De ce utilizatorii din Internet nu observă publicitatea în rețea?

Mai mult de jumătate din utilizatorii adulți ai rețelei Internet nu pot observa publicitatea în afișarea de căutare Google. Aceasta este anunțul făcut de Ofcom în lucrarea sa recentă: ”Raportul asupra preferințelor și utilizării de către audiența adultă a instrumentelor media”. 
 
Pe de o parte, ar trebui să nu pară ceva extraordinar, dacă cineva nu observă diferența între publicitatea organică și cea ascunsă. Cu toate acestea, în urma studiilor efectuate, mai mulți de 50% din utilizatori nu observă nimic straniu în afișarea de căutare, care este afișată mai jos în imagine.  
 
Un exemplu de publicitate contextuală in Google
 
Ce demonstrează statistica? 
 
În primul rând, trebuie de menționat faptul că în studiul efectuat de Ofcom se utilizau rezultatele căutării pentru solicitarea ”papucilor de plimbare” (walking boots). 
Astfel arăta pagina de afișarea a rezultatelor căutării la momentul studiilor în anul 2015.    
 
 
 Un exemplu de publicitate contextuală în serp 2015
 
 
În studiu se menționează: 
 
”Atenția majorității utilizatorilor se orienta la primele trei rânduri din partea de sus a paginii de căutare. Aceste rânduri se deosebeau prin utilizarea unei etichete de culoarea oranj, unde erau cuvintele ”Ad”. Apoi, respondenții erau întrebați, care este menirea primelor solicitări marcate”. 
 
În așa mod, 1328 de respondenți au putut să răspundă la întrebări dintr-o anchetă specială, 

Raportul utilizatorii înțeleg și nu înțeleg că o astfel de publicitate online
 
40% din utilizatori s-au priceput că aceste rezultate reprezintă publicitate achitată. 
12% - nu cunoșteau ce semnifică acest tip de marcare. 
20% din respondenți considerau că se afișau cele mai populare rezultate. 
28% din numărul utilizatorilor consideră că aceste rezultate ale căutării sunt cele mai relevante din toate posibile. 
 
Astfel, doar 40% din respondenți au putut să răspundă corect la întrebare.   
 
 
Organizatorul sondajului, de asemenea, a divizat rezultatele de căutare între utilizatorii pasionați de internet și cei începători. În calitate de începători, au fost selectați acei utilizatori care folosesc Internetul nu mai des de o singură dată pe an. Dintre toți respondenții, s-au dovedit a fi 160 începători și 1 113 utilizatorii avansați. 
 
Acestea sunt rezultatele căutării pentru utilizatorii noi: 

 Graficul arată numărul de utilizatori văd diferențe între publicitate și organice eliberarea


17% nu au știut ce înseamnă acest indicator 
22% au considerat că acestea sunt cele mai populare tipuri de răspunsuri 
35% din utilizatorii au calificat acest indicator ca cel mai relevant 
26% au considerat că acest fapt indică la publicitate cu plată. 
 
 
Astfel, se poate urmări că doar diferențele dintre utilizatorii experimentați și cei începători sunt nesemnificative. Numărul de începători, care nu cunosc menirea publicității cu plată nu depășește cu mult cifra corespunzătoare, care corespunde utilizatorilor ce au o practică constantă. În general, acest fapt  nu este de mirare. La urma urmei, care este probabilitatea ca un utilizator nou, va înțelege că Google are opțiunea a publicității cu plată. 
 
 
Așa cum se spune în concluzie de la Ofcom, pe parcursul ultimilor ani, motoarele de căutare și-au schimbat metodele obișnuite de furnizarea publicității. Anterior, ea a fost banală și se evidenția destul de clar. Astăzi, ea are mijloace ascunse și discrete mijloace de reprezentare. Cu toate acestea, cum nu s-ar strădui organizatorii motoarelor de căutare, a face publicitate cu plată mai organică este în continuă creștere. Prin urmare, a ascunde interesul furnizorilor de publicitate devine mai dificil și aceștia încearcă să facă mai evidențiat, la nivelul sloganurilor și titlurilor aplicabile. Iar aceasta, la rândul său, împiedică la ”ascunderea” publicității. 
Dar de ce atât de mulți utilizatori nu-și dau seama că aceasta este publicitatea contextuală? Căci înainte de aceste inscripții este un marcaj de culoare portocalie? Cu toate acestea, cum arată practica, acest lucru nu este suficient. La urma urmei, astăzi pe orice pagina din internet poate fi plasat un număr mare și destul de suficient de bannere bine-cunoscute tuturor, cu mențiunea:"Ad". Noi deja nu acordăm atenție, când întreaga pagină este plină de acestea. Prin urmare, publicitatea contextuală nu poate fi atât de lipsită de ambiguitate pentru unii utilizatori. 
 
 Alte studii asupra serviciilor după tipul ”plată pentru click” 

 În 2014 s-au efectuat studii similare, în care firma din Marea Britania ”Bunnyfoot” a reușit să afle că mai mult de 30% din respondenți nu cunoșteau că bannerele de publicitate sunt menite pentru ceea, ca asupra lor să se aplice clicuri, astfel, se efectuează trecerea pe site-ul companiei care reclamează o marfă anumită. Cu toate acestea, acest sondaj a fost efectuat doar șa un număr limitat. Doar 103 de respondenți trebuiau în decurs a unui timp anumit să navigheze pagini din Internet și să raporteze, ce, în opinia lor, poate fi publicitate. 
Apoi, alt specialist a efectuat o analiză mai detaliată asupra reacțiilor de comportamental utilizatorilor rețelei Internet. Pentru aceasta, au fost conectați 2000 de respondenți, care trebuiau să răspundă la următoarele întrebări:  
 
1. Utilizatorii sunt deranjați de plasarea publicității de la Google? 
2. Cunosc cât de des efectuează clic pe publicitatea Google?  
 
Rezultatele acestui sondaj se diferă semnificativ de rezultatele studiilor de la Ofcom și arată că doar 10% din utilizatori nu pot distinge publicitatea în rețea. Cu toate acestea, rezultatele acestui sondaj sunt oarecum dubioase, deoarece respondenții nu erau obligați să indice corect la publicitate de la Google. Astfel, organizatorii sondajului au creat motivul care a produs o eroare mare. Deoarece, într-un fel sau altul, majoritatea utilizatorilor rețelei internet sunt conștienți de existența publicității pe internet și le-a fost ușor să răspundă la o întrebare atât de simplă. 
 
 
Cu toate acestea, deja în acest an, compania britanică Varn a făcut un alt sondaj. Respondenții (doar 1010 persoane) trebuiau să răspundă doar la o întrebare: - Puteți identifica publicitatea în rezultatele de căutare de la Google? 

Graficul care arată modul în care oamenii percep publicitate online
 
În urma sondajului efectuat, s-au distins următoarele rezultate: 
 
50% din respondenți cu încredere au răspuns negativ - nu. 
36% dintre participanți au răspuns afirmativ - Da, dar eu special nu accesez aceste link-uri. 
14% din intervievați au spus - Da, și mă folosesc de aceste link-uri. 
 
 
Ce ne demonstrează rezultatele acestor sondaje? 


 
Rezultatele absolut diferite ne spun doar de un lucru - este dificil de organizat sondaj, care ar trebui să aducă un rezultat corect. Multe întrebări par a fi evidente și respondenții răspund doar din cele auzite, nu din experiență proprie. Spre exemplu, cu toții cunoaștem că virus de calculator - este ceva rău pentru computerul dumneavoastră și trebuie de avut o protecție contra acestuia. Însă, practic doar 30% din utilizatorii de PC întâlnesc viruși. După acest principiu se formează relația dintre utilizator și publicitate în Internet. Tuturor li este cunoscut faptul că publicitatea online există. Cu toate acestea, nu toți pot să distingă printre rezultatele de afișare în sistemele de căutare. 
 
De ce totuși utilizatorii nu observă publicitatea? 
 
Aceasta este o întrebare dificilă. Pentru reprezentanții tehnologiilor informaționale - este ceva lipsit de sens. Cum să nu observi în panou clar al sistemului de căutare un anunț publicitar? Căci aceasta are un marcaj evidențiat și un fundal oranj pronunțat. Se dovedește, aceasta nu este suficient. Cu toate acestea, Google încearcă să lupte cu dependența utilizatorilor. La urma urmei, utilizatorii cu timpul se obișnuiesc să ignore în mod automat și să nu observe bannere publicitare. Prin urmare, Google de multe ori își schimbă forma de prezentare ale acestor bannere. 
 
 
Un exemplu nou de publicitate pe internet
 
Astăzi, puteți observa în afișarea de căutare anunțuri noi de culoare verde.

Noua publicitatea contextuală în formă verzi de anunțuri

Cu toate acestea, având în vedere faptul că de multe ori se schimba design-ul bannerelor, se poate concluziona că și avertizarea verde cu inscripția "Ad", cu timpul, va deveni incapabil și va fi înlocuit culorile rosu, galben, violet și altele.

Apreciați articolul:
Clasament4.62 |  4 Оценки
Comentarii
Comentarii nu sînt
Adaugă comentariu
Nume:


Comentariu:
2 + 3 =

©2008-2017 Webmaster