Unul din motivele principale este obținerea venitului. Pentru a avea posibilitatea de a obține rezultatul dorit, este necesar de a aduce aplicația pe primele poziții ale rezultatelor căutării, dar și mai bine – chiar pe prima. Aceast fapt este determinat de motivul că 95% de utilizatori nu sunt cointeresați de aplicațiile aflate mai jos de primele câteva, cel puțin la prima căutare. Acest lucru se aplică cât aplicațiilor cu plată, atât și celor gratuite.
Dacă în cazul promovării în Google Play, principiul de lucru e asemănător cu promovarea SEO, unde accentul de bază este pus pe optimizarea internă, atunci în cazul lui App Store sunt eficiente și alte metode. Aceasta, desigur nu înseamnă că e posibilă promovarea în TOP a unei aplicații prost elaborate și inutie. Chestia e că ASO (același SEO, doar că e pentru aplicații) pentru aplicații iOS diferă de ASO pentru aplicații Android.
Optimizarea pentru ambele tipuri de aplicații include lucru asupra cuvintelor cheie, meta-tag-uri și elementelor vizuale (pictograma, screenshot-uri și video). Însă, dacă Google Play ia mult în considerație cuvintele cheie din descriere, atunci App Store se bazează mai mult pe cuvintele cheie din câmpul predestinat acestora și denumire. Iar descrierea ar trebui să fie atractivă și să conțină principalele beneficii ale aplicației.
Calitatea și valoarea componenței, pe care le poate oferi aplicația dv. este ceea ce ocupă primul loc. Este important nu doar descărcarea aplicației de către utilizator, dar și utilizarea continuă a acesteia, ca rezultat fiind comentariile bune lăsate de utilizatorul dat. Poate apărea întrebarea ce treabă au aici comentariile. Și răspunsul va fi, că acestea joacă unul din rolurile cruciale, deoarece există un algoritm special de clasificare a aplicațiilor de la App Store, care se bazează pe recenziile și comentariile utilizatorilor. Compania Apple, permanent își îmbunătățește sistemul de aplicare a algoritmilor pentru o furnizare exactă a rezultatelor căutării conform solicitărilor utilizatorilor. Deci, concluzia este că opinia consumatorilor joacă rolul crucial.
Mai detaliat despre alți factori a clasificării veți afla puțin mai jos, iar în continuare haideți să studiem metodele de bază a promovării aplicațiilor în App Store:
Una din cele mai efective metode de promovare a aplicațiilor în App Store, la fel e destul de rapid. Funcționează în felul următor: pentru faptul că utilizatorul descarcă aplicația și se folosește de ea un oarecare timp, acesta primește diverse bonusuri în calitate de remunerare bănească reală sau virtuală (valută în joc) și multe altele. Astfel, crește traficul și aplicația dv. se mută în TOP-ul categoriei. În ciuda faptului că în general e complicat de a ajunge în App Store, a-și promova aplicația odată ajunsă, e posibil, deoarece magazinul presupune diverse posibilități pentru aplicațiile noi. În contextul metodei date de promovare, App Store poate trimite aplicația dv. pe primele poziții în rubrici de genul ”Top aplicații noi” și tot așa.
Această metodă poate fi denumită – campanie publicitară. Constă în distribuirea informației despre aplicație în rețelele sociale, blog-uri și alte platforme web. Informația poate fi realizată nu doar sub formă textuală, ci și sub forma de videoclip. Astfel, cu siguranță veți obține traficul natural, însă acest fapt nu vă poate garanta transformarea utilizatorilor în clienți. Această metodă e bună, însă în concordanță cu altele, ci nu desinestătătoare.
Este evident faptul că această metodă este efectivă, însă în cazul unei strategii incorecte, poate fi costisitoare. Ca rezultat va fi obținerea pozițiilor de TOP în cel mai scurt timp, respectiv și nr. de descărcări va fi considerabil.
Această metodă constă în trimiterea notificărilor push publicului țintă. Metoda dată se potrivește celor care au un auditoriu țintă mare. În caz contrar e recomandat de ales o altă metodă de promovare.
Pentru ca promovarea aplicației în App Store să decurgă șa maxim de eficient și precis, e necesară cunoașterea factorilor de clasament, adică factorilor care influențează afișarea aplicației în lista de rezultate. Astfel, veți putea redirecționa forțele în timp, schimba strategia de promovare și prognoza rezultatele.
Deci, principalii indicatori la care trebuie să fiți atenți sunt:
Echipa noastră poate nu doar să identifice strategia de promovare potrivită aplicației dv., dar și să seteze toate metricile necesare, cu ajutorul cărora puteți monitoriza funcționarea aplicației dv.
Principalul avantaj pe care-l poate oferi un studio IT profesional este abordarea complexă a procesului de lucru. Experiența și profesionalismul echipei noastre ne permite să alegem și să combinăm corect diverse metode de promovare. Pentru a atinge anumite rezultate, e important de luat în considerație o multitudine de factori, iar pentru aceasta e nevoie de o echipă întreagă de specialiști pe diverse profiluri.
Foarte rare sunt cazurile când o aplicație poate ”nimeri” în TOP desinestătător. Desigur, acest lucru e posibil, însă necesită mult timp și condiția că sunteți deținător a roții de noroc. În toate celelalte cazuri este necesar de efectuat o optimizare bună, de elaborat o strategie de marketing, de atras trafic calitativ și multe altele.
Este important de asigurat aplicația cât cu o calitate bună, atât și cu o promovare efectivă. Un lucru fără altul nu poate fi, dacă vă așteptați la rezultate bune.
Atenție! Dacă nu sunteți complet convins de calitatea aplicației dv., compania noastră IT efectuează nu doar promovarea, ci și dezvoltarea aplicațiilor.
Apelați managerilor Studio Webmaster și vă vom asigura aplicația cu una din pozițiile de frunte în App Store, iar pe dv. cu venitul dorit!