â inventeze sau rescrie textele concuren╚Ťilor, iar în rezultat – în loc de un text care vinde sau un con╚Ťinut de brand primi╚Ťi ╚Öabloanele „noi suntem lideri”, „noi suntem cei mai buni”, „pute╚Ťi avea încredere în noi” ╚Öi alte fraze lipsite de exactitate. În acest caz, copywriterul nu poart─â nici o vin─â, dac─â dumneavoastr─â nu dori╚Ťi s─â oferi╚Ťi o informa╚Ťie ini╚Ťial─â despre companie ╚Öi nu merge╚Ťi la contact, când acesta încearc─â s─â o ob╚Ťin─â, adresându-v─â întreb─âri.

Preferin╚Ťele de structur─â

Principalul scop al întocmirii structurii – deschiderea maxim─â a temei, ca dup─â citirea textului toate întreb─ârile ╚Öi dezacordurile cititorului s─â fie închise. Exist─â dou─â variante de a crea un material structurat logic:

  1. Dumneavoastr─â descrie╚Ťi întreb─ârile care trebuie abordate, dar îns─â╚Öi structura (volumul ╚Öi ordinea blocurilor tematice) r─âmâne la discre╚Ťia autorului. În acest caz, dumneavoastr─â nu pute╚Ťi înainta preten╚Ťii de genul: „Eu vroiam ca introducerea s─â con╚Ťin─â cauzele bolii, iar apoi simptomele. Iar blocul cu simptome trebuie s─â fie mai mare”. La finisarea lucr─ârii, dumneavoastr─â nu ave╚Ťi dreptul de a cere de la copywriter modificarea gratuit─â a textului, dup─â punctele care nu au fost indicate în sarcina tehnic─â.

Aceast─â variant─â va permite economisirea timpului pe întocmire sarcinii tehnice ╚Öi vi se va potrivi doar dac─â dumneavoastr─â colabora╚Ťi îndelungat cu autorul ╚Öi sunte╚Ťi sigur de competen╚Ťa lui. În toate celelalte situa╚Ťii, eu v─â recomand s─â utiliza╚Ťi varianta num─ârul 2.

  1. Dumneavoastr─â descrie╚Ťi detaliat structura:

  • Întocmi╚Ťi H1, H2 ╚Öi H3 sau da╚Ťi sarcina de a determina cuvintele cheie din care acestea trebuie compuse;

  • Concretiza╚Ťi pe scurt, despre ce trebuie s─â fie vorba într-un anumit subtitlu;

  • Specifica╚Ťi dac─â trebuie s─â se utilizeze în text liste sau citate, dac─â da – atunci în ce blocuri.

Expunerea, stilistica, gramatica

Expunerea ╚Öi stilistica sunt determinate în mare parte de tipul ╚Öi scopul con╚Ťinutului ╚Öi, desigur, dorin╚Ťele clientului. Dac─â ata╚Öa╚Ťi la sarcina tehnic─â un link la articolul care v─â place, dup─â modul de expunere, cel mai probabil ve╚Ťi primi un text foarte asem─ân─âtor.

Cum pute╚Ťi întocmi de sine st─ât─âtor cerin╚Ťele fa╚Ť─â de textele informa╚Ťionale ╚Öi articolele din blog:

Lista cerin╚Ťelor pentru con╚Ťinutul ╚Öi stilul de scriere a articolului

Corectitudinea este o întrebare particular─â. Se pare c─â lipsa erorilor gramaticale în text ╚Öi a gre╚Öelilor de punctua╚Ťie reprezint─â o singur─â cerin╚Ť─â, care trebuie respectat─â în mod implicit. Îns─â nu. Copywriter se devine, dar nu se na╚Öte. Când v─â adresa╚Ťi realizatorului, nu întotdeauna pute╚Ťi cunoa╚Öte despre experien╚Ťa acestuia. De aceea, descrierea cerin╚Ťelor de gramatic─â sunt un must-have. De asemenea, e de dorit s─â indica╚Ťi ce servicii trebuie s─â utilizeze autorul, pentru verificarea calit─â╚Ťii materialului scris:

Verificarea textului SEO pentru erori gramaticale

Deadline

Dumneavoastr─â transmite╚Ťi sarcina tehnic─â, copywriter-ul face cuno╚Ötin╚Ť─â cu aceasta, dup─â care se discut─â termenul de realizare a materialului. Îns─â preg─âtirea sarcinii tehnice se prelunge╚Öte des ╚Öi în rezultat, ave╚Ťi nevoie de un text „pân─â seara”.

Nu to╚Ťi realizatorii pot ╚Öi doresc s─â lucreze în termene stricte. Din acest motiv, unica ie╚Öire este adresarea la o agen╚Ťie de copywrting sau o companie IT mare, unde se g─âse╚Öte o echip─â mare de colaboratori ╚Öi este o probabilitate mai mare de a g─âsi un autor liber.

Dac─â sunte╚Ťi un specialist SEO sau un manager de proiect ╚Öi ave╚Ťi nevoie de un material, care s─â fie realizat pân─â la o anumit─â dat─â, merit─â s─â indica╚Ťi termenul:

  • Cu o s─âpt─âmân─â – dou─â înainte, dac─â textul va fi scris de un realizator nou. Dar dac─â nu va reu╚Öi sau va face multe gre╚Öeli? L─âsa╚Ťi o rezerv─â de timp pentru modificarea sau c─âutarea unui nou copywriter.

  • Dup─â 1-3 zile, dac─â lucra╚Ťi cu un autor verificat. ╚Üine╚Ťi cont ╚Öi de propria înc─ârcare, pentru a reu╚Öi s─â verifica╚Ťi textul ╚Öi s─â-l transmite╚Ťi clientului, în formatul necesar.

Enumerare – ce nu trebuie s─â con╚Ťin─â textul

Aceasta poate con╚Ťine interzicerea de a utiliza litera „─â” sau alte cuvinte exacte, de exemplu, spital sau institu╚Ťie într-un text, care face publicitate pentru serviciile unei clinici private. Dac─â pentru dumneavoastr─â este inadmisibil─â utilizarea anumitor cuvinte, fonturi, etc. în publica╚Ťii, indica╚Ťi lista lor.

 

Putem oare întocmi o sarcină tehnică mai simplă și primi un text bun?

Este posibil, dac─â de exemplu sunte╚Ťi un specialist SEO dintr-o companie, în echipa c─âreia lucreaz─â un copywriter cu experien╚Ť─â, care nu are nevoie de explica╚Ťii în ceea ce prive╚Öte regulile de scriere a con╚Ťinutului. În restul cazurilor, varianta: „V─â dau un cuvânt cheie, iat─â articolul concurentului. V─â rog s─â scrie╚Ťi un text dup─â aceea╚Öi structur─â” nu va avea efect. Din cauza lipsei cerin╚Ťelor tehnice, a indic─ârii volumului, specifica╚Ťiilor cu privire la cuvintele cheie (din ce cuvinte s─â se compun─â H1, H2, ce cuvinte s─â se împr─â╚Ötie prin text).

În asemenea situa╚Ťii exist─â o singur─â ie╚Öire – s─â v─â dep─â╚Öi╚Ťi propriile limite ╚Öi s─â întocmi╚Ťi o dat─â o sarcin─â tehnic─â, din care o mare parte va fi utilizat─â ╚Öi pe viitor, f─âr─â modific─âri. Mai târziu, vor fi necesare doar unele modific─âri în structur─â ╚Öi lista de cuvinte cheie din fiecare text nou.

 

Exemplu de o sarcină tehnică întocmită corectă

Concluzionând ce am enun╚Ťat mai sus ╚Öi adunând tot într-un întreg, vom ob╚Ťine o sarcin─â tehnic─â divizat─â în dou─â p─âr╚Ťi: teoretic─â ╚Öi practic─â. Partea teoretic─â presupune indicarea cerin╚Ťelor tehnice, a cerin╚Ťelor fa╚Ť─â de front end, gramatic─â, con╚Ťinut, stilistic─â ╚Öi categorii textuale. De asemenea, aici se includ recomand─ârile cu privire la lucrul cu T3. Punctele care nu v─â intereseaz─â pot fi omise (de exemplu, cantitatea de subtitluri nu conteaz─â pentru dumneavoastr─â).

Lista cerin╚Ťelor tehnice pentru textul SEO

Cerin╚Ťa de a compune un copywriter articol

 

Cerin╚Ťe pentru scrierea corect─â a con╚Ťinutului articolului

Cerin╚Ťe pentru scrierea de texte pentru comer╚Ťul electronic

Huh! Am finisat cu partea tehnică. Acum vom modela partea practică a sarcinii tehnice: vom colecta o listă de cuvinte cheie pentru aceasta și vom stabili structura.

Atrage╚Ťi aten╚Ťia: Informa╚Ťiile au fost inventate ╚Öi se indic─â exclusiv în calitate de exemplu de compunere a structurii.

Compunerea corect─â a meta tag-uri pentru texte

Selec╚Ťie de cuvinte cheie pentru a scrie texte

Acum dumneavoastr─â cunoa╚Öte╚Ťi cum s─â întocmi╚Ťi corect o sarcin─â tehnic─â pentru scrierea con╚Ťinutului textual. Când o ve╚Ťi compune pentru prima oar─â, va fi pu╚Ťin mai dificil, îns─â suportabil (verificat pe propria experien╚Ť─â). Aici, ca ╚Öi la alte începuturi, principalul e s─â începi. Utiliza╚Ťi ghidul nostru pentru construirea sarcinii tehnice ╚Öi ob╚Ťinerea unor texte utile ╚Öi interesante. Noi suntem siguri c─â ve╚Ťi reu╚Öi!

Data Public─ârii : 07.08.2019
Evalu─âri: 0 clasament 0.00
Zadorojna Natalia
Autor
Natalia Zadorojna
Specialist ├«n domeniul content-marketing-ului. Copywriter cu un stagiu de 8 ani. Din anul 2019 sunt redactorul blogului Studio Webmaster. Elaborez strategii pentru acapararea lumii ┼či a content-promov─ârii ├«n particular. Studiez minu┼úios SEO. Iubesc s─â analizez totul ce se mi┼čc─â. Iar, ceea ce nu se mi┼čc─â, eu mi┼čc ┼či analizez :)
Comentarii (0)
Pentru a l─âsa un comentariu, ave╚Ťi nevoie a intra
rating rating rating rating rating
(0.00 din 5 0 note)